életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
A túrás folytatódik: Fehérvári út
VIII.
avagy a XI. kerületi gyerek még mindig nem unta meg a figyelést :) Valahol 2004 januárjában hagytuk abba a történések figyelését.
Akkor a Móricz és Bocskai közti részt néztük meg alaposabban - most lássuk
a másik "végletet"! A Leányka utcai felüljáró átépítésével egy időben elkészítették az aluljárót a leendő Savoya Park-i bevásárlóközponthoz hosszabbítandó 18-as villamos számára is. Ez kezdetben be volt tömve földdel (illetve nem volt kiásva - depends on your point of view:). de aztán elkezdték kikapirgálni. A ki tudja mióta lezárt sorompó. Barátságos látvány, én meg közben majdnem elsüllyedtem a sárban :) Az épülő bevásárlóközpont-komplexum. Meglehetősen gyorsan nőtt ki a földből, ahogy ez az ilyen létesítményeknél már csak szokás! A Körtér attrakciói: kalapos kőizé, mozgójárda, Penészgombaépület A Móricz Zsigmond körtéren időközben átadták az alaposan bereklámozott "fűtött térkavicsokat", amelyektől állítólag barátságosabb lett a tér. Nos, a csuda tudja, szerintem ezek csak kosz-színű kődarabok egy kosz-színű, kietlen tér közepén. Hiába van kalapja, hiába fűti belülről a meleg víz! Ez egy kisebb kavics, ezen kívül van egy még kisebb is. Érdemes megnézni egyébként a tér kövezetét... ... melyre ráillik a "mozgójárda" szó, de sajnos nem úgy, ahogy jobb helyeken értik :-/ A Gombaépület közepén levő díszkutat emlékeim szerint a Bartók Béla út felújításának elején kicsit kipofozták, kifugázták a kövek közti réseket, márciusban mégis romokban hevert... Persze az egész Gomba rendkívül rossz állapotban volt... ... mint az itt is látható. A felújított részeket vélhetően ezekhez az állapotokhoz passzintották :-/ Ami furcsa: a Gombát kicsivel később körbeparavánozták. Meg voltam győződve róla, hogy végre rendbehozzák. És akkor jött a nagy meglepetés: a paravánt elbontották, a Gomba pedig maradt olyan koszos, amilyen volt... Vágányfelújítás a külső Fehérvári úton Májusban itt-ott nekiláttak a Fehérvári úti pálya rendbehozásának. Volt, ahol új kőágyazatot kaptak a sínek, volt, ahol betonaljat és sínszálat is cseréltek, de nem végig. Mindenesetre ilyen MÁV-os vágánykarbantartó gépláncot sem minden nap látni BKV pályán! A Fehérvári villamosok eközben Albertfalva kitérőnél fordultak vissza a város felé. Mivel a budafoki remiz el volt zárva a hálózattól, jobban mondva időszakosan csak egy vágányon volt megközelíthető, ezért Kelenföld is adott kocsikat ezekre a vonalakra. És ha már adtak, miért is ne pótkocsisan tették volna? Na, ilyet nem szoktunk látni: 41-esre táblázott pótkocsi. Tetszett! Na, ő viszont például egy budafoki iker. Az érdekesség kedvéért lássunk egy 47-est is ugyanitt fordulni! Az ilyen vágányzáraknak van egy érdekes hatása: mikor máskor lehetne egyszerre ennyi villamost fotózni a budafoki remiz udvarán napközben? :-) Intermezzo: a Fehérvári úti aluljáró ekkor már több, mint fél éve lett megnemnyitva :-) Az aluljáró kiépítése mellett
lassan nekifogtak az odavezető szakasz kialakításának is. Itt még csak
sejteni lehet, hogy valami történni fog... ... míg itt már be is rakták a kitérőket. Külföldi villamosbarát ismerősömnek nagyon tetszett, ahogy a kiágazó sínek egyenesen nekivezetnek a bokroknak :-) Néhány nappal később már a kitérő bebetonozásán dolgoztak, és a fákat is elkezdték kivágni. Nem lehetett nagy öröm ilyen esőben dolgozni! Augusztusban már látszott a rámpa, és a pálya egy részét is lerakták... ... persze egyelőre még nem véglegesen. Az aluljáró is immár átjárható lett! A kitérő váltószerkezetét egyelőre nem építették be, ami persze érthető... ... hiszen a pálya a semmiben végződött ekkor még. A park is épülget, némi vágányok megfigyelhetők itt-ott. Sőt, a végállomási kettős vágánykapcsolatot is lerakták már! Következő oldal: a Savoya Park-i villamos elkészülte
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||