Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Bartók Béla út felújítása 16.
Egy laikus környékbeli búcsúja a hepétől és a hupától

Előző oldal

Az előző oldalak a villamosforgalom újraindítása előtt készültek; bár a későbbiekben is kijártam nézelődni, a weboldal frissítgetésével nem foglalkoztam, mert egyéb tennivalóim voltak. Eközben azért kellemesen meglepődtem azon, hogy mennyi pozitív visszajelzést kaptam kis képes bemutatómra: főleg a helyiek, XI. kerületiek gratuláltak, de mások is megköszönték, hogy dokumentáltam a történéseket. Természetesen megkérdezték azt is, hogy lesz-e folytatás. Nos, nem lesz, hanem máris van!

Szeptember első munkanapján tervszerűen megindultak a villamosok a Bartók Béla úton. Mivel a Fehérvári út felé haladó átkötés még nem volt készen, a 18-as a Kelenföldi pályaudvarhoz ment. És egy másik "mivel": a közúti pálya ekkor még nem volt kész, a buszok is a síneken haladtak. Néha. Máskor meg nem, megtörtént olyan, hogy a fekete hetes a tér szélén vezetett kerülő úton haladt, a piros pedig a síneken és a villamosmegállón át, akárcsak a kellően magabiztos taxisok...

A célforgalomnak engedélyezett út a síneknek hol az egyik, hol a másik oldalán kígyózott, ahogy eddig, de egyre több volt az új aszfalt a régi kockakő helyett.

Persze én igazából a villamosok visszatérését ünnepeltem...

... igaz, a kimondottan keskenyre sikerült megállóperont...

.... illetve a lámpák, forgalmi akadályok és egyebek miatti torlódást nem annyira.

Egy dolog egészen biztos...

... az új tér fényképezésre kimondottan alkalmas, az ívek miatt nagyon jól mutatnak rajta a villamosok!

Milyen rendezettnek tűnik ez így! De vajon miért keskenyedik a zebra felé a megálló? Miért nem szélesedik ki ott, ahol a legtöbben lesznek egy időben?

Az első napokban iszonyatosan csikorogtak a régi vonalvezetéshez képest élesebb ívek, melyek csak szépészeti értelemmel bírnak, hisz a járművek (buszok, villamosok és autók egyaránt) nem kimondottan szeretnek kanyarogni. Persze a sínek még valahogy elmennek, de a közúti sávok a kanyar legélesebb részén kifejezetten szűknek tűnnek, egy busz mellett már nem lehet biztonságosan elhaladni...

Érdekes kopásnyomok a még szinte szűz sínen.

Mint már említettem, a Móricz Zsigmond körtéri aluljáró tetején létesített, Fehérvári úti kiágazás felé még nem volt készen. A váltó nyelvét faékek rögzítették...

Az 19/49 új megállója, melyben most ugye a 18-as is megállt, kimondottan szélesre, nagyvonalúra sikerült. Ha a Gellért téren is ekkora lenne, senki nem moroghatna...

Kerítések közé kényszerített villamos.

A 49-es ekkor megindult, de a 47-es, még mindig a Fehérvári úti kiágazás hiánya miatt pótolva volt...

... azaz a Deák téri végállomás felét még mindig a buszok használták.

47/V (továbbra se értem, miért nem sárga a villamospótló táblája:) a Fővám téren.

No komment. Imádom ezt az összhatást, erre a hídra nem szabadna más típust tenni :-)

Életkép a Bartók Béla út elején. Baloldalt még megvan a kockakő, jobboldalt már majdnem kész az új aszfalt.

Ami kiakasztott: a villamosok itt, a Bertalan Lajos utcánál levő elég nagy sugarú ívben is csikorogtak! Hogy ezt hogyan sikerült elérni...

A Móriczon a közúti (azaz leginkább buszos) irányok az íves ház előtt haladtak el ezidőtájt.

Következő oldal: készülődés a Körtér forgalomba helyezésére


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra