Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 22/2.

Előző oldal

Amikor a tanuló UV már nagyon útban volt az imént látott helyen...

... gyorsan áthozták a Pongrác úti megállóba, ahol a másik peronon várakozó utasok kicsit értetlenül nézték, hogy mit áll már ott.

Itt mérgelődtem egy sort: egy 37-es után hirtelen elhussant még valami. Egy - valószínűleg a Fehér útra tartó - szóló Tátra volt. Sajnos mire bekapcsoltam a gépemet és elhelyezkedtem a megfelelő pozícióban, már csak ennyit láttam belőle. Pedig hát hányszor fotózhat az ember szóló Tátrát helytelen vágányon? Grrr!

37-es villamos lőrésen (igazából kerítés) át.

Ez a sikátorszerű szakasz az egyik kedvencem a vonalon. Kár, hogy bár elvileg zárt pálya, mégsem lehet gyorsan menni rajta.

A kifele tartó tuják végül az Őrház megállónál levő váltón...

... tértek vissza a helyes oldalra. A befelé tartó villamos addig csendben várakozott a váltó előtt.

Egy kép egy helyes vágányon haladó (befelé tartó) villamosról, csak úgy.

A versenynek másfél héttel később volt egy második fordulója is, amikor a tanuló ICS mellett csak ez a T5C5K szerelvény volt kint.

Ezt még ideteszem: ezzel az installációval valószínűleg a vezetők űrszelvénybe lógó tárgyakkal kapcsolatos szemmértékét tesztelték.

Valami egészen más: a Blaha Lujza téren ideiglenesen hátrébb álltak meg a buszok, hogy fel tudják újítani a kifelé tartó irány buszmegállóját. Ez nem is rossz ötlet, hiszen pár héttel később már indul is a nyári metrópótlás!

Április 25-től érdekes kísérlet vette kezdetét: a reggeli csúcsban a Bartók Béla úti buszok a Móricz Zsigmond körtér és a Csiky utca közt a síneken mennek. Az "X" ezen a lámpán azt jelzi a villamosvezetőknek, hogy éppen tart a vegyes üzem.

Sajnos az érintett szakaszon nehéz fotózni: ez a kép elég jól mutatja a művészileg hatásos, de technikailag aggályos fényviszony-különbséget az árnyékban levő, és a napfény által megvilágított részek közt.

No, de dokumentarista jelleggel azért lehet az árnyékban is fotózni: itt éppen egy villamos áll meg a Bertalan Lajos utcai megállóban...

... itt pedig egy busz halad át, megállás nélkül. Amikor NZA-val ott jártunk, nem láttunk nagy fennakadást, tehát a megoldás mintha jól működne!

Villamos, villamos, busz, busz - ugye, milyen jó, hogy megvan a villamos zárt pályája? Azt már nem is kérdezem, hogy vajon nem lett volna-e értelmesebb megtartani a Keleti pályaudvarig, vagy még tovább haladó villamosjáratokat (vö.: 19-es: Kelenföldi pályaudvar - Keleti pályaudvar, 68-as: Móricz Zsigmond körtér - Örs vezér tere)?

A síneket zsinórban elhagyó buszok. A kedves autósok ugyan gyakran ráálltak a kereszteződésre (amit pedig direkt lefestettek sárga csíkokkal, jelzendő, hogy nem pihenőhely), de azért a sofőrök valahogy megoldották.

Az éppen erre járó tanuló Tátrán ülők jóízűen mosolyogtak azon, amikor  - a járgányukat meglátva-  hirtelen elkezdtünk megfelelő fotópozíciót keresni :-)

A BKV Rt. néhány éve új logót (jelvényt) vezetett be, ezek most már néhány UV pótkocsin is feltűntek.

Azért alapjában véve nekem tetszik egy frissen festett villamos, nem tudom, más villamosbarátoknak mi baja van az új logóval...

Kísérleti rövid adásunkat ezzel az Etele téren készült szürkületi képpel fejezzük be. És egy kis "ceterum censeo" a végére: ezt a végállomást át kell helyezni az aluljáró lejáratáig, a félreeső helyen levő jelenlegi felszállóhelyet pedig sürgősen el kell felejteni.

Alkalomadtán folyt. köv. :-)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra