Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei

életképek

levél írása

énblog

2005 utolsóelőtti és 2006 első napja Pécsett

Kicsit rendhagyó módon kezdem a 2006-os esztendőt: egy olyan városról mutogatok képeket, ahol nincs villamos. Persze nem is a közlekedést nézegetni mentünk párommal Pécsre, hanem azért, mert imádom ezt a várost - az viszont más kérdés, hogy ha már ott voltam, ilyen jellegű dolgokat is fotóztam :)

Például buszt a hóban. Ugyanis ottjártunkkor jókora havazás kezdődött, gyorsan vastag fehér lepelbe borítva a várost. Ezen a képen se a Mercedes Citaro tetszik, hanem maga a hangulat.

Ez meg egy csuklós Connecto az Aradi vértanúk útján. Jól látható, hogy nem volt túl erős a közúti forgalom :)

Hegymászó busz egyik kedvenc helyemen, a városfal oldalában, a Barbakánnál. Az egyik dolog, ami miatt szeretem ezt a várost, valószínűleg az, hogy nagy része emelkedőben fekszik. Hiába, budai gyerek vagyok, ehhez vagyok szokva :)

No, de ez igazából nem is egy busz...

... hanem kettő!

Eredetileg a Misinára szerettünk volna felmenni, a tévétoronyhoz, de a busz nem ment odáig, ezért inkább megnéztük az állatkertet.

Jobban mondva az állatkert zárt kapuit, ugyanis hétköznap nincsen nyitva. Így hát ottragadtunk a hegyoldalban. Hull a hó, fú a szél, Dimitrijt meg elhajtottam a búsba, meséljen másutt legendát ;) inkább ezt a "szolgálati járat"-nak FOKGYEM-elt buszt kaptam le előbb hátulról...

... aztán előről. Ez utóbbi azért volt remek élmény, mert rögtön fel is szállhattunk rá...

... hogy visszameneküljünk a belvárosba. Ez itt jelesül a Széchenyi tér, némi gyaloglás után, egy újabb csuklóssal.

Ha már ott voltam, persze nem tudtam megállni, hogy ne keresgéljek a házfalakon az 1960-ban megszüntetett villamosüzemre emlékeztető felsővezetéktartó kampókat.

Ez itt egy olyan "elveszett sín", ami igazából nem is volt elveszve: a Jókai tér mellett, az Elefántos ház oldalában - ha jól tévedek - néhány éve raktak le néhány méternyi vágányt. Legalábbis nekem kiskoromból nem rémlik, hogy itt lett volna, és a fekvése is meglehetősen furcsa lenne valódi maradványnak :)

Majdnem-csendélet a hó alól kikandikáló kopott sínnel - a hideg ellenére is szívmelengető megemlékezés a síndöcögényekről...

És ez itt már 2006-ban készült: éppen az intercitynkre várunk a főpályaudvaron, barátságtalanul hideg esőben, gondterhesen szürke fellegek alatt.

Ezt az MDmot-ot jó alaposan lefényképeztem, hisz' egyre kevesebbet lehet őket látni, legalábbis arra, amerre én járok.

Nem mondhatni, hogy túl nagy forgalom lett volna. Olyan melankólikus, elrévedős idő volt, mintha az évnek se lett volna kedve elkezdődni.

Aztán szépen hazavonatoztunk. Négynapos látogatásunk alatt ismét megállapítottam, hogy Pécs csodálatos hely, de azért nem lenne rossz egyszer villamosokat fotózni odamenni ;)

© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra