Még további képek Szentendréről II.

    Előző oldal

    A csarnokban rengeteg fotóznivaló tuja áll, a következő célpontunk az itt elől látható BKVT festésű lesz.

    Baloldalt: az előbb bemutatott BVVV 436-os, jobboldalt a BKVT 418-asa. Egyik se kimondottan alacsonypadlós...

    Az 1897 körül gyártott kocsi érdekes életet élt: miután motorkocsinak kiöregedett, pótkocsi lett, még később kisvasúti személykocsinak használták...

    Ütköző, pályaszám, pályacsengő, légféktömlő; a fémkarika felül pedig az áramszedő kötelének rögzítésére szolgált. A pályavilágítás a homlokablak felső része előtt lógott, nem itt lent volt.

    Rácsos kertajtó.

    A lépcső.

    A vezetőállás. A középső csík leengedhető ablaktáblája nem csak szellőzésre szolgált: ott lehetett az áramszedő lehúzó köteléhez hozzáférni.

    A légfékszelep, mögötte a pályacsengő rugós ütőgombja, mellette pedig a kézifék.

    A kontroller.

    A kocsi belseje hasonló a 436-aséhoz, de mégis más, már csak a laternás (világítóablakokkal ellátott gerinc) tető miatt is...

    ... melyet díszes kovácsoltvas fémbetétek tartanak.

    A világítóablakok...

    ... és a fémgerendák cizellái.

    Minden kocsiban kötelező volt vészvilágításnak lennie áramszünet ellenére, itt ezt a funkciót egy gyertyácska töltötte be.

    Az utasteret és a peront elválasztó ajtó nyitva...

    ... és behúzva.

    A jellegzetes csíkos faülések és leengedhető ablakok.

    A tuja masszív tengelyvezetése, jól láthatók a futófelületre ható fékpofák, és a tengelyek közt a légtartályok.

    A túláramvédelem a kocsi tetejének egyik oldalán.

    Folytatás: a miskolci 72-es favázas motorkocsi, és két kettősfeljárós pótkocsi


    Vissza a nyitóoldalra
    HamPage
    Vendégkönyv