A szolnoki repülőmúzeum, újra - ezúttal digitálisan :)

    Előző oldal

    A Mig-17PF egy gyors, fordulékony,siklásban hangsebességet elérni képes masina volt.

    Az ő levegőbeömlője nincs letakarva, látszik a radar kúpja. Egyébként csak most esett le nekem, hogy voltaképp az egész Mig sugárhajtású sorozat megvolt makettben, csak összetört az idők folyamán. Talán a sok velük való foglalkozás miatt van ma is a kezemben  a vonalvezetésük...

    Mig-15UTI, a Mig-15 kétüléses változata. Elég turcsi egy jószág :)

    És a "nagyapó", a Mig-15. A két vörös gyűrű az 1968-as csehszlovákiai hadműveletek idején volt felfestve a gépek farokrészére.

    Ugyanő szemből.

    Az L-39 "Albatrosz" szerintem a legszebb vonalvezetésű repülőgép, ami valaha is a légierőnkben szolgált! Ezzel persze biztosan sokan nem fognak egyetérteni, de nem baj :)

    Furcsa, hogy ezek a masinák csak a kilencvenes években kerültek hozzánk, az ex-NDK hadseregéből, magunktól nem is vettünk volna, igaz, nem is volt saját vadászpilóta-képzésünk...

    A masina szemből.

    Az L-29 "Delfin" az imént látott "Albatrosz" elődje. Egy nagyon aranyos formájú kiképzőgép, illik rá a neve!

    A "Delfin" bumszli orra szemből. Egy ilyen gépet láttunk repülni 2001-ben Hradec Kralovéban, nagyon örültem neki!

    Na igen. Ez itt egy Mig-21, melyről sose tudom megállapítani, hogy Bis vagy MF változatú...

    Ugyanő még mindig majdnem szembefotózva a Nappal.

    Ez már egy egy számmal nagyobb "kályhacső", a Szuhoj 22M3 felderítő- és csatagép.

    Zord külseje zord pusztító képességeket rejt, melyre a Magyar Légierőnek úgy látszik nem volt szüksége, hiszen a kilencvenes években leselejtezték a típust.

    És a Mig-sor itt jelenlevő vége, a változtatható szárnynyilazású Mig-23-as vadászgép. Furcsa földi beállása folytán nevezték el "Kajlának", és mi tagadás, tényleg mintha minden lógna róla...

    Az általános iskolában és gimnázium idejében imádtam ezt a gépet rajzolni, akkoriban írt regény-próbálkozásaimban is ilyennel repült a főhős :)

    Ugyanő hátulról, hidegen ásítozó hajtómű-kiömlőnyílással. Azért tulajdonképpen örülök, hogy néha láttam még úgy a típust, hogy ugyanezen a "lukon" az utánégető lángjai csaptak ki...

    A Mig-sor visszafelé, azaz tulajdonképpen időrendben. A fehér járda újdonság, ebből is látszik, hogy fejlődik a múzeum: amikor először itt jártam, még a fűben téblábolhattunk, amerre akartunk. Talán mostanában elkezdenek odafigyelni erre a szép gyűjteményre!

    És egy utolsó pillantás a "kályhacsövekre" a belülről is megnézhető (bár ez messze van az eredeti állapottól) Il-18-asból...


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe

    Ha ezt el tudod olvasni, akkor még nem idegesítettek fel az oldalaim kellőképpen :-)