![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Müncheni tapasztalatok
Tulajdonképpen nem villamost fényképezni mentem Münchenbe, amit az is bizonyít, hogy legalább kétszer annyi repülőgépet fotóztam le a környék kitűnő múzeumaiban, de nem bírtam nem elkattogtatni pár kockát ezekre a kék illetve kék-fehér síndöcögényekre! A 2012-es motorkocsi a hatvanas évek végéről származik, a típusjelzése P3.16. Kinézetre hihetetlenül "bengális". A mi ipari csuklósaink évtizedekkel korszerűbbnek néznek ki, ezek mégis halkabbak! A kép egyben azt is demonstrálja, hogy amikor a t. magyarországi közlekedés- és várostervezők arról beszélnek, hogy életveszélyes és bonyodalmas sétálóutcába villamost vezetni, akkor hülyeséget beszélnek (mint azt itthon a miskolci példa is mutatja). Mi több, ez a tuja a képen az egyik kis utcából a másikba kanyarodik, mégse történik semmi baj! Itt látható a szerelvény hátulról, a 3012-es csuklós pótkocsival (Typ p3.17), mely megint csak az egyirányú Bengálikat (1100-asok) idézi. A villamos egyébként a jobb oldalon látható utcasarkon egy újabb kilencvenfokos kanyart vesz, éktelen csikorgások és különösebb tötyörgés nélkül. Itt épp a 2104-es csuklós, alacsonypadlós, aszinkron motoros járművet kaptam le. Ezt '90-91 környékén gyártották (a sorozat későbbi darabjait pedig '94 és '97 közt, tehát még elég újak). Lássuk csak, hogy mi az, ami a mi országunkban elterjedt ún. "szakmai ökölszabályok" alapján "nem stimmel" ezen a képen. Először is: a villamos alacsonypadlós, mégis megy, méghozzá olyan gyorsan, hogy mire megpördültem, és ellőttem a következő képet, már egész messzire jutott! Aztán: a jármű egyirányú, és csak egyik oldalán vannak ajtók, pedig mint azt tudjuk, a hurokvégállomások idejüket múlták. Ja, a hátsó ablakban, illetve elől, oldalt, és belül levő kijelzők meglepő módon működnek, méghozzá úgy, hogy nem hülyeségeket mutatnak (mint nálunk néha). Egy újabb 21xx-es kocsi az Isar hídján a Landestag előtt. Kimondottan igyekeznem kellett, hogy a tuja ne rohanjon ki a képből! 2146, és újabb "horrorok": a két egyenesen haladó vágányra merőlegesen átmegy egy harmadik, ez oké, de közben van egy-egy kitérő jobbra és balra, illetve ugyanez a konfiguráció tükrözve megismétlődik a fényképező "háta mögött". És a villamosok mégse 5 km/h-val csattognak át rajta, bár tényleg lassítanak. Tanulság: egy pályát jól meg is kell építeni, hogy jól mehessen rajta a jó villamos! 2169 ugyanott, kicsit arrébbról nézve. A két egyenes vágány egy villamos-kőröndön megy át (a 17-es járat hurokvégállomása); a sínek minden irányban össze vannak kötve, a jelzőik ennek megfelelően úgy néznek ki, mint egy karácsonyfa. Az a bizonyos "villamos-körönd" a Maxmonument körül. A 2207-es a legújabb típus (R3; 1999-2000) a városban, ADtranz gyártmány. A 2100-asok továbbfejlesztései, nagyon látványosak, és mennek, mint a meszes - ezt is csak hátulról tudtam lefényképezni...
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||