2006 Budapesten: kenyeret és villamost a népnek! (1)
avagy a nagykörúti történések

Ezt az oldalt eredetileg amolyan "előtte-utána" dolognak szántam, hogy milyen volt a Nagykörút a Combinók érkezése előtt, hogyan építették át, milyen lett utána. Pár kép, és ennyi. Aztán elkezdtek törni a Ganzok áramszedői, kidőltek oszlopok a Margit hídon, és a végén még át is politizálódott az egész, a Combino villamos pedig, bár nem tehetett az egészről, meg lett téve bűnbaknak. Nem akarok ítélkezni, hogy ki vagy mi tehet a sikertörténetnek éppenséggel nem nevezhető ügyről, úgyhogy megpróbálok csak képeket mutogatni, és nem túlkommentálni a dolgot.

Az egész azzal kezdődött, hogy elkezdték magasítani a nagykörúti peronokat. A közvélekedéssel ellentétben a Combinók új megállóperonok nélkül is el bírtak volna közlekedni, de egy kicsit magasabb megállókkal még kényelmesebb az élet. Heveny vágányzárak következtek, először a 4-es és 6-os vonalak Blaha Lujza tértől északra eső felén. A peronátépítések mellett a pálya legelkopottabb részeit is felújították.

A villamosok a Népszínház utcától kicsit délebbre eső vágánykapcsolaton fordultak, a megállóból pedig csak az egyik peront lehetett használni, ...

... mert a másikat már bőszen bontották-építették.

Egymást kerülgető sárga kígyók az autósok sora mellett.

A vonal másik felét pótló buszok a volt Sajtópalota hűlt helye előtt végállomásoztak, ...

... és izgalmasan tekeregve, ...

... a forgalmon keresztben átvágva, ...

... és kicsit a normális forgalommal is szembe menve fordultak vissza.

De lássuk a felújításhoz tartozó kevés vágányjavítást is: a Török utcánál levő ívet kicserélték, ...

... akárcsak az innen a hídra vezető nagypaneleket.

Egy újabb villamospótló busz. Ekkor még nem tudtam, hogy az ismétlődő villamospótlások miatt az elkövetkező hónapok során annyit fogok buszozni, amennyit egyébként egy év alatt se.

A Margit híd budai...

... és pesti hídfője. Ide majd elvileg építeni fognak egy összekötővágányt a 2-es villamoshoz, amikor a Fővám téri metrómegálló építése miatt kettévágják a Duna-parti vonalat. Csak tudnám, hogy miért nem lehetett már most beépíteni ezt a vágányt? Hogy később lehessen még egy plusz vágányzárat csinálni? Egy normális hálózatban kettévágott 2-es nélkül is lennie kellene vágánykapcsolatnak itt!

A Jászai Mari téri megálló is megújulgat.

Villamospótló x+1. kép.

Nyugati tér. A kép jobb felső sarkában a két munkavezeték (a felsővezeték-rendszer azon részét hívják így, amivel az áramszedő kapcsolatban van) között látható két újabb madzag, na, azok fognak néhány hét múlva mindenféle gondokat okozni. Jobban mondva szakember ismerőseim szerint az, hogy az őket tartó kereszthuzalokat nem módosították a nagyobb súlynak (több vezeték=nagyobb súly) megfelelően.

Velük is tele volt ekkoriban a város: felsővezetékes kocsik.

A Combinók leendő lakhelyéhez, a Hungária kocsiszínhez vezető Sport utcában is...

...  megújították a vágányzatot.

A Moszkva téri végállomás hózentrógernek becézett kettős vágánykapcsolatát is kicserélték.

Ez az új peron kicsit kietlenre sikerült, nem?

A "rozsdás", azaz az 56-os villamoshoz vezető, félreállásra használt vágány váltóját szintén cserélték. Egyébként a Várfok utca felőli oldalon levő félreállót is rozsdásnak nevezték, nem sokat töprengve külön néven :)

Villamospótló n+1.

Folytatás: következő oldal


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez