Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek, 20. folytatás, 6. rész

Előző oldal

Az elmúlt hónapokban körülbelül százharmincvalahány életkép halmozódott fel az ilyenek tárolására nyitott könyvtáramban. Mivel úgy érzem, hogy ennyit egyszerre úgysem fog senki végignézni, úgy döntöttem, apróbb folytatásokban adom le őket. Jó szórakozást!

Halottak napi forgalom

A BKV idén kitett magáért a Halottak Napjához tartozó hétvégén: alaposan besűrítette a temetőkhöz közlekedő járatait.

A 28-as és a 37-es például 5-5 percenként járt, ami azt jelentette, hogy két és fél percenként elment valami a közös szakaszon. Egy hozzám hasonló villamosfotósnak ez nagyszerű alkalom minél több perspektívából megörökíteni egy vonalat, és úgy tűnik, Ícé is hozzám hasonló, mert első szóra eljött velem :)

Sorbanállás a Teleki téren. A jobboldalt látható táblarengeteg szórakoztató lehet azon kevés autós számára, aki észreveszi :)

A 28-as és a 37-es elágazása.

Valamikor egészen későn, a nyolcvanas évek közepén jártam erre először villamossal, akkor nagyon megtetszett, ahogy a teret körbejárták a sínek. Ez ma sincs másképp, tetszik a vágányelrendezés!

"Újablakos" ICS a 37-esen.

Dobozi utcai csendélet.

Sikerült elkapni egy, a Baross remiz hátsó kijáratán át kiálló 3-as Tátrát is véletlenül...

Hármas Tátra + villamosfotós + őszi levélhullás.

A 28-as megállója a zöldterületen át nézve. Kár, hogy Budapest tele van terekkel, amelyekkel nem tudnak mit kezdeni!

Hát, ha még a Nap is szépen sütött volna, akkor ezek posztergyanús képek lennének a különböző színű levelek között szaladgáló villamossal!

Hangulatos, nem?

Kontraszt: a vasúti sínek túloldalán a rozsdaövezet terpeszkedik.

Ez az ICS éppen felüljárni készül.

Ugorjunk egy kicsit: immár a Maglódi úton járunk, ahol a villamos mellett egy iparvágány is fut egy jó darabig. Érdekes, ahogy a közúti átjárókban az iparvágány ki van andráskeresztezve, a villamossínek meg nem.

No, már majdnem az Új Köztemetőnél járunk!

Itt kicsit megakadtunk, és vagy egy óráig csak a tujákat fotózgattuk.

Annyian voltak, mint a... sokan! (C) Hofi

A temetői villamosmegállóhoz tartozó, kisföldalatti-hangulatú (lásd korlát, lásd csempék az átjáróban) aluljáró. Mi tagadás, alig páran használták: még a leglassabban sántikáló idős nénike is a síneken hosszában tipegve ment a felszállóhelyre!

Az előbb látott kanyar a másik irányból, egy - egyébként a Nagykörúton járó - "teljesfestésű reklámos" ICS-vel. Ami a hétvégén nem kellett a Nagykörútra, az át lett ide csoportosítva...

Az egykori Új Köztemetői Gőzüzemű Vasút végállomási épülete 37-esekkel. A háttérben a végállomási csonkavágányon álló 28-as is látszik.

Tolongás: a végállomási felszállóhelyén egy 28-as áll, aztán egy 37-es, aki már menne tovább, mögötte egy 28-as, aki már szintén nagyon benne kifelé a csonkavágányról...

A 37-es pár száz méterrel tovább, az Izraelita Temetőig jár. Valaki egyszer majd elmagyarázhatná, hogy miért kellett ezeket a vágányokat így kígyózni hagyni, miután a bal szélsőt eltávolították! Értem, régen itt hatalmas temetői forgalom volt, három vágány, a végén egy hurokkal, de ha már egyszer elbontották ennek a nagy részét, miért nem értelmesen építették át?

Még aznap átrohantunk megnézni az 59-est is. Itt is jópofa sorbanállás volt a Farkasréti téren...

... plusz a tároló csonkavágányon is állt egy szerelvény.

A végére még egy kis hatásvadász művészkedés a sötétben :)

Szerintem magas színvonalon volt megszervezve a temetői villamosforgalom (még egy kicsit a 42-est, az 52-est, és a 3-ast is sűrítették), legalábbis én így képzelem el az utasbarát tömegközlekedést: inkább több (=gyakrabban jövő), de kevésbé tömött szerelvény, mint kevesebb, de túlságosan tele levő. Remélhetőleg az illetékesek nem ijednek meg attól, hogy például az 59-esen nem volt tömeg a szerelvényeken, és jövőre is hasonlóan jól, vagy még jobban megszervezik ezt a pár napot (például úgy, hogy a megelőző héten, amikor a "rutinosabb" temetőbe járók letudják a látogatást, is komolyabb sűrítés lesz, ugyanis a terhelés nem csak a munkaszüneti napokra koncentrálódott)!

Folytatás: a 4/6-os villamos kocsiszíni kevergései


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra