Tour de Trams 2022: Krakkó (2)

Előző oldal

A könnyen lebetűzhető nevű Plac Wszystkich ¦więtych közvetlenül az óvárosban van, egy ugrásra a régi piactértől. A képen egy Bombardier Flexity Classicot (Bombardier NGT6/2) látunk, csak a korábban mutatottnál régebbi dizájnút.

Ugyanaz a típus, csak reklámfestésben.

Ez pedig egy későbbi kivitel.

És lássunk valami mást is: itt egy GT8S!

Teatr Bagatela megállónál a villamosok mellett buszból is sok jött. Ez a kereszteződés gyakorlatilag meghalt volna, ha jelzőlámpa irányította volna a forgalmát - de nem az irányította, mert néhány éve leszerelték (lásd régebben és most), több más kereszteződéshez hasonlóan.

És ha az előbb a buszokat említettem: ez itt egy Volvo 7900A Hybrid, ...

... ez pedig egy Ikarus 120e City Pioneer. Igen, a magyar Ikarusról van szó, pontosabban annak valamiféle utódjáról, erős kínai alapokra építkezve.

Annyi EU8N-t láttunk már elölről, hát most itt van egy hátulról :)

Egy szép színes Flexity Classic.

Forgalmas kis csomópont ez, könnyű volt ott ragadni!

Innen besétáltunk az óvárosba. Útközben láttuk a 900 mm-es villamos maradványait - ha jól értem, ez volt az egyik utolsó hely, ahol ilyenek jártak az ötvenes években.

A kicsit turistacsapda hangulatú főtéren át visszasétáltunk a főpályaudvarhoz, melyről sokan lelkesedtek nekem régebben. Amit érdemes tudni: bár ez itt az állomásépület, utasként nem ezt kell használni, ...

... hanem egy sivárra lekövezett téren át be kell menni egy plazába. Nem is kicsibe. Itt meg kell találni a megfelelő mozgólépcső-lejárót, ...

... és már be is jutottunk a tulajdonképpeni pályaudvarra. Bár a távolban láttunk elmenni egy EN57-est, fotózni csak ezt a modernebb arcú, ...

... illetve ezt a még gülüszemű fényszórós EU07-est tudtam. Aranyosak voltak, de a pályaudvar megközelítése akkor sem tetszett. Persze elsőre jól néz ki, hogy a vágányok felett parkolóház van, de ez sejtésem szerint nem a vonatozni szándékozókat szolgálja, hanem inkább a pláza látogatóit. Persze praktikus, ha az ember vonatozás előtt-után tud enni valamit, és a vécék is biztosan tisztábbak a bevásárlóközpontban, mint a Nyugati aluljárójában, de én azért nem szeretném egy pláza zsúfolt pincéjéből elérni a Keleti pályaudvart.

De van ám villamos is a pályaudvar alatt! Az alagútja Politechnika megálló előtt kicsivel kezdődik, és Rondo Mogilskie megállónál végződik. Másfél kilométer hosszú, két megállóval (Politechnika és Dworzec Główny, azaz a főpályaudvar), és a helyi közlekedésbarátok eléggé büszkék rá.

A főpályaudvar alatt keresztben fekvő megálló kicsit Linzre emlékeztet, bár az itteni villamosok kék színe jobban tetszik.

Egy nagyon rövid videót is csináltam itt.

Ez pedig már Rondo Mogilskie, egy elég kacifántos csomópont egy emelettel a közúti forgalom alatt, de mégis a felszínen.

Maga az alagút portálja nem valami szép, ...

... viszont el lehet nézegetni egy ideig, ahogy kanyarodnak mindenfelé a villamosok. És annyiszor láttunk már kívülről Krakowiákot, ...

... legyen végre egy belső kép is róla!

Elég jellegzetes az üléshuzatok mintázata, és a jelek szerint nem mocskolják össze lépten-nyomon.

Ekkor már lassan indulnunk kellett volna Pest felé, úgyhogy fotóztam párat erre, ...

... meg arra, ...

... aztán visszacsörömpöltünk Bronowice végállomásra.

Ez egyébként egy "útközbeni végállomás", tehát továbbmegy mellette egy másik vonal. A hurok két vágányának kereszteződése az egyenes vágányokkal egy költemény!

Tetszett ez az üzem, ide még vissza kell jönnöm, turisztikailag és villamosmániásként is. Annál is inkább, mert most nem jártak klasszikus Konstalok, pedig van belőlük még néhány. Ráadásul azóta átadtak egy újabb felszín alatti szakaszt is!

És itt a vége, fuss el véle. Remélem, tetszett ez a kis virtuális utazás - én magát a konkrét utat imádtam!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez