Zlin "Tréner" - A még repülő magyarországi Trénerek

    Kattints ide!
    A HA-SDF Farkashegyen

    A még repülő (vagy legalábbis javításra váró) Trénerek

    Ezeken az oldalakon a még repülő Trénereket örökítem meg. Sajnos még nem mindegyik gépről van fényképem, de ez remélhetőleg változni fog - minden segítségnek örülnék ezzel kapcsolatban!

    HA-TRA:
    adatok


    A HA-TRA a miskolci repülőtér hangárjában
    Ifj. Baróczy János felvételei



    HA-TRD:
    adatok


    A HA-TRD a péri repülőtér hangárjában
    Pulai Zsolt felvételei



    HA-TRM:
    adatok




    A HA-TRM a farkashegyi repülőtéren


    A Walter-Minor WM-6-III motor, és a merev (nem behúzható) főfutók



    A repülőgép kabinjának részletei


    Motorleállítás előtt...



    HA-TRL:
    adatok



    A HA-TRL Farkashegyen, illetve a budaörsi nagyhangárban, 2001-es (újból-) újbóli üzembe állítása alkalmával. A bal felső kép Jeszenszky Sándor felvétele.


    Az első ülés műszerfala, a gáz-, keverék- és trimmkar baloldal, és a fékkar jobb oldalt.


    A hátsó ülés berendezései



    HA-TRT:
    adatok



    A HA-TRT a budaörsi repülőtér nagyhangárjában, javításra várva. A gép egy Z-326-os, az első ülésből kell vezetni. A hátsó kezelő- és kormányszervek ki is vannak építve, ezért ott csak utas ülhet. A megmaradt műszerfalból a műhorizont ki van építve.



    HA-SAC:
    adatok



    A HA-SAC Budaörsön 2001 decemberében. A gép egy együléses, kikönnyített, műrepülésre specializált változat (Z-526A) volt, de már elfogytak a műrepülhető órái, így csak talpon repülhet. Leginkább vontatásra használják. A képeken a gép motorja hiányzik, viszont jól látható, hogy a kabin oldalra nyílik.



    HA-SAF:
    adatok






    A HA-SAF Budaörsön



    HA-SAM:
    adatok



    A HA-SAM Farkashegyen 2000 októberében

    A HA-SAM a 2000. augusztus 20-i esztergomi repülőnapon


    A HA-SAM a budaörsi nagyhangárban



    HA-SAU:
    adatok



    A HA-SAU 2001 nyarán és telén a budaörsi nagyhangárban; felső sor: balra a szárnybekötés, jobbra a fülkét és a motorteret elválasztó tűzfal, és a motortartó bak. Alsó sor: a törzs alja megbontva, keresztben a szárnyfőtartó és a futó rögzítési pontja, a kormányzás tolórúdjai, a fékszárny mozgatómechanizációja.

    Balra: a HA-SAU a 2000. augusztus 19-i mátyásföldi repülőnapon; jobbra: a motor gyári táblája



    HA-SAV:
    adatok


    A HA-SAV Farkashegyen
    Jeszenszky Sándor felvétele



    HA-SDE:
    adatok


    Balra: Budaörs, 2001. júniusa; jobbra: a motor leszedett borítással


    Balra: a pitot-cső, jobbra: a külső üzemanyagmennyiség-mérő


    A HA-SDE elülső és hátsó műszerfala.



    HA-SDF:
    adatok


    Balra: A HA-SDF Budaörsön; jobbra: pihenő Farkashegyen


    Balra: az automata légcsavar, jobbra: a bal szárnytőbe épített olajhűtő


    Jobbra: a gép a 2001. augusztus 25-i siófoki repülőnapon


    Balra: a gép M-137A motorja; jobbra: a szárnyba szerelt üzemanyagmennyiségmérő


    A HA-SDF elülső műszerfala.



    HA-SDG:
    adatok


    A leszállás közben megsérült, és ezért javításig szétbontott HA-SDG Budaörsön. Balra: a törzs rácsszerkezete, azaz a repülőgép tulajdonképpen "csontváza". A gép farka van felül, a szárny főtartó-keresztrúdja is jól látható alul. Jobboldalt a gép szárnyai, szintén erősen megbontva.

    A gyűjtemény remélhetőleg a jövőben nőni fog, és nem csak azért, mert eljutok végre azokhoz a Trénerekhez is, amelyeket eddig nem láttam, hanem amiatt is, mert újabb nagyjavított gépek kerülnek vissza a működőképesek közé...


    Vissza a nyitóoldalra
    Vissza Hamster repülős oldalaira

    Levél az oldal készítőjének