Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    Kenyeret és Körutat IV.
    avagy a nagykörúti történések

    Előző oldal

    Igaz, a maradék szakaszon legalább egyre több Combinót lehetett látni, immár hétköznap is.

    Mivel a nyár legforróbb heteit éltük, az utasokat zavarta a légkondi hiánya, bár egyes mérések szerint nem volt melegebb az új villamosokon, mint a régieken!

    Megoldásnak persze mindenki a ló túlsó oldalát választotta: nagyobbra nyitható ablakok helyett légkondiért kiáltottak, ami az év 52 hetéből talán 6-ban okoz jelentős változást, viszont pénzbe kerül, folyamatosan karban kell tartani (már csak higiéniai okok miatt is, lásd légiós-betegség), amikor be van kapcsolva, akkor sokat fogyaszt, plusz sokan megfáznak tőle, mert nem bírják a kinti melegből a benti hidegbe való átmenet nélküli átlépést. Gazdag ország vagyunk, na :-/

    Azért én élveztem a Combinóval való munkába járást klíma nélkül is. Direkt kipróbáltam, és se melegebbnek, se tömöttebbnek nem éreztem a régi csuklósoknál, akárhogy is bizonygatták sokan. Mivel erre megyek dolgozni, és erre jövök aztán haza, nem hinném, hogy sokkal reprezentatívabb felmérést lehetett volna ennél csinálni :)

    Ez az Óriáshernyó épp a kisföldalatti alagútja felett hullámzik át az Oktogonon.

    Közben időről-időre esti vágányzárakkal kínoztak minket utasokat, amíg a felsőveztéket erősítgették - ugyanis nem csak a Margit hídon volt velük gond.

    Hazafele induló Combino a Népszínház utcában, ...

    ... üres Boráros tér irányú peron a Blahán. A bal felső sarokban látható világítótesteknek amúgy én speciel örültem, kicsit barátságosabbak lettek tőle a megállók.

    Nem emlékszem, hogy korábban túl sokat fotóztam volna a Baross utcai megállóban...

    ... most viszont állandóan azt vettem észre, hogy ott állok, és nyomom a gombot. Persze most mindenhol másutt is ezerrel nyomkodtam a gombot a körúti vonalak mentén :)

    Petőfi híd, ...

    ... Goldmann György tér, ...

    ... Irinyi József utca, ...

    ... és ugyanez visszafelé. Aztán holmi ajtóhibák okán egyszercsak visszaküldték próbázni a Combinókat az 1-es vonalra. Pedig minden új szerkentyűnek vannak gyermeketegségei, és ezen nem sokat segít az, ha utólag akarják azokat a próbafutásokat lebonyolítani, amiket előtte kellett volna.  Ekkor már hetek, talán hónapok óta botrány volt a felsővezetékkel, a peronok milyenségével, akkor miért most, és miért a Combinót kellett ideiglenesen kivonni az utasforgalomból?! :-/

    Na mindegy. A Móriczra mondjuk eddig se tette be a kerekeit Combino, pedig most már végre elkészült...

    ... az új végállomás, azaz mindkét vágányt végig...

    ... használatba lehetett venni.

    Így néz ki a földbe ásott új végállomás.

    Én el is neveztem Kígyóveremnek.

    Végülis olyan, mint az 1-es Bécsi úti vége, csak ami ott, abban a környezetben nem zavaró, az itt nem feltétlenül nyerő. Valami ízléses tető, vagy nagylombú fa elkéne fölé!

    A legnagyobb baj persze szerintem az, hogy a besüllyesztés miatt esély sincs arra, hogy a téren levő bármely másik villamosvonallal összekössék. Nem forgalmilag, hanem terelések, vágányzárak idejére, kocsiszíni meneteknek, stb. Ez nálunk sajnos nem szempont :(

    Augusztus második felében a metróépítésre készülve a volt hurkot is...

    ... elkezdték felszedni.

    Hát így sikerült a 2006-os nagykörúti modernizálás. Remélem szeptember elejétől lassan (gyorsan) beáll minden a normális kerékvágásba, bár én még félek a felsővezeték és a Margit hídi oszlopok cseréje miatti vágányzaraktól. Kár, hogy a budapesti villamosok nagy generációváltásából (mert a Combinók igazából talán nem is egy, hanem két generációval is korszerűbbek annál, ami eddig a Nagykörúton járt) ilyen cirkusz lett :(


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra