A SIAD 2002., Pozsony IV.

    Előző oldal

    Egy korábbi leszállás után egy felszálló Tu-154-et is láthattunk-hallhattunk. Bónusz a típus szerelmeseinek :)

    Az olasz Frecce Tricolori csapat a nap legprofesszionálisabb szereplője volt. Már a felszállás előtti motorpróba is látvány volt a bekapcsolt színes füstölőknek köszönhetően!

    Tíz géppel ők a legnépesebb műrepülő-kötelék manapság.

    Ki is használják a tömeg adta előnyöket!

    Nem takarékoskodnak a trükközéssel - mindig volt mit nézni: csoportokra oszlottak, újra egyesültek, a holtidőkben pedig a szólópilóta bohóckodott (Mario volt a neve, mint az számos alkalommal el is hangzott a hangosbemondóban, a végén már mindenki mariózott a reptéren:).

    Szemberepülés kötelékben, viharos háttér előtt...

    Olasz színek minden mennyiségben.

    Totális telítettség: minden irányban, minden magasságban olaszok! Ez az a rész, ahol mindenki csak kapkodja a fejét :)

    Ezt a figurát én csak "meglőtt kacsának" nevezem...

    Ismét együtt a csapat.

    Visszafordulás a fináléhoz. Már többször láttam ezt a csapatot, de szerintem még egy ideig nem fogok betelni a produkciójukkal!

    A nap másik legérdekesebb egyéni bemutatója (a Szu-27-esé mellett) a francia Mirage 2000-hez fűződik: ő is hihetetlen sarkonfordulásokkal és figurákkal kápráztatta el a tömeget. Néha úgy tűnt, mintha a gépre nem vonatkoznának a fizika törvényei: ment előre vízszintesen, aztán hirtelen derékszögben megindult felfelé, különösebb megtorpanás nélkül. Hihetetlen volt!

    A spanyol Patrulla Aquila-t is láttam már korábban, de most is szórakoztatóak voltak. Az ő CASA gépeik teljesítménye nem túl nagy, ezért másképpen repültek, mint az olasz csapat.

    Eleinte kicsit unalmasnak is tűnt a műsoruk, aztán beindultak...

    ... és kápráztattak!

    Az amerikaiak csak a statikus bemutatón vettek részt - a képen egy F-16 az állóhelyen.

    A másik Falcon pilótája egy plüss sas volt :)

    Ez pedig egy szintén álló F-15.

    Ha az amerikai F-16 földön maradása nem is szomorított el, azt már sajnáltam, hogy az F-15 nem repült; szerintem a két gép közül ez a látványosabban repülhető!

    Az egyik statikus sor hátulról: magyar repülőnapon mikor láthatunk újra ehhez hasonló típuskavalkádot?

    És végül: a kijárat felé tartva elmentünk egy sérült és megcsonkított Boeing 707 mellett. Érdekelne, hogy pontosan miért van itt, és miért ilyen állapotban!

    A program természetesen még számos olyan műsorszámmal is szolgált, melyekről nem tettem említést, ezért elnézést kérek, de itt csak a kedvenc pillanataimat tudtam megörökíteni. Mindenesetre azt meg kell említeni, hogy a program elég folyamatos volt reggel 11-től kezdve, nem voltak sétarepülős megszakítások, mint itthon, ahol a műsor csak apropó a sétareptetésre. Örülök, hogy ott tudtam lenni!


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe