A Márnemmoszkva tér átépítése (2)

Előző oldal

Az "alagút" eltömése, a leendő szervizépület alapjainak kiásása

A gyalogoshíd, a vágányok és járdák elbontása után nekiálltak a tér átrendezésének. Első körben rámpát hordtak az alagút északi oldalára, teljesen eltüntetve azt.

A másik oldalról még furább volt a látvány.

A tér sarkai közt jókora kerülőutakon, ideiglenes lépcsőkön, ...

... kerítések közt lehetett járkálni. A talaj egyengetése közben találtak középkori tárgyakat, egy régi temetőt, és persze a második világháború emlékei is képviseltették magukat.

2015 áprilisa, ahogy a kamera látta.

Közben az 56-os egykori hurokvágánya helyén elkezdték kiásni a leendő üzemi épület alapjait. Egyesek azt találgatták, hogy a fogaskerekű új végállomása lesz itt a föld alatt, pedig (sajnos) nem.

Balra a Vérmező utcától a fasorig leereszkedő rámpa markolóval, jobbra pedig egy kőzúzó gép. Biztosan van szabatosabb neve is, de nem ismeretes előttem.

Itt látszik, hogy mennyit tettek hozzá a Várfok utca szélességéhez: a narancsszínű korlát régen a járda szélén állt. Ez a plusz terület persze nem teljesen egyezik meg az átépítés utáni állapottal, mert az előző képen látható rámpa csak a munkaterület forgalmát szolgálta, nem maradt meg.

2015 májusa: a bontás után már építenek is

2015 májusának elején már új elemek is látszódtak az árkok és durván elplanírozott területek közt: balra a 4/6-is végállomási vágányait fektetik, jobbra a fasor felőli elágazás/összeágazás váltói csillognak a délutáni szembefényben.

Balra: a budai fonódó Margit körúthoz kapcsolódó munkálatai miatt ekkor éppen buszok pótolták a 4/6-ost. Jobbra: már a leendő BKK-épület pincéjének falait zsaluzzák.

A beton biztos befektetés manapság, mindenhova sok kell belőle.

A metróállomás legyezőépületét is átdolgozták: a belsejében levő két emeletet kibontották, egyetlen nagy teret kialakítva a mozgólépcső fölé.

Május 5-16.: a 4/6-os és a 17-es elágazását kibetonozták és lekövezték ezalatt az idő alatt. Érdekes, hogy a téren nem RAFS jellegű vágányok épültek (egyenesekben sem), hanem talpfás sínmezőket betonoztak be.

Érdekes volt, hogy ekkor még megvolt a régi járdák és oszlopok nagy része, így nem építkezésnek tűnt az egész, hanem az apokalipszis utáni helyreállító munkálatoknak,

2015 májusa mozgóképen.

Látszólag nem sok minden változott június közepéig.

Minden kicsit esetlegesnek tűnt... meg nagyon porosnak.

Nyáron újra bejártak a körúti villamosok a térre. Sőt, a harmadik vágányt is használták.

Combinók, Combinók mindenütt!

Júliusban már a leendő végállomási esőbeállók is elkezdtek testet ölteni. Mondjuk nem teljesen értem, hogy a leszállóhelyre miért kellett a tető, miért nem lehetett inkább mondjuk a buszokhoz építeni őket, de mindegy. A jobb oldali kép jobb szélén...

... a földbe süllyedt tortaszeletre hajazó üzemi épület váza is látszik már.

Balra: mik lehetnek ezek az I-vasak a földben? Esetleg a Várfok utcai domboldal stabilizálására verték le őket a negyvenes években? Jobbra: 21-es busz. Mert Ön megérdemli.

A felsővezetéket már felrakták, de a földszinten még dolgoztak.

Május-július: a buszvégállomások is elkezdtek épülni.

Folytatás: a 4/6-os ismét a régi helyén, és az "alagút" ismételt napfényre kerülése


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez