A Fonódó (3)
Észak és Dél-Buda vágányai újra egyesülnek

Előző oldal

A híd déli oldala május elején és közepén, ...

... illetve júliusban. Valahol az itt felásva tátongó részen volt 1970 előtt a 9-es egyvágányos végállomása.

És most lássuk a híd északi oldalát! Balra: az ívben már a betonból volt kialakítva a sínek vályúja, nem fémből. Jobbra: elkezdték lerakni a sínszálakat.

Az Edilon Corkelast körülöntéses sínleerősítésnél egy speciális trutymóval (plusz térfogatkitöltő csövekkel) töltik ki a vályút, ez rögzíti rugalmasan, de biztosan a sínt. Jobbra: októberre már elkezdték a felszínt rendezni, a felsővezeték is felkerült.

Október közepe és vége ugyanott.

Így jutottunk egyről kettőre :) Az eddig a hurokvágány közepén álló pizzázóból jó kilátás nyílik majd a villamosokra.

Vidra utca/Frankel Leó utca kanyar

Balra március, jobbra december. A jobb szélen látható épület mozaikcsempés borítása a legnagyobb QR-kód, amit eddig láttam ;)

Ez az ív egy "picit" el volt már kopva, ideje lett volna amúgy is cserélni.

A Frankel Leó utcában is körülöntéses pálya épült, a házak közelsége miatt.

Margit körút/Frankel Leó utca

Elég fura volt új kiágazás építését látni a "szent Nagykörúton", amit huszonéve még annyira óvtak mindentől, hogy kiirtották róla a visszafogási és félreállási lehetőségeket!

A kitérő+átszelés esetében talpfás síneket betonoztak be, a többi viszont itt is RAFS szerkezettel készült.

Ahhoz, hogy a kiágazás működhessen, el kellett tűnnie az aluljárónak, ami fölé még évekkel ezelőtt zebrát tettek. Akkor be is akarták zárni a lyukat, aztán hirtelen mégis felújították, annak ellenére, hogy már nem vezetett belőle lépcső a villamosmegállóba. Most végleg eltüntették: a lejárót szétcincálták, ...

... magát a járatot pedig feltöltötték. A lépcső helyére így szépen oda tudott kanyarodni a sín.

Végre ide is jó minőségű pálya került, mert itt már tizenéve mindig szambáztak a villamosok.

Már csak egy jó lámpaprogram kell, ami nem tartja fel a nagykörúti villamosokat (az autósoknak a zebra miatt eddig is volt itt lámpa). Jobbra: miközben a körútnál az új vágány kezdete épült, a Vidra utcánál még ott figyelt a 60+ éves sínpár.

Építési terület.

A kanyar mögötti saroképületben régebben presszó működött, amire csak azért emlékszem, mert a sikeres érettségi után ide jöttünk ünnepelni az osztálytársakkal. Ez egyébként azért furcsa, mert a gimnázium Kelenföldön volt - minél messzebbre akartunk menekülni onnan annak örömére, hogy papírunk lett arról, hogy felnőttünk? :)

És decemberre lassan elkészült az utca, díszkővel, felsővezetékkel.

Következő oldal: Török utca, a Lánchíd alatti aluljáró, és az első nappali próbamenet


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez