Debrecen, 2002. május 19., I. rész

    2002. májusában hőlégballonos találkozó volt a cívis városban, melynek évizedeken át katonai célokat szolgáló repülőtere egyébként épp ezekben a hetekben került az önkormányzat tulajdonába. A ballonos hét záróakkordjaként repülőnapot szerveztek a helyiek a hosszú hétvége vasárnapjára. Nem mondom, hogy "természetesen", de ott voltunk barátnőmmel :)

    A fentebbi világító tabló azt jelezte számunkra, hogy megérkeztünk, ugyanis abban a kiváltságban volt részünk, hogy a Gold Timer Alapítvány Li-2-es veterán repülőgépével utazhattunk le. Mi tagadás, hatalmas élmény volt ezzel a nemrégiben feltámadt madárral repülni, óriási köszönetet szeretnék ezúton is mondani Hajdú "Fedő" Károlynak!

    A gépsoron egy moldáv lajstromú An-12-es, és egy Cessna között kaptunk helyet.

    Érkezésünk nagy feltűnést keltett,  nemsokára érdeklődők tucatjai állták körül a gépet, köztük Lukács Lászlóval (lásd a képen), a Tankcsapda együttes énekes-basszusgitárosával, aki maga is ejtőernyőzött, azaz tudja értékelni a szép vasakat :)

    Még leszállás közben kiszúrtam ezt a három Zlin 142-est, imádnivalóak voltak, a Li-2 után róluk készítettem a legtöbb képet.

    A HA-VES-t is sok alkalommal fotóztam már, most is megtettem.

    Egy földsánccal elkerített gépállóhelyen állt ez a Zlin 37 "Cmelak", a lajtromát sajnos nem néztem meg. (Ha valaki kisegítene vele, megköszönném!)

    Mire visszaértünk a gépmustráról (köszönet Varga Gyurinak!), a Li-2 szárnyának árnyékában már felverte táborát az utasok és érdeklődök csoportja.

    Az An-12 számomra meglepetés volt, de állítólag gyakran előfordul itt. Én azt hiszem, még nem is láttam ilyen gépet élőben! A fotón jól látható a farokrész lenyitható szerkezete, és fölötte, a függőleges vezérsík alatt a faroklövész fülkéjének helye!

    Nagyon sütött a Nap, életet mentett a "Teve" árnyéka!

    A sajnos nem túl bő programban a Li-2 bemutatója is helyett kapott: gyors és lassú áthúzások, emelkedések...

    ... majd sétarepülés következett.

    A dél körüli utasreptetés után ismét a bemutatók következtek, köztük a Mi-2 helikopter és egy vitorlázórepülőgép duettje, lógatással és farokirányban leengedéssel. Amúgy ezt a párost láttuk reggel Budaörsről, amint Farkashegy felől elindultak Debrecenbe, és este is, ahogy visszatértek. Érdekes lehetett ilyen távot így végigvontatni!

    A vitorla már földön, a helikopter most készülődik leszállni.

    Délután is repült a Z-142 kötelék, két nyíregyházi és egy hajdúszoboszlói géppel.

    Sajnos egyre ritkábban látni ilyesmit manapság...

    Szétválás.

    Délelőtt megpróbálkoztak az eredetileg a programban meghirdetett ballonvadászattal, de csak két vagy három lufi erejéig...

    ... most viszont inkább mintha csak saját örömükre repültek volna a pilóták!

    Folytatás: "Cmelak" permetezés bemutató, csoportos függeszkedés Mi-2-ről és Veres Zoltán műrepülése


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe