"Elszemélytelenedő" vicinálisok: a 27-es és 45-ös vonal 2007 januárjában
Hajmáskér-Lepsény + ami még belefért a napba
A 13-as és 14-es vonal után a 27-es került terítékre. Mivel Ícé nem ért rá, ide KZsociékkal mentem. Ők eredetileg egy másik irányú kerülőt akartak csinálni, érintve a 13-ast, de ez nekem nem tetszett, helyette (éjfél előtt nem sokkal) improvizáltam egy engem jobban érdeklő útvonalat, ami szerencsére meg lett szavazva.
Budapesttől Hajmáskérig nem sok minden történt, így a sort hadd kezdjem ezzel a Gigantos tehervonattal, mely méltóságteljesen pihent az állomáson.
Mindenféle vonatok jöttek-mentek...
... köztük egy ilyen kék-piros, azaz "hagyományos" MÁV-kocsikat és "németpiros" halberstadti (Németországból használtan beszerzett) kocsit is tartalmazó. Lassan a belföldi vonatok is olyan tarkák lesznek, mint a külföldiek :)
Hátul Hajmáskér állomás, ahol a nagy épület ellenére sem működött külön pénztár - a földszinti kocsmában a pultostól kellett jegyet venni. Elől természetesen egy Bzmot motorkocsi látható, ezzel indultunk útunkra a szüneteltendő személyforgalmú 27-es vonal beutazására.
A vonal papírforma szerint Veszprémben kezdődik, de mivel az onnan Hajmáskérig tartó szakasz közös a Veszprém-Budapest (villamosított) fővonallal, a tulajdonképpeni mellékvonal (mely nem villamosított) csak utóbbitól számítható.
Sólyon láttuk ezt a klassz kis kőhidat.
Küngös megálló épülete. A tábla színe a MÁV-os kék-sárga helyett inkább a GySEV-es zöld-sárgára emlékeztetett.
Csajág felsőn egy ilyen esőbeálló szomorkodott.
Na, ez viszont megint egy "pusztulat" állomás: Balatonfőkajár.
És itt véget is ért a 27-es vonal: Lepsény.
Egy rövid videó az utazásról.
Érdekes módon erre az állomásra emlékszem kiskoromból, amikor nagyival jöttünk-mentünk a déli Balaton-partra. Bz-re nem emlékszem, sőt, fogalmam nincsen, mi járt '80-81 körül itt a mellékvonalakon, én akkoriban a balatoni Nohab-okra voltam ráállva :)
Ez a busz ekkor még igaziból vonat volt: a 49-es számú mellékvonalon már évek óta buszos pótlás üzemelt, MÁV-os tarifákkal, meg miegymással. A 2007. március 4-i "vonalbezárásokkal" egy kalap alatt lett ez is Volán.
Szili, egy rakat halberstadti kocsival. Ekkor még nem utaztam itthon ilyennel, ezért csak reménykedni tudtam, hogy a mi - ellenkező irányba tartó - vonatunk is ilyenekből lesz összeállítva.
És így is volt. Üröm az örömben, hogy ülőhely nem volt, így Székesfehérvárig a peronon álltunk.
"Székesfehérvár Székesfehérvár"-on (a hangosbemondó mondta így) épp a tolatgató Bz-ket fényképezgettem, amikor gyanús lett, hogy ismerős a baloldali tehervonat.
És tényleg: ugyanaz volt, amit Hajmáskéren láttunk! Nem épp meggyőző szállítási sebesség, hiszen majd' három óra alatt csak negyven kilométerrel jutott elöbbre...
Nem semmi ez a Szili-sor (oké, egy V46-os is megbújt köztük), nincs két egyforma színű és kopottságú köztük...
A képen talán nem vehető ki kellően, de itt egy peron mellől három Bz-szerelvény készült indulni. Mi a 45-ös vonalra mentünk egyikükkel.
Ezen a vonalon található Börgönd állomás, ...
... ahol azt az elég idegesítő tészta-reklámot forgatták, amiben az utasok leszállnak a vonatról, amikor a forgalmista bemondásába belehallatszik a készülő tészta-öntet rotyogása.
Bodakajtor-Felsőszentiván azt példázta, hogy nem csak a most becsukandó vonalakon lehet ehhez hasonlóan leépült helyeket fotózni.
Látkép a sárbogárdi állomás peronjáról. Ez egy klassz kis hely, mindenfelé különböző vonatok, itt egy villanymozdonyos személy, ...
... ott egy talán Baja felé közlekedő MDmot vonat, ...
... amott pedig egy újabb "tarkavonat". A piros kocsi ebben az esetben nem halberstadti, hanem egy eredetileg MDmot-szerelvényhez készült Bx. Az MDmot mozdonyok mára igencsak megfogyatkoztak, de a fennmaradó személykocsikat igyekeznek még használni.
Ezek a Ganz-ban készült személykocsik jópofa dizájnnal rendelkeznek. Kicsit ugyan "cseszlovásosak", de azért jópofák!
Pervezeknek: egy ilyen MD-kocsi vécéje. És ez még az út során látottak közül a tisztábbik-rendesebbik fajta volt!
A kétkocsis tarkasággal Rétszilasig mentünk, ...
... ahol vonatmentes ürességben néztük, ahogy csendben lemegy a nap.
Ez a cikkcakkos peronszél se semmi!
Mire a 43-as vonalon Dunaújváros felé menő vonatunk megjött, már nem nagyon volt értelme fotózni,...
... ezért nem is erőltettem. Egyébként ez a vonat eléggé megtelt, itt tehát volt forgalom. Végül Pusztaszabolcson keresztül tértünk haza, ahol sikerült kéregjegyeket is zsákmányolnom, szóval minden szinten sikeres út volt :)