A Fehér Albatroszok a szlovák légierő bemutatócsapata, és mi tagadás, büszkék lehetnek rájuk!
Olyan profi programot mutattak be ezúttal is, hogy az méltó lett volna még a sokkal régebb óta együtt levő, többet gyakorló nyugati csapatokhoz is!
Élvezet volt nézni a forgolódásaikat...
Itt éppen rózsa készül...
Ez már a szlovén légierő Pilatus PC-9 gyakorlógépe. Olyan szép műrepülőprogramot mutatott be, hogy le a kalappal előtte!
Nem akarok fanyalogni, de ugyanez sajnos nem volt elmondható a magyar illetőségű Égi Huszárokról, akik szépséges gépeikkel...
... elég gyengén muzsikáltak: hosszú perceken keresztül csak kötelékben áthúzásokat csináltak, azt is elég pontatlanul; a képen is látszik, hogy a két kísérő nincs együtt. Ez a fordulókban még inkább így volt! A közönség lelkesedése sokat csökkent a holtidőkben, amíg a három Jak visszafordult egy-egy áthúzás után. Sajnos az azt követő egyéni figurázás se volt kiemelkedő. Valószínűleg nem a pilóták tudásával volt gond, csak azzal, hogy nem volt begyakorolt programjuk...
El is felejtettem mondani, hogy a rendezvénynek helyt adó M.R. Stefanik repülőtér polgári légiforgalmat bonyolított le, ami azt jelenti, hogy a program közben néha elindult vagy megérkezett egy-egy utasszállító. De mindez nem okozott fennakadást!
A cseh légierő Mi-24-ese is szép bemutatót tartott...
... érdekes módon csak egyoldali füstölővel.
Nem nagyon kímélték a gépet, igaz, a W3A Sokol szállítóhelikopter a program korábbi részében jóval virgoncabban mozgott, de azt sajnos nem fényképeztem!
A svájci légierő egy kilenc gépből álló Pilatus PC-7 köteléket küldött. A képen az is látható, hogy a közönslg minden szereplőt barátságosan, integetéssel fogadott.
Hihetetlen pontosan repültek!
És szépen.
A kilenc gép összeadódó hangjáról nem is beszélve, ami külön élmény volt! Itt éppen csak heten vannak, a két másik gép külön programot mutatott be aközben, amíg a nagy kötelék átrendeződött.
Egy további alakzat.
Igen finoman repülhető gépek lehetnek ezek a Pilatusok, és a pilótáik is tudták a dolgukat!
És most jött az, amiért tulajdonképpen kimentem: egy ukrán Szu-27 a levegőben!
Az ukrán pilóta ugyan nem vagánykodta túl a programot (például Pugacsov-kobrák bemutatásával), de azt azért demonstrálta, hogy a többi géphez képest milyen hihetetlen fordulékony ez a masina!
Olyan könnyedén mozgott, mintha nem is egy jókora acélmadárról lenne szó! Ráadásul sokszor az az érzése volt az embernek, hogy a hajtómű csak dísznek van: sehol nem volt a Mig-29-nél megszokott folyamatos koromcsík (csak halványan, pár másodpercekre füstölt), és sok húzott helyzetben még az utánégető se volt bekapcsolva!
Sajnos a taucher/harang figurák nem voltak követhetőek, mivel a felhők pont abban a magasságban voltak, hogy eltakarják a történéseket. Ilyenkor annyit láttunk, hogy a Szuhoj belefúródik a felhőbe függőlegesen felfelé tartva, majd hirtelen elhallgat a hajtómű: se kép, se hang. Aztán pár másodperc múlva falevélként kiesik a felhőből a gép...
A nap legérdekesebb repülése volt a Szuhojé, az biztos! A gép tervezői valami olyasmit tudhatnak az aerodinamikáról, amit mások nem, az tuti!
Folytatás: Frecce Tricolori, Patrulla Aquila, F-15, F-16 és egyebek