Környezetbarátság: "Zöld fű, sárga villamos"
Az itt található javaslatok egy jó része régi járatok újraindításával vagy jelenlegiek meghosszabbításával kapcsolatos, valamint azt is észre lehet venni, hogy a közúti vasutak, a villamos, HÉV, metró különösen kedvesek számunkra. Ezt azért tesszük, mert szerintünk a villamos és a troli sokkal környezetkimélőbb, és sokszor gyorsabb, és zárt pályával "biztosabb" tömegközlekedési eszköz a többinél. Természetesen troli- és buszjáratokkal is szeretnénk a jövőben foglalkozni, nem is beszélve az elővárosi és körvasútról! Nem képzeljük, hogy mi találtuk fel a spanyolviaszt, ötleteink megvalósíthatósága néha pedig valószínűleg megkérdőjelezhető, mivel nincs lehetőségünk gazdaságossági számításokat végezni. Amit itt láthatsz, az egy személyes tapasztalatainkon alapuló kívánságlista, melyet örülnénk, ha figyelembe vennének a jövő közlekedési fejlesztéseinél, hiszen ez az utasok véleménye, néha szakmai véleményekkel kiegészítve!
Ha ötleted, kiegészítésed van, kérjük tedd azt közzé a direkt erre a célra nyitott "Hogyan javítanál Budapest közlekedésén?" topicban! Minden érdeklődőt szívesen látunk!
Akkor most végre lássuk, hogy mi mit csinálnánk, vagy mit csinálnánk másképp, mint a jelenlegi gyakorlat!
1-es villamos: Bécsi út-Kelenföldi
pályaudvar, később Gazdagréti tér
1A betétjárat: Flórián tér-Ferenc
körút (Mester utca; 30, 30A)
1B betétjárat: Bécsi út-Keleti
pályaudvar
2-es villamos: Közvágóhíd-Jászai
Mari tér (változatlan)
3-as villamos: Béke tér-(Örs vezér-13
viszonylat-Gubacsi út-Csepeli gyorsvasút 2-Csepel-Albertfalvai híd)-Budafok,
Városház tér
3A betétjárat: Örs vezér tere-Határ
út
4-es villamos:
Budaörsi út (Fehérló utca)-Déli pályaudvar, pesti Nagykörúton át
6-os villamos: Móricz Zsigmond
körtér-Óbuda, Vörösvári út, pesti Nagykörúton át
7-es gyorsvillamos:
Kelenföldi pályaudvar-Pólus Center
9-es villamos:
Lágymányosi híd, Budai hídfő-Óbuda, Vörösvári út
12-es villamos: Deák tér-Rákospalota
14-es villamos: Nyugati pályaudvar-Káposztásmegyer
II., vasúti síneken ("karlsruhe-i típusú")
14A betétjárat: Lehel tér-Káposztásmegyer
II., jelenlegi villamospályán
17-es villamos:
Albertfalva kitérő-Óbuda, Flórián tér
17A betétjárat: Margit híd-Óbuda,
Vörösvári út
19-es villamos: Kelenföldi pályaudvar-Batthány
tér (változatlan)
24-es villamos: Közvágóhíd-Keleti
pályaudvar (változatlan)
28-as villamos: Blaha Lujza tér-Izraelita
temető (változatlan)
29-es villamos: Blaha Lujza tér-BNV
főbejárat (újraindítás, időszakosan)
30-as villamos: Jahn Ferenc kórház-Ferenc
körút (Mester utca)
41-es villamos: Móricz Zsigmond
körtér-Budaörs, Tesco áruház (a vége nagyjából a '75-ös állapot helyreállítása
a jelenlegi körülményeknek megfelelően)
42-es villamos: Keleti pályaudvar-(Vajda
Péter utcán át)-Havanna lakótelep
42A betétjárat: Keleti pályaudvar-Ecseri
piac
44-es villamos: Keleti pályaudvar-Pólus
Center
47-es villamos:
Nyugati tér-Budafok, Campona áruház
49-es villamos: Deák tér-Etele
tér (változatlan vonal; csak a végállomás kerülne közelebb a Volán/BKV
buszpályaudvarhoz a jelenlegi kedvezőtlen helyéről)
50-es villamos: Határ út-Vecsés
52-es villamos: Határ úr-Soroksár,
Újtelep
56-os villamos: Moszkva tér-Hűvösvölgy
(változatlan)
57-es villamos: Keleti pályaudvar-BAH
csomópont
59-es villamos:
Farkasréti tér-János kórház
61-es villamos: Budagyöngye-Móricz
Zsigmond körtér
62-es villamos: Kőbánya, Városközpont-Pestújhely,
MÁV telep
67-es villamos: Keleti pályaudvar-Rákospalota,
MÁV forgalmi telep
69-es villamos: Mexikói út-Erdőkerülő
utca
Csepeli gyorsvasút 1: Belső végállomás
Boráros tér helyett Kálvin téren (régi hivatalos terv)
Csepeli gyorsvasút 2: a régi Csepel-Határ
út HÉV feltámasztása, a pesterzsébeti Határ úttól a Határ úti M3 metrómegállóig
az 52-es villamos vonalán, ez metrócsatlakozás lenne a csepeliek számára
Ráckevei HÉV: Csatlakozás csepeli
vonalhoz, végállomás Kálvin téren, esetlegesen csatlakozás a 24-es villamosvonalhoz
is, a Keleti pályaudvar felé, a körőti villamosokra átszálló tömeget csökkent[
szándékkal
Érdi, tétényi HÉV: A Déli pályaudvarról
indulna, vasútvonalon halad célja felé.
Milleneumi
Földalatti Vasút: Vörösmarty tér-Rákosrendező pályaudvar
4-es metró: Keleti pályaudvar-Köztársaság
tér-Klinikák-Boráros tér-Mórcz Zsigmond Körtér/Bocskai út-Sasadi út
H szabadidő
viszonylat: Vörösvári út-Hajógyári sziget egyvágányú nosztalgiajárat
N nosztalgia viszonylat: Battyhány
tér-Kamaraerdő, régi szerelvényekkel, hétvégéken és munkaszüneti napokon
Gellérthegyi Sikló: Rácfürdő-Citadella
8-as trolibusz: (nem az enyém, Ali
ötlete, de tetszik) Március 15. tér-Gazdagréti ltp.
253-as busz: Móricz Zsigmond körtér-M7
gazdagréti aluljáró-Móricz Zsigmond körtér; körforgalmú gyűjtőjárat
Mivel egy nagyváros közlekedését csak egészében
szabad szemlélni, egy sor másik ötlet is felvetődött, ilyenek például:
A
Moszkva tér átrendezése, elsősorban a villamosközlekedés szempontjából
A Déli pályaudvar új célokra való felhasználása
Szigeti Dani "Bilipestjét" itt
tudod elolvasni.
Ali (Perlaki Attila) bilije.
Névtelen tervezgetése.
Az itt található képek, szövegek, rajzok a fentebb említett fórumok olvasóinak művei, ahol ez nem így van, jelölve van. Ha olyan dolgot találsz ezeken az oldalakon, amelyek felhasználása bármilyen akadályba ütközik, kérlek értesítsd a webmestert!
Utolsó változtatás: 2001. február 6.