Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek a 2001-es nagy UV-selejtezési hullám előtt

2001 szeptember 25-én korán reggel azzal a nem titkolt céllal indultam el otthonról, hogy körülnézzek a városban "UV-ügyileg", ugyanis a 3-as villamos október elején való megindítását várhatóan sok kedves motorkocsi selejtezése fogja követni: ezeknek a helyét veszik át a Hannoverből érkezett "banánok".

Az első nézelődési helyszín a Gellért tér volt. A közúti forgalom ekkor már tetőzött, de a sok autó szerencsére nem akadályozta a villamosok haladását (néha szokták, rámennek a sínekre, beállnak a villamos lámpája (holdfényjelző) elé)...

A Gellért térben az a jó, hogy a 41-esen közlekedők kivételével itt el lehet kapni a dél-budai UV-kat. No meg az ilyen pillanatokat, amikor egy biciklista UV-pót-pótkocsinak képzeli magát...

Ezen a környéken még várhatóan jó ideig lehet ehhez hasonló képeket csinálni, hiszen bár a kelenföldi és a budafoki kocsiszínekben is lesz selejtezés, a kocsik száma nem fog (jelentősen?) csökkenni, mert a hannoveriek által kiváltott kispesti UV-k (Száva kocsiszín) közül a jobb állapotúak ide fognak kerülni.

Közben egy Muki is megjelent a távolban, valószínűleg Pestről jött át Budára a Petőfi hídon át: a kelenföldi kocsiszínbe csak úgy tud eljutni, ha eljön a Gellért tér előtti váltóig (ezt hívják "bútorváltónak"), és fog vissza az ellenkező irányba..

Délután Kőbánya került sorra: a Kőrösi Csoma Sándor úton a 1510-es banánt sikerült lefényképeznem tanulózás közben.

"Jelentés a 3-as villamosgyűrűvel kapcsolatos építkezésekről" című sorozatunk újabb epizódja: a Mázsa téren az "új" 62-es villamos (Rákospalota MÁV telep-Kőbánya, Mázsa tér) fejvégállomását építik.

A végállomási kitérő a két vágány közt lesz, a 18-as villamos albertfalvai végállomásához hasonlóan. Kérdés, hogy miért nem építették a kitérő vágánycsonkot elég hosszúra ahhoz, hogy két hannoveri is beférjen rá, így ugyanis nem lesz lehetőség műszaki félreállásra...

A Mázsa térről a már csak pár napig létező 13-as villamossal jutottam el az Örs vezér teréig, ahol már majdnem kész van a tér kőbányai oldalán levő villamosmegálló.

A felsővezetéken itt-ott még szereletlen kábelek lógnak, öt nappal később itt már forgalomnak kell mennie...

Újabb művészi beállítás :)

A tér zuglói oldalát már a minap bemutattam, itt már csak a hétvégi vágányzárra várnak, hogy a kitérő helyére berakják az új egyenes darabokat.

A Nagy Lajos király útja mellett egy nagy halom zúzalékkő hevert, vajon ez a pályafelújításból maradt itt, vagy ezt a szakaszt még újra meg fogják bolygatni?

A Mexikói úton ezután már nem nagyon lehet ilyen UV-tömeget látni, hiszen a 63-as villamos helyett a 3-as már a hannoveriekkel indul meg... (a 69-es egyelőre marad UV)

Végezetül egy intelligensen közlekedő négylábú. Ez a macs át akart menni a síneken, de nem csak úgy átrohant: megállt előtte, körülnézett, látta, hogy jön egy 63-as, erre megállt, aztán észrevette, hogy a villamos a szükségleszállóhelyen leszállította az utasokat, ekkor mégis átment, biztonságosan. Sajnos igen sok embertársunk képtelen ugyanezt a tevékenységet hasonlóan kultúrál módon végrehajtani...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu