2006 Budapesten: kenyeret és villamost a népnek! (4)
avagy a nagykörúti történések

Előző oldal

Igaz, a maradék szakaszon legalább egyre több Combinót lehetett látni, immár hétköznap is.

Mivel a nyár legforróbb heteit éltük, az utasokat zavarta a légkondi hiánya, bár egyes mérések szerint nem volt melegebb az új villamosokon, mint a régieken...

Megoldásnak persze mindenki a ló túlsó oldalát választotta: nagyobbra nyitható ablakok helyett légkondiért kiáltottak.

Azért én élveztem a Combinóval való munkába járást klíma nélkül is. Direkt kipróbáltam, és se melegebbnek, se tömöttebbnek nem éreztem a régi csuklósoknál, akárhogy is bizonygatták sokan. Mivel erre megyek dolgozni, és erre jövök aztán haza, nem hinném, hogy sokkal reprezentatívabb felmérést lehetett volna ennél csinálni :)

Ez az Óriáshernyó épp a kisföldalatti alagútja felett hullámzik át az Oktogonon.

Közben időről-időre esti vágányzárakkal kínoztak minket utasokat, amíg a felsővezetéket erősítgették - ugyanis nem csak a Margit hídon volt vele gond.

Hazafele induló Combino a Népszínház utcában, ...

... üres Boráros tér irányú peron a Blahán. A bal felső sarokban látható világítótesteknek kimondottan örültem, barátságosabbak lettek tőle a megállók.

Nem emlékszem, hogy korábban túl sokat fotóztam volna a Baross utcai megállóban, ...

... most viszont állandóan azt vettem észre, hogy ott állok, és nyomom a gombot.

Petőfi híd, ...

... Goldmann György tér, ...

... Irinyi József utca, ...

... és ugyanez visszafelé. Aztán holmi ajtóhibák okán egyszercsak visszaküldték próbázni a Combinókat az 1-es vonalra. Pedig minden új szerkentyűnek vannak gyermeketegségei, és ezen nem sokat segít az, ha utólag akarják azokat a próbafutásokat lebonyolítani, amiket előtte kellett volna.

Na mindegy. A Móriczra mondjuk eddig se tette be a kerekeit Combino, pedig végre elkészült...

... az új végállomás, azaz mindkét vágányt végig...

... használatba lehetett venni.

Így néz ki a földbe ásott új végállomás.

El is neveztem Kígyóveremnek.

Végül is olyan, mint az 1-es Bécsi úti vége, csak ami ott, abban a környezetben nem zavaró, az itt nem feltétlenül nyerő. Valami ízléses tető, vagy nagylombú fa elkélne fölé!

A legnagyobb baj persze szerintem az, hogy a besüllyesztés miatt esély sincs arra, hogy a téren levő bármely másik villamosvonallal összekössék. Nem forgalmilag, hanem terelések, vágányzárak idejére, kocsiszíni meneteknek, stb. Ez nálunk sajnos nem szempont :(

Augusztus második felében a metróépítésre készülve a volt hurkot is...

... elkezdték felszedni.

Hát így sikerült a 2006-os nagykörúti modernizálás. Remélem szeptember elejétől lassan (gyorsan) beáll minden a normális kerékvágásba, bár én még félek a felsővezeték és a Margit hídi oszlopok cseréje miatti vágányzaraktól. Kár, hogy a budapesti villamosok nagy generációváltásából (mert a Combinók igazából talán nem is egy, hanem két generációval is korszerűbbek annál, ami eddig a Nagykörúton járt) ilyen cirkusz lett :(


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez