Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Megint néhány bécsi kép...

Viszonylag sokat járok Bécsbe, és ezen alkalmakkor általában fotózok villamost is - de ezen képek jó része aztán nem kerül ki a webre. Most ezen változtatok kicsit, amennyiben bemutatok néhány, a korábbiakhoz képest félreeső, de azért érdekes helyeken készült képet.

A Panikengasse-ban fut a bécsi villamoshálózat legmeredekebb kétvágányú szakasza - 65 ezrelékes. Ennél csak egy meredekebb hely van, a Güpferlingergasse, de ott csak egy vágányon, hegynek felfelé járnak a piros járművek.

Bár talán nem igazán kivehető, a villamos melletti úttest meg van emelve - ez ugyanis egy megállóperon. Amikor a villamos a megállóban áll, az autósok nem hajthatnak fel a megemelt részre, az utasok pedig kényelmesebben szállhatnak fel és le, mintha a normális úttestről kellene fellépniük.

Johann-Nepomuk-Berger Platz. Elsőre szürke kis helynek tűnik, pedig egyszerre hat irányból/ba jönnek-mennek a villamosok.

A Josefstädter Strasse-nál a J jelzésű villamosjárat áthalad...

... az egykori Stadtbahn-ból kialakított U6 könnyűmetró alatt...

... míg a 33-as villamos az U6 megállóépületét megkerülve fordul vissza a belváros felé.

Az U6 déli szakasza eredetileg a 64-es villamosnak lett kiépítve, light rail jelleggel, részben zárt pályával, sőt, magasvezetéssel. Később ebből egy metrószerű szigetüzemet csináltak további szintbeli elkülönítéssel.

Az egykori 64-es villamos egy darabon a bádeni HÉV (Wiener Lokalbahn) vágányait is használta, de a belőle kialakított U6-nak már végig saját pályája van a hagyományos Stadtbahn szakasz eléréséig.

Az előbb említett Wiener Lokalbahn egyik kocsija.

E2+c5 a 65-ös vonalon. A kép készítésének időpontjában nem igazán volt gyakori látvány.

A 21-es hurokvégállomása a Prater keleti végében, a Duna partján, a lemenő Nap fényében. Ha elkészül az U2 metróvonal már épülő folytatása, ez a vonal meg fog szűnni.

És végezetül: az 0 jelzésű járat a Laxenburger Strasse-ban, "csak úgy".


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra