Fehér út, 2002 októbere: meglepően sok régi jármű!
A látogatás létrejöttében nyújtott segítségért köszönetet szeretnék mondani a BKV Rt. Kommunikációs Osztályának és a VJF Kft-nek!

A 2002-es év számos meglepetéssel szolgált számomra, ezek közül az egyik az volt, hogy tényleg elkezdték a Tatra (a továbbiakban "Tátra") villamosok korszerűsítését, jobban mondva húsz kocsi bevonult a Fehér úti vasúti főműhelybe. Egy másik nagy meglepetés az volt, hogy október elején két, addig a szentendrei múzeumban tárolt Füzesi-acélvázas nosztalgiakocsit, az 1000-est és a 1625-öst átvontatták ugyanide. Meg kellett látogatnom őket, így át ismét fotózási engedélyért folyamodtam.

A látogatás egy csomó másik meglepetéssel is szolgált, például azzal, hogy legalább öt kéttengelyű hóseprő is a műhelyben volt időszakos javításon. A képen látható éppen elhagyja az udvart a nagyvilág szabad vágányai irányába.

Aztán itt voltak az UV-k: tizenhét darabot számoltam meg legkedvencebb típusomból, ők többnyire V3-as jellegű javításon esnek vagy estek át mostanában. A képen látható 3442+3258 szerelvényt másnap a Bartók Béla úton láttam Kelenföld kocsiszín felé haladni, tehát itt már ő is távozásra készen látható. Szerintem szépen néz ki friss fényezéssel!

Természetesen metrókocsik is álltak bent, de most nem miattuk jöttem ide, így hát mutatóba csak ezt az egy képet prezentálom.

És itt van a legeslegkedvencebb budapesti villamoskocsim, a "kerek ezres". Ha minden jól megy, ő...

.... és társa, az 1625-ös is működőképesen lesz helyreállítva (eddig statikus kiállítási tárgyak voltak).

Egy másik UV a hátsó tolópadra vezető vágányon mintha csak arra várt volna, hogy lefényképezzem!

És nocsak: egy MUV! Ez a sorozat mostanában érte el fővizsga-esedékességét, ezért egyre többet állítanak félre közülük.

És íme a sztár: a 4333-as, azaz a korszerűsített Tátra (T5C5K) egyik prototípusa ugrásra készen várakozott a próbapálya mellett. Áram alatt volt, éppen valamiféle finomhangolásokat végeztek az elektronikáján.

A korszerűsítés legszembetűnőbb jele Budapesten az új színű kapaszkodó és ajtó szokott lenni, ebből a Tátrák is kapnak.

A belső tér alapjában véve nem változik nagyot, azaz első látásra mintha csak egy BKV-Pluszosított kocsit látnánk. Természetesen a nagy változások a hajtásban vannak: a régi vezérlést szaggatósra cserélték. Nekem mindenesetre tetszik ez a kellemesebb belső színvilág, az eddigi fehérnél mindenképpen jobb!

Az átépített műszerfal az eredeti vonalait követi, a kapcsolók mellett csak az a pár digitális kijelző új a régi mutatós műszerek helyett.

A 4330-as Tátra is korszerűsödni jött, de látogatásomkor még csak a lekopasztás fázisánál tartott.

A próbapálya melletti vágányok.

A 3407-es UV a próbapályán várakozva, ...

... illetve a 4314-es (a korszerűsítési program másik protója) a szomszédos vizsgálóaknán.

Három eléggé kopott UV is látható volt hátrébb.

Ez a "bódé" eredetileg a BSzKRt benzinmotoros sínbusza volt, majd Szombathelyen üzemelt keskenynyomtávú villamosként.

A belső terén erősen meglepődtem: azt hittem semmit nem fogok látni, és mégis...

Nem tudom, mi fog a 6029-es pályaszámú UV pótkocsival történni, mindenesetre a selejtezést jelző piros S betű ellenére nem bontásra került, hanem betolták a 3711-es UZ "aluminiumvillamos" mögé.

És irány a csarnok! Itt rengeteg Tátrát láttam, a felújítás-korszerűsítés különböző fázisaiban.

Egy másik T5C5.

Mutatóban egy "Banán" is van itt. Amikor legutóbb itt jártam, még velük voltak tele a vágányok.

Tátra-belső.

A 7121-es és a 7132-es hóseprő. Rajtuk kívül a 7040-es Mukihoz is volt szerencsém itt.

További Tátra-látkép.

Egy további hóseprő és két UV-forgóváz az egyik festőkamrában.

Alapozás alatt álló metrókocsi egy kamrával arrébb.

És a végére egy ICS, hogy ilyet is lássunk!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez