2015/16-os vasúti vegyesfelvágott (2)

Előző oldal

Még több Csörgő, még több Szergej

Csörgőből viszont egész jó voltam.

A 313-as új pályaszáma alól kilátszott a régi.

Amit eddig láttunk, meg ami még csak most jön, másodpercenkénti 50 kockában.

A nap végefelé épp elindultunk volna haza, amikor hirtelen azt a hírt kaptuk, hogy az egyik Tapolca felé tartó vonatot Csörgő helyett Szergej vontatja. Valahogy úgy hangzott, hogy "628 271 a 196564641234634-en", de a lényeg az volt, hogy bónusz fotólehetőséget dobott nekünk a gép! (Jobbra egy Ludmillás kép, csak hogy ilyen is legyen.)

A fák ugyan már árnyékot vetettek a vonatra, de ez még jól is nézett ki. Na, és amikor elment alattunk a mozdony... imádtam!

Eddig főleg a szombat termését láttuk. Bár akkor elméletileg a Semmering-vasútra indultunk, végül még vasárnap is Tapolca környékén kötöttünk ki:

Egy sikeres fotohalt után Tapolca felé indulva gyakorlatilag véletlenül értünk a Badacsony megállóhelyről éppen elinduló Szergejes retróvonat mellé. Intersziti azonnal kapcsolt, és felvette a mozdony tempóját, én meg kis kézikamerámmal megpróbáltam megörökíteni az élményt az anyósülésről. A párhuzamos haladásnak a körülmények időnként betettek, de így is az év videója... lehetett volna számomra (mint annak idején ez) ha a kamerán profi mikrofon van. De nem volt, így 20-30 km/h fölött a szélzaj, illetve a szélzaj miatt állandóan levágó zajszűrőtől alig lehetett a mozdony amúgy szépséges hangjait hallani. Viszont a Badacsony büszke tömbje körül rohanó mozdony képét képtelen lettem volna eldobni, így némi vágás után ráillesztettem az egyik múltkori zenémet a minimálisra lehalkított zaj fölé. Tudom, sehol sincs a Szergej hangjától az eredmény, de nem rajtam múlt. Az elindulás és az első 40 másodperc azért így is sértetlenül megmaradt, ha másért nem, hát azért érdemes elindítani! Szintén érdemes megfigyelni, hogyan mozognak fel-alá a tengelyek a pálya egyenetlenségein, illetve hogy az első kocsi és a mozdony néha mintha lökdösné egymást. Én ritkán látok vonatot ilyen perspektívából, de talán másnak is tetszeni fog:

Ezt a fotóhelyet Tördemic bejárata előtt még édesapámmal "fedeztem fel" pár éve, és most is használhatónak bizonyult:

Bár elvileg a dízelfüst nem jó dolog (sőt, gyakorlatilag se), azért klassz látvány volt, amit a Szergej kinyomott magából!

Spotterdombi mesék, ikszedik rész

Magánvasúti (CER) "Lapátorrú", bérelt Vectron "GYSEV Cargo" felirattal, de ablakos vonattal, illetve MÁV-os Traxx tehervonattal. Utóbbi azért volt tipikusnak mondható látvány, mert néhány gépnek túlságosan elkopott a kereke, emiatt sebességkorlátozást rendeltek el rájuk, a tehervonatot meg lassan is lehet vinni...

Bárki bármit mond, ha egy vasútállomáson annyira színes és pörgő a forgalom, mint Kelenföldön, akkor igenis jó ott nézelődni.

Wireless, azaz madzag nélkül is működő gépek: Desiro és valami pályafenntartási sárgaság.

Folytatás: Debrecen, 424-es, és Frankfurt am Main


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez