Mil Mi-2 "Csirkecomb", a szocialista országok legelterjedtebb helikoptere, ezúttal a cseh rendőrség színeiben.
Egy újabb cápafogú MiG-23-as.
Ugyanő úgy, ahogy annak idején az újságokban mutatták :)
Ez pedig egy MiG-23BN pilótafülkéje, a kabintetőn át fotózva. Ehhez képest egész jól látszanak a műszerek!
Azt hiszem ez nem az ergonomikus munkahely legjobb példája...
A MiG-21 legkedveltebb korai változata, az F13. Jellegzetes a szűk beömlőnyílás a kis Mach-kúppal, az előre nyíló kabintető, valamint a keskeny gerincrész.
Ugyanő szemből.
A műszerfal...
... és egy katapultülés.
VR-3 mintájú, földi indítású robotrepülőgép.
MiG-19PM, mögötte egy másik 21-es.
Egy újabb kedves "Delfin", melyet ezúttal alulról is meg lehet szemlélni.
Ez a kép azt hiszem elég jól illusztrálja, hogy milyen tömegben állnak itt a szépen helyreállított gépmadarak! Az ember azt se tudja, hogy hova nézzen... Mi kétszer körbementünk a csarnokban, és volt, amit az első körben észre se vettünk! Aki eljön ide, ne fél órát szánjon rá!
Makett annak bemutatására, hogy hogyan végzik egy repülőgép (jelenesetben egy Morava) szárnyterhelési próbáját. Tőle balra ki van rakva egy hasonló dioráma, melyen egy hátára forított gép szárnyait éppen homokzsákokkal pakolják meg; a képen látható ennél azért sokkal kifinomultabb módszer...
Felül egy MiG-15, alatta egy vontatott célrepülőgép. A masinák alatt és körülöttük egyébként képek, alkatrészek és tablók mutatták be használatukat.
Egy kis kitérő: Neofrix Baszmacs képet akart készíteni társulatunkról, önkioldóval, ehhez viszont le kellett valahova rakni a fényképezőgépet, és beállítani, hogy látszódjunk. Eme utóbbi művelettel igen nagy örömet okozott a többi látogatónak, ahogy az fentebb látható :)
Egy újabb illusztráció, hogy hogyan is nézett ki a motortengelyen keresztül tüzelő géppuska.
Egy Piper "Cub", melyet a Cseh Légierő futárfeladatokra alkalmazott.
És végül még egy Albatrosz. A múzeum nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a cseh gyártmányokból a prototípust, valamint az összes szolgálatban álló modell egy-egy példányát megőrizze, ennek köszönhető, hogy egy-egy típus annyiszor felbukkan: mindegyiknek van valami jellegzetessége. Az mindenképpen látszik, hogy sokat foglalkoznak a tárlattal, és komolyan gondolják a megőrzést, ráadásul erre áldoznak is. Ami viszont meglepő: a Zlin 142-esből, mely még most is használatos a légierejükben (láttunk is egyet a levegőben), nem volt kiállítva egy sem, sőt: a tablókon felbukkanó képek sem cseh illetőségű példányt ábrázoltak, hanem a Malév repülőklub HA-SGF lajstromjelzésű gépét :)
Élmény volt ide ellátogatni, másnak is ajánlom!