A szolnoki repülőmúzeum, újra - ezúttal digitálisan :)

    Előző oldal

    Visszafelé, a bejárat irányába nézve...

    Az Il-14 a Li-2 utáni utasszállító-generáció tagja:...

    ... már orrkerekes, nagyobb teljesítményű, többen beleférnek...

    Egy An-26-os. Annak idején ennek a belsejében is jártam, most pedig arra várok, hogy egyszer repülhessek eggyel :)

    A cseh Super Aero 45 egy négyszemélyes, kétmotoros kis gép, testvére a budapesti repülőmúzeumban áll. Ezt a példányt pár éve hozták rendbe itt Szolnokon, és nagyon szépre sikeredett. Jó lenne repülni látni egyszer!

    A repülőgép egyébként kicsit olyan, mintha egy második világháborús romboló kicsinyített változata lenne, ettől olyan játékszerű a kinézete...

    A műhelyként szolgáló fészerben ez a terepjáró is ott állt, sajnos az autókhoz nem értek, ezért nem írok típusjelzést.

    Na őt viszont felismerem: ez egy Polikarpov U-2, vagy ahogy később hívták, Po-2 ("podvá"). Egy testvérével repültem is Budaörsön, érdekes volt, élményszámba menő, bár azt hiszem a nyílt kabinú repüléshez túl nagyra nőttem: túlságosan kilógok a plexi mögül :)

    Ez az Il-2 45 évet pihent a Balaton iszapjában, mielőtt rátaláltak volna. A faszerkezetű részek elégtek-elrohadtak a vízben, a fém viszont megmaradt. A képen csak a motor és az első kabin látható a szárnyközéppel, de így is sejthető, hogy egy tiszteletet parancsoló méretű masináról van szó!

    Az An-24 a már látott An-26 elődje volt: míg utóbbi a teherszállításra lett specializálva, ez utasszállító volt. Nálunk már egy se repül belőle, de anno ez volt a kormánygép is.

    Elég jellegzetes Antonov-kinézete van...

    A Tu-134-est sem kell bemutatni; a Malév első sugárhajtású utasszállítója volt, külföldi légitársaságok színeiben ma is lehet látni Budapesten. Bár nem is annyira látni érdemes, mintsem hallani: nem egy lopakodó :)

    Az üvegezett orrkúpban való utazásról álmodoztam egész kiskoromban. Sajnos nem nyílt rá lehetőségem...

    És itt indul a Mig-sorozat. A bemutató némileg logikátlan lesz, hiszen nem a legidősebbtől halad a legújabb felé, de remélem megbocsátható ez az elrendezés, ami abból ered, hogy így sétáltunk végig a kiállított gépek között :)

    A fentebbi képen és ezen is a Mig-21 F13 alverziója látható, ez volt az első, a hangsebesség kétszeresének megfelelő sebességet elérni képes gép a Magyar Légierőben. Szerették is, bár nem volt egy túlelektronizált, túlfinomkodott valami! Vagy pont ezért szerették?

    Ez itt egy kétüléses Mig-21U a régi fémszínű kinézettel.

    Ez pedig egy modernebb, terepszínű festésű kétüléses.

    A Mig-19 volt az első, huzamosabb ideig a hangsebesség fölött haladni képes vadász a magyar légierőben, egyébként pedig már a "rakétás" korszak képviselője.

    Ebből a szögből látszik, hogy a farokrésze hogy kiszélesedik az ott található két hajtómű miatt.

    Majdnem szemből: a letakart levegőbeömlő közepén és fölötte is radarantennák voltak, az adó és a vevő.
     

    Folytatás: következő oldal


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe

    Ha ezt el tudod olvasni, akkor még nem idegesítettek fel az oldalaim kellőképpen :-)