Bengáli puzzle: részletek és különbségek II.

Előző oldal

Persze egyazon városban is észrevehetők apró eltérések: ennek a szegedi Bengának domború a fényszórója...

... ennek viszont laposabb. Igaz, ezek a különbségek a BKV járművein is észrevehetőek, mikor milyen lámpabúrát sikerül beszerezni :) Ha viszont már itt tartunk, talán érdemes megjegyezni, hogy az első Bengákon eredetileg nem volt ütköző- és csatlószerkezet. Illetve volt, de csak egy alulról kihajtható csonk, ami nem vált be.

A viszonylatszám-tábla alatti iránytáblát csak Debrecenben használják manapság...

... bár a szegedi kocsikban, ahol az üvegablak helyét már rég lehegesztették egy fémlappal, ott is megvan a megvilágító fénycső foglalata!

Baracsy Ákos felvétele

Egy miskolci Bengáli eleje. Itt...

Baracsy Ákos felvétele

... és ennél a debreceninél is érdemes megfigyelni az esőlecsorgató csövet!

Baracsy Ákos felvétele

Miskolci lépcső...

... szegedi dombornyomásos fémlemezes lépcső...

... és szegedi gumiborításos lépcső.

A Bengáliknak általában pantográf (ollós) áramszedője van, a szegedi 815-nek most viszont mégse. Elég jellegzetesen tud kinézni, amikor Tatra szedőket tesznek rájuk!

Ilyen egy normális pantográf, a jellegezetes kis korlátkával (mely az elektromos berendezéseket keríti körbe) a tetőn.

A debreceni Bengáliknak a csuklója fölött egy ilyen kis tetőcske van. Érdekes módon ez az ottani buszokon is megvan.

Egy szétbontott debreceni kocsi, használhatatlan iránytábla-hellyel.

A középrész a csuklót borító gumiharmónikák nélkül.

Az orr-rész kibontott vezetőállással.

A tetőrész elől...

... és az utastérben.

Az elbontott padló helyén át lehet látni a vázszerkezetet.

A csukló.

Ez a debreceni Bengáli egy tűz után nem lett visszaépítve, hanem nyitott teherkocsivá alakult.

És végül: Bengáli-motorok egymás között; a baloldaliból ki van szedve a forgórész.


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez