Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út III.
Avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket...

Előző oldal

2003 júniusának második hetében már a Móriczon is látni lehetett, hogy valami készülődik...

... melynek eredményével kapcsolatban persze kétségeim vannak, de ezeket majd a végén áttekintjük, vajon jogosak voltak-e!

Kis utastájékoztatási zavar: a 41-es villamos pótlója "sima" (fehér) busztáblán feketével 41-es lett. Ez még nem lett volna önmagában baj, de a járatnak közös megállója volt a "rendes" 41-es busszal, mely szintén fehér alapon fekete 41-es. Amikor ez kiderült, egyrészt egy sárga alapon "41-es villamospótló" tábla lett kirakva az első ablakba, másrészt a 41 után egy V betű is került. Még később a tábla be is sárgult, de ezt sajnos nem láttam, ezért kénytelen vagyok mások elbeszélésére hagyatkozni ezügyben...

A 47-es a remiz előtt fordult vissza ez idő alatt. Érdekes látvány a három hóseprő a háttérben, hiszen egy kocsiszínhez csak egy tartozik normál esetben!

A felüljáró felhajtójában felszedett régi és új sínszálak utaltak arra, hogy a kanyar után valami építkezés zajlik.

Kis kitérő: a képen látható területen elvileg egy bevásárlóközpont fog épülni, melynek villamoskapcsolata is lesz. Jelenleg még nem tudni biztosan, hogy ez megvalósul-e, hiszen a mostani vágányzár alatt nem kezdték el az új pálya lehajtóját építeni...

A felüljáró felújítása a másik irányból nézve.

Június 15-től elkezdődött a Fehérvári út Bartók Béla és Bocskai út közti szakaszának felújítása, emiatt a 47-es északi szakasza megszűnt járni, a 18-as pedig az Etele térhez került.

Az előtérben láthatók a Fehérvári út felé kanyarodó vágányok, szép rozsdásan a használatlanság miatt.

Vágányzár szó szerint...

... azaz kerítéssel elzárva.

A Fehérvári utat közben alaposan felásták.

Ha minden igaz, ez a rész is a Bartók Béla útihoz hasonló faltól-falig felújítást kap. Rá is fér, csak a 41-es végállomásának keressenek valami jobb helyet az SZTK helyett!

Közben a Bocskai út közepén is egyre mélyül a leendő aluljáró helye. Az autóforgalom csinos íves útpályát kapott, a gyalogosok pedig egy "V" jelzésű pótlóbuszt a Móricz és az építkezéstől délre eső 47-es végállomás közt.

Folytatás: egyre kevesebb zöldterület, egyre több aszfalt és beton


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra