életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Szeszélyes áprilisi villamosok, 2002
[Click here for the english version] Az áprilistól megszoktuk, hogy furcsa dolgokat produkál (különösen április elsején), de azért meglepő, hogy egy pár óra leforgása alatt mennyi olyan dolgot lehet látni, ami nem teljesen esik egybe a megszokottal! Persze a megszokottat is látni kell ahhoz, hogy az ember észrevegye az attól eltérőt... Korán reggel a megálló felé tartva az első dolog, amit észrevettem, ez az 1A-n közlekedő ICS volt, mely természetesen egyátalán nem ritka dolog, hiszen a kocsiszíni ki- és beálló menetek a 17-esről mindig így csinálják...
... de azért jól nézett ki a Tátra mellett! És ebből a perspektívából még a környék is másképp fest!
Kis ugrás: ez már a Nyugati pályaudvar. Fáradt és álmos emberek váltogatják egymást a villamosokon és a megállóban :-I
Azért azt meg kell hagyni, hogy ezek a Ganz csuklósok messze nem a legcsúnyább villamosok!
Ez a 6-os az iránytáblája szerint sehonnan megy sehova :) De lám, mi az ott a távolban? De hisz ez egy Tátra!
Mostanában nem mondhatni, hogy ez természetes lenne...
... persze régebben, amíg a Baross kocsiszín adott ki a típusból a budai vonalakra, előfordult rendszeresen. A 4164 amúgy egy még szinte bejáratós kocsi, a főműhelyi látogatás óta még csak össze sem koszolódott! Szépilonából érkezett, és éppen 18-asra volt táblázva, persze kihangsúlyozva, hogy utasokat nem szállít...
... mivelhogy nem is ment végig a körúton, hanem a Népszínház utcánál lehajtott a vonalról, hogy átmenjen spontán 37-esbe.
Újabb szokásos "nemszokás": a Népszínház utcából épp egy kocsiszínből érkező 4-es hajt ki a Körútra. Na ez viszont meglepő látvány volt első zoomra: csatolt ICS a 37-esen?
Ja, nem, csak két normál kocsi szorosan egymásra állva! (Éljen a perspektívikus torzítás:) Na de... mégis volt meglepi: a második ugyan egy szóló kocsi volt 6-os táblával: valószínűleg a Baross kocsiszínbe tartott kerékesztergára. Az irányjelző működtetése is erre utal, mert a Körútra menet egyenesen kéne mennie, nem pedig balra. Na és ez megint az előbbi Tátra szerelvény, a Sport utcában, ahol a Hungária kocsiszínbe vezető vágányok húzódnak.
A vonat egyik vége:4164...
... és a másik: 4055.
Na, itt a párja az előbb látott szóló 1427-nek, a szintén szingli 1426!
Több sávnyi forgalom: a baloldalt, az MTK pálya kerítése mellett a Tátrával éppen a villamosvezetők vetélkedője zajlott, az ügyességi kategóriában; jobboldalt egy kocsiszíni mozgást végző ICS látható. A szenvics közepén egy autó megy, hogy közúti forgalom is legyen a képen :)
Villamosok fej-fej mellett, és még a tükrök is épen maradtak!
Közben újabb kocsiszíni menetek érkeztek: mindenütt ICS-k kígyóztak!
Itt éppen sorbaállás folyik azért, hogy beférjenek a remizbe :)
Több időm nem volt a villamosvezető-tesztelés megfigyelésére, de azért sikerült további villamos-sorokat lőnöm: az 1-esről egy hármas Tátra éppen kiállni készült.
Itt éppen a Salgótarjáni útra kanyarodik a belváros felé.
Ha meggondolom, a 38-as villamos is valahogy így kanyarodott a Blaha Lujza tér irányába egykor, igaz, annak a vágányai a Hungária körút szélén haladtak...
És a show ment tovább: újabb toporgó villamosok. Logikusan persze a következő szerelvény is kocsiszínbe ment, az utasok meg várhattak, amíg jött egy olyan villamos, amire felszállhattak :)
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||