A cím szokásosan túldramatizálja a helyzetet, de aki szereti ezeket a villamosokat, és végignézi a szétbontásukat, az hajlamos sötétebbnek látni a történéseket, mint amilyenek valójában. A sztori akkor kezdődött, amikor 2001 végén egy újabb nagy adag UV motorkocsi szétbontása lett elhatározva: előbb selejtezték őket, aztán elkezdték négyesével átvontatni őket a fémbontóba. Az első négy kocsi 2001. november 24-én éjjel indult el a "vesztőhelyre": 3805, 3817, 3819, 3841. Ezeket betolták a telepre, és 28-án éjjel már indult is a következő sorozat: 3814, 3820, 3832, valamint a korábban balesetben megsérült 3342. A következő nap reggelén látogattam el a bontótelepre, hogy megörökítsem a látványt...
3817 már nem élvezhette a reggeli napfényt: az oldalait kibontották, és így kvázi nyári, nyitott járműként szomorkodott néhány órát, amikoris leemelték a tetejét is.
3819-ből eddigre már csak ennyi maradt...
... illetve ennyi...
... és ennyi.
Nem csak villamosok kerültek most selejtezésre, hanem trolibuszok is: ez a 915-ös pályaszámú Ziu-9-es. A kép készítése után egy nappal már két további (896, 957) is ide került.
3820, 3342 és 3832 se sokáig látható már így...
3814 nagy kedvencem volt: egyrészt érdekes terelőlapok voltak a homlokfal szellőzőkopoltyúira szerelve, amiről már messziről fel lehetett ismerni, másrészt kellemes színösszeállítású (sötét árnyalatok) utastere volt!
Az utolsó sorakozó?
Mintha összebújnának a hidegben, hogy melegítsék egymást...
3841 és 3805. Ők előrébb voltak a bontási sorban...
3805 alá egyébként a 3426-os MUV forgóváza volt berakva, amint ez a nem szokványos takaró gumilemezről is látszik.
Azért a sok szétbontandó jármű mellett öröm volt látni az egykori Móricz Zsigmond körtéri "Sörvillamost", azaz a 1049-et! Őt 1912-ben építették, és jó hosszú szolgálat után (1984-ben selejtezték) valahogy fennmaradt idáig. Igaz, a berendezése nincs meg, de a kasztni és a tetőszerelvények egész jó állapotban vannak. Sőt, mintha még a motorok is meglennének! A túlélőbajnok "ezres" egyébként nemrég lett átfestve ilyenre (ez természetesen nem fényezés volt, és egy forgalmi állapotának sem felel meg, de hát ez nem egy múzeumi darab), irodának tervezik használni.
PS: 2001. november 29-én éjjel négy újabb selejtezett UV érkezett a telepre: 3267, 3268, 3303 és 3333.