Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Bécs, 2004. augusztus-szeptember

Lássuk, mi minden került a lencse elé mostanában Bécsben jártamban!

A szűk út közepén futó sínekhez benyúló "negatív öböl" megálló egy szép példánya

62-es villamos a Speising-i remiz környékén (a város két nosztalgiaegyesülete, a WTM és a VEF itt tárolja a kocsijait újabban).

Csatolt alacsonypadlós kocsik a bádeni HÉV-en (alias Wiener Lokalbahn) a Philadelphiabrücke-nél.

Ugyanaz az alacsonypadlós egy korábbi csatolt szerelvénnyel találkozik.

A szerelvények képzése (többnyire) a Wolfganggasse-i remiznél történik: a baloldali szóló kocsi a városból, az Operaháztól érkezik. Mögötte már indul is egy másik szóló kocsi. De miért is?

Nos, a város felől érkező szóló kocsihoz hozzákapcsolják...

... a másik, üres kocsit, így az ezt követő szakaszon dupla kapacitás áll az utasok rendelkezésére. Természetesen mindezt utasokkal a fedélzeten csinálják, körülbelül egy perc alatt, utána már megy is tovább a szerelvény. Nincs többperces kocsiátvétel, ötperces fékpróba, stb. A befelé jövő csatolt szerelvény hátsó kocsiját ugyanígy leválasztják itt, az azon ülő utasokat persze előbb megkérik, hogy szálljanak előre.

A Wolfganggasse-i remiz látképe. Innen egyébként indul egy szóló kocsis betétjárat is, mely csak Wiener Neudorfig közlekedik. A régi kinézetű csarnok jobb szélén bújik meg egyébként a császári szalonkocsi is, mely ezen a fotón nem igazán vehető ki.

Ez már egy másik látogatás; ezúttal a Südbahnhof-tól indultam...

... ahol keresztbe'-kasul villamosok csattognak :)

A Schottentor-tól induló 40-es villamos egy érdekes dolgot csinál kicsivel a végállomása előtt: a Wallrissgasse-ban kikerüli az ott végállomásozó 9-est!

A kikerülés hátulról nézve.

A következő kanyar után következik a Herbeckstrasse-ra kanyarodás: a 9-es itt nekünk jobbra, a belváros felé fordul, a 40-es viszont kifelé, a külső végállomása irányába. Az előtérben levő vágány az, amin keresztül a 40-es visszajut a városba.

A végállomási hurok egy jómódú városrész szűk utcáiban húzódik...

... a várakozó- és felszállóhely pedig az utca közepén van. A villamosok ott állnak nyitott (ill. gombnyomással nyitható) ajtókkal, a járda és köztük pedig az autók haladnak, odafigyelve a felszállókra.

Végezetül egy kép kicsit visszább a város felé, ahol a 9-es és 40-es, illetve a 41-es elágazik, az egykori elővárosi ("Vorortlinie") Stadtbahn vonal, azaz a mai S45 Gersthof-i állomásánál. Sajnos nagyon "kemény" napfény volt, így a képek nem a legsikerültebbek, de azért remélem sikerült pár újabb érdekességet mutatnom a "császárváros" tömegközlekedésének mindennapjaiból!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra