Linz-Gmunden-Innsbruck túra 2003, negyedik oldal
A DÜWAG/Lohner/Bombardier ösvényen járva

Előző oldal

Vissza a városba: 1963-as DÜWAG csuklós az 1-esen. A bielefeldi kocsikat úgy lehet a Lohnerektől megkülönböztetni, hogy ezeknek két szögletes, azoknak pedig egy kerek fényszórója van.

Felsővezeték-rengeteg a Marktplatz megállónál, 3-as villamospótlóval, ugyanis az se közlekedett, őszinte sajnálatomra.

A 6-os vonal, mely az erdőn keresztülvágva 8 kilométeren át kanyarog fel egy fennsíkra, eredetileg szintén külön üzemelő hegyivasút volt, amit később beolvasztottak a villamoshálózatba. Ez itt a felső végállomás az 51-es pályaszámú DÜWAG nyolctengelyessel, mely hegynek felfele induláskor mindig szépen kipörgött.

Ugyanő a belvárosi végállomáson. (Frissítés: a kikanyarodás helyén 2007 óta nem járnak villamosok)

Ismét a 38-as pályaszámú kocsi, azt dokumentálandó, hogy ragyogó fehér festése gyakorlatilag fotózhatatlanná tette déli napsütés mellett :)

A délután folyamán rá tudtam beszélni Ícét egy kis lanovkázásra. Tudom, magyarul kabinos függővasútnak hívják ezt a fajta járművet, de aki Csehszlovákiában látott először ilyet (márpedig a generációm nagy része ott), az már csak így hívja.

Ez a Nordkettenbahn, mely a korábban már látott Hungerburgbahn felső végállomásától indul fel a kétezer méter feletti platóra, ...

... hogy aztán onnan egy másik lanovkával még magasabbra emelkedhessen a turista!

A középső átszállóhely felülről nézve. A kép közepén, mélyen alattunk az innsbrucki nemzetközi reptér betonja is felismerhető!

A már látott 82-es Stubaitalbahn kocsi ismét a belvárosi végállomáson, mely a főpályaudvari végállomás szerepét vette át az átépítés idejére. Ennek megfelelően ideiglenesen elvesztett vágányokat is bőven lehetett látni a környéken. (Frissítés: ... és ma már itt sincsenek sínek)

Hazaindulásunk reggelén még sikerült lefényképezni ezt a '66-os Lohner, ...

... illetve ezt a '62-es ex-bielefeldi DÜWAG hattengelyest is.

Mutatóba egy trolibusz: elég keveset láttunk belőlük, a szállásunknál járó trolivonalon leginkább áramszedő nélküli buszokkal találkoztunk. A hírek szerint lehet, hogy meg is szüntetik a hálózatot. (Frissítés: 2007-ben meg is tették.)

Búcsúzóul még egy Lohner hattengelyes. Gyönyörű ez a város, nem csak a villamosok miatt érdemes ide eljönni!

A hazefele vezető út egésznapos vonatozást (Innsbruck - Bischofshofen - Selzthal - Leoben - Wien Meidling - Wien Westbahnhof - Budapest) jelentett szépséges tájakon, a legkevesbé sem légvonalban. És közben még ilyen fogaskerekű kisvasutat is láttunk az ablakból Jenbachnál.

Ezúton szeretnék ismét köszönetet mondani Ícének, hogy rábeszélt az útra, illetve, hogy meg is szervezte azt!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez