Merre dió a Csörgő?
M41 születésnap Székesfehérváron

Érzékenyebbek ugorjanak rögtön a végére :-)

A főcímért ezúton is elnézést kérek, de nem jutott okosabb az eszembe. Természetesen a "Csörgő" néven ismert M41 típusú dízelmozdonyokról lesz szó, melyek 2003-ban ünneplik harmincadik születésnapjukat. A székesfehérvári gépészeti főnökség ennek örömére egyfajta spontán vasutasnapot, kései (bár még épp időben levő) majálist rendezett...

... melyre egy ünnepi különvonattal utazhattak az érdeklődők.

A nosztalgiakocsikból összeállított szerelvényt Dinnyésig a "pályás" Nohab, az A61 017 vontatta...

... onnantól pedig a 242-es sorozatú, áramvonalasított gőzös, mely ezen a képen csak mérsékelten kivehető a V43-astól balra. Szegény valahogy mindig a Nap és köztem helyezkedett el :-/

Fehérváron mindenféle vontatójármű és motorvonat ki volt állítva, többek közt egy Szöcske (V46)...

... egy Bz (Bzmot), egy Gigant (V63)...

.... egy Gokart (M32)...

.... egy "remot" (új motorral felújított) Púpos (M40) ...
(zárójel kezdődik...

.... melynek vezetőasztalának egyik...

... és másik sarka...

... illetve az onnan eső kilátás így nézett ki. Ja, és mégvalami:
M40 a legjobb!!!
... zárójel bezár)

... egy Bobó (M44)...

... egy Kisdácsia (M43)...

... az új orosz motorvonat, az Usgyi (kétszámkötőjelkétszám avagy Bpmot - már klassz betűjelzéseket se tudunk adni?)...

... egy Taurus (1047 - őt is fájt volna V47-nek hívni, mert eurókomformnak köll lennünk), és egy Szili (V43).

Ez csak az állomás egyik sarka volt, a másikban, a fűtőháznál további gépek voltak láthatók...

... például egy remot és egy eredeti Szergej (M62) is.

A főmotorcserélt Szergej így néz ki oldalról. A festése egész pofás, bár igazából a kinézetével szerintem soha nem volt baj, a környék egyik legdögösebb mozdonya (jó, a Nohab az más, de a Szergej erőt sugároz, míg a másik eleganciát, már ha lehet egy mozdonynál ilyenről beszélni)...

Nakéremszépen ez itt a Szergej új motorja...

... ez pedig NZA, aki bemutatja a budapesti villamosvezetők járműfényképezés alkalmával jellemző viselkedésmintáját.

Ez itt egy daru. Nem, nem madár - ha ez elszáll, akkor komoly gond van!

Egy frissnek látszó festésű Szili. Nagyon tetszett nekem!

Akinek nem volt még elég a remotorizált csodákból, annak itt van egy ráncfelvarrt Nagydácsia is...

... illetve egy kistesója, aki éppen egy Bz mellékkocsival várakozott az állomáson. Egyszer egy ilyen vonattal is kéne már utaznom, de amióta csak IC-re vagyok hajlandó felülni, erre nem sok esélyem van. Persze ez a diszkrimináció nem is teljesen valós, hiszen innen egy mezei gyorsvonattal (lehet, hogy sebes, nem értek a vasúti terminológiához - ha tényleg sebes, miért nem viszik be az elsősegélyhelyre?) mentünk haza...

Összességében - bár ez szerintem nem jön le az oldalról - nagyon élveztem a programot, jó volt a sok szép gép közt járkálni, kicsit közelebbről megismerkedni velük, szívni egy kis olajszagot. Köszönet a szervezőknek!

Hm? Hogy hiányérzete van valakinek? Hogy nincsen egy darab kép se Csörgőről? Nos, a Nap nem igazán jó szögben sütött. Talán legközelebb sikerül igazán jó képet készítenem róluk...


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez