Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út VIII.
avagy a XI. kerületi gyerek még mindig nem unta meg a figyelést :)

Előző oldal

Valahol 2004 januárjában hagytuk abba a történések figyelését. Akkor a Móricz és Bocskai közti részt néztük meg alaposabban - most lássuk a másik "végletet"!
 

Savoya Park

A Leányka utcai felüljáró átépítésével egy időben elkészítették az aluljárót a leendő Savoya Park-i bevásárlóközponthoz hosszabbítandó 18-as villamos számára is.

Ez kezdetben be volt tömve földdel (illetve nem volt kiásva - depends on your point of view:). de aztán elkezdték kikapirgálni.

A ki tudja mióta lezárt sorompó. Barátságos látvány, én meg közben majdnem elsüllyedtem a sárban :)

Az épülő bevásárlóközpont-komplexum. Meglehetősen gyorsan nőtt ki a földből, ahogy ez az ilyen létesítményeknél már csak szokás!
 

A Körtér attrakciói: kalapos kőizé, mozgójárda, Penészgombaépület

A Móricz Zsigmond körtéren időközben átadták az alaposan bereklámozott "fűtött térkavicsokat", amelyektől állítólag barátságosabb lett a tér.

Nos, a csuda tudja, szerintem ezek csak kosz-színű kődarabok egy kosz-színű, kietlen tér közepén. Hiába van kalapja, hiába fűti belülről a meleg víz!

Ez egy kisebb kavics, ezen kívül van egy még kisebb is. Érdemes megnézni egyébként a tér kövezetét...

... melyre ráillik a "mozgójárda" szó, de sajnos nem úgy, ahogy jobb helyeken értik :-/

A Gombaépület közepén levő díszkutat emlékeim szerint a Bartók Béla út felújításának elején kicsit kipofozták, kifugázták a kövek közti réseket, márciusban mégis romokban hevert...

Persze az egész Gomba rendkívül rossz állapotban volt...

... mint az itt is látható.

A felújított részeket vélhetően ezekhez az állapotokhoz passzintották :-/ Ami furcsa: a Gombát kicsivel később körbeparavánozták. Meg voltam győződve róla, hogy végre rendbehozzák. És akkor jött a nagy meglepetés: a paravánt elbontották, a Gomba pedig maradt olyan koszos, amilyen volt...
 

Vágányfelújítás a külső Fehérvári úton

Májusban itt-ott nekiláttak a Fehérvári úti pálya rendbehozásának. Volt, ahol új kőágyazatot kaptak a sínek, volt, ahol betonaljat és sínszálat is cseréltek, de nem végig.

Mindenesetre ilyen MÁV-os vágánykarbantartó gépláncot sem minden nap látni BKV pályán!

A Fehérvári villamosok eközben Albertfalva kitérőnél fordultak vissza a város felé. Mivel a budafoki remiz el volt zárva a hálózattól, jobban mondva időszakosan csak egy vágányon volt megközelíthető, ezért Kelenföld is adott kocsikat ezekre a vonalakra. És ha már adtak, miért is ne pótkocsisan tették volna?

Na, ilyet nem szoktunk látni: 41-esre táblázott pótkocsi. Tetszett!

Na, ő viszont például egy budafoki iker.

Az érdekesség kedvéért lássunk egy 47-est is ugyanitt fordulni!

Az ilyen vágányzáraknak van egy érdekes hatása: mikor máskor lehetne egyszerre ennyi villamost fotózni a budafoki remiz udvarán napközben? :-)

Intermezzo: a Fehérvári úti aluljáró ekkor már több, mint fél éve lett megnemnyitva :-)
 

Savoya elágazás

Az aluljáró kiépítése mellett lassan nekifogtak az odavezető szakasz kialakításának is. Itt még csak sejteni lehet, hogy valami történni fog...
 

... míg itt már be is rakták a kitérőket. Külföldi villamosbarát ismerősömnek nagyon tetszett, ahogy a kiágazó sínek egyenesen nekivezetnek a bokroknak :-)

Néhány nappal később már a kitérő bebetonozásán dolgoztak, és a fákat is elkezdték kivágni.

Nem lehetett nagy öröm ilyen esőben dolgozni!

Augusztusban már látszott a rámpa, és a pálya egy részét is lerakták...

... persze egyelőre még nem véglegesen.

Az aluljáró is immár átjárható lett!

A kitérő váltószerkezetét egyelőre nem építették be, ami persze érthető...

... hiszen a pálya a semmiben végződött ekkor még.

A park is épülget, némi vágányok megfigyelhetők itt-ott.

Sőt, a végállomási kettős vágánykapcsolatot is lerakták már!

Következő oldal: a Savoya Park-i villamos elkészülte


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra