A második selejtezésre javasolt kocsicsoport a telep Budafok felőli végéhez közelebb állt:
3819...
Ugyanő a másik irányból.
3841...
... őrá belülről nem volt pályaszám festve, így hát lekaptam a külsőt :)
Szegényt már sokszor, sok helyen is felújították: van itt Füzesi Főműhelyes felirat, debreceni tábla...
A belseje "régibb" ("olcsóbb kinézetű" lenne a helyes szó igazából) famintájú lemez, régen az Ikarusokban lehetett hasonlót látni.
Újabb belső kép...
... és további részletek: a hangosbemondó hangszórója...
... a tető alatt végigfutó szellőzőcsatorna rácsa, beleszorult falevelekkel...
... és a homokszóró tartálya.
3820...
Pályaszám egyszer...
... és mégegyszer.
Az ő belseje a 3841-ére hasonlít...
Amint az megfigyelhető, az ablakemelő szerelőnyílása hol eredeti megoldású, hol csak hevenyészetten van pótolva. Sőt: az is látszik, hogy ez a kocsi nem gumi-, hanem csillámpadlós!
A szellőzőcsatorna rácsa is más mintájú, mint a többin!
A hangszóró doboza új, az indításjelző piros lámpa is rég nem az a pirosra mázolt villanykörte, amit megszoktam kiskoromban, de a világítás izzója még hagyományos kinézetű :)
Sajnos nem sikerült kibogarásznom, hogy ezen a kocsin mi volt más, mint a többin, mintha valami "nyomás..."-dolog lenne.
Még egy pillantás a kocsiszín udvarára...
... és az első csarnokra...
... ami előtt, a forgalmi vágányok mellett közvetlenül ott állt 3899, azaz az utolsónak gyártott UV.
Szegényt előző nap délelőtt hozták át Zuglóból, úgy, hogy reggel még utasokat szállított. A 69-es járat táblái rajta is maradtak...
Ritka lávány a 69-es villamos itt Budafokon :) A kocsi egyébként ki van vonva a forgalomból, de nem selejtezik: forgóvázat cserélnek alatta, és valószínűleg félreteszik múzeumi célra. Úgy legyen!
Művészi beállítások: egy pillantás Albertfalva felé a hátsó ablakon át...
... egy másik pillantás az utastérre az ajtó melletti paravánfal kis ablakán át...
Ez a kocsi világos színnel lett belülről leburkolva, az eddig látottakkal ellentétben.
Az egyik ablak alatt még az ablakemelő nyitható szerelőnyílása is rendben megvan!
Ahogy elindultam hazafelé, hirtelen fotótéma adódott: 3800, az első UV5-ös, és 3899, az utolsó UV5-ös egymás mellett!
Sajnos maradnom kellett volna még három-négy percet az igazi fotótémához (közben nekiálltam az egykori áramfejlesztő telepre vezető vágányt fotózni, azért nem voltam még messzebb), mert a következő szerelvény elején 3200, az első UV jött... A kép címe az is lehetne, hogy "Utánam az utódom". Vagy valami hasonló. Az viszont tény, hogy 3200 nemrégiben alaposan fel lett újítva, így még egy ideig forgalomban marad, míg a kilenc évvel fiatalabb 3899 már nyugdíjba ment...