A 13-as és 14-es vonal után a 27-es (Hajmáskér - Lepsény) került terítékre. Mivel Ícé nem ért rá, ide KZsociékkal mentem. Ők eredetileg egy másik irányú kerülőt akartak csinálni, érintve a 13-ast, de ez nekem nem tetszett, helyette (éjfél előtt nem sokkal) improvizáltam egy engem jobban érdeklő útvonalat, ami szerencsére meg lett szavazva.
Budapesttől Hajmáskérig nem sok minden történt, így a sort hadd kezdjem ezzel a Gigantos tehervonattal, ami méltóságteljesen pihent az állomáson.
Mindenféle vonatok jöttek-mentek, ...
... köztük egy ilyen kék-piros, azaz "hagyományos" MÁV-kocsikat és "németpiros" halberstadti (Németországból használtan beszerzett) kocsit is tartalmazó. Lassan a belföldi vonatok is olyan tarkák lesznek, mint a külföldiek...
Hátul Hajmáskér állomás, ahol a nagy épület ellenére sem működött külön pénztár: a földszinti kocsmában a pultostól kellett jegyet venni. Elől természetesen egy Bzmot motorkocsi látható, ezzel indultunk útunkra a szüneteltendő személyforgalmú 27-es vonal beutazására.
A vonal papírforma szerint Veszprémben kezdődik, de mivel az onnan Hajmáskérig tartó szakasz közös a Veszprém - Budapest fővonallal, a tulajdonképpeni mellékvonal (ami az előző szakasszal ellentétben nincs villamosítva) csak utóbbitól számítható.
Sólyon láttuk ezt a klassz kis kőhidat.
Küngös megálló épülete. A tábla színe a MÁV-os kék-sárga helyett inkább a GySEV-es zöld-sárgára emlékeztetett.
Csajág felsőn egy ilyen esőbeálló szomorkodott.
Na, ez viszont megint egy "pusztulat" állomás: Balatonfőkajár.
És itt véget is ért a vonal: Lepsény.
Egy rövid videó az utazásról.
Érdekes módon erre az állomásra emlékszem kiskoromból, amikor nagyival jöttünk-mentünk a déli Balaton-partra. Bz-re nem emlékszem, sőt, fogalmam nincsen, mi járt '80-81 körül itt, én akkoriban a balatoni Nohabokra voltam ráállva :)
Ez a busz ekkor még igaziból vonat volt: a 49-es számú (mellék)vonalon már évek óta buszos pótlás üzemelt, MÁV-os tarifákkal. A 2007. március 4-i vonalbezárásokkal egy kalap alatt lett hivatalosan a Voláné.
Szili, egy rakat halberstadti kocsival. Ekkor még nem utaztam (itthon) ilyennel, ezért csak reménykedni tudtam, hogy a mi - ellenkező irányba tartó - vonatunk is ilyenekből lesz összeállítva.
És így is lett. Üröm az örömben, hogy ülőhely nem volt, így Székesfehérvárig a peronon álltunk.
"Székesfehérvár Székesfehérvár"-on (a hangosbemondó mondta így) épp a tolatgató Bz-ket fényképezgettem, amikor gyanús lett, hogy ismerős a baloldali tehervonat.
És tényleg: ugyanaz volt, amit Hajmáskéren láttunk! Nem épp meggyőző szállítási sebesség, hiszen majd' három óra alatt csak negyven kilométerrel jutott elöbbre...
Nem semmi ez a Szili-sor (oké, egy V46-os is megbújt köztük), nincs két egyforma színű és kopottságú köztük!
A képen talán nem vehető ki kellően, de itt egy peron mellől három Bz-szerelvény készült indulni. Mi a 45-ös vonalra mentünk egyikükkel.
Ezen a vonalon található Börgönd állomás, ...
... ahol azt az elég idegesítő tészta-reklámot forgatták, amiben az utasok leszállnak a vonatról, amikor a forgalmista bemondásába belehallatszik a készülő tésztaöntet rotyogása.
Bodakajtor-Felsőszentiván azt példázta, hogy nem csak a most becsukandó vonalakon lehet ehhez hasonlóan leépült helyeket fotózni.
Látkép a sárbogárdi állomás peronjáról. Klassz kis hely: mindenfelé különböző vonatok, itt egy villanymozdonyos személy, ...
... ott egy talán Baja felé közlekedő MDmot, ...
... amott pedig egy újabb "tarkavonat". A piros kocsi ebben az esetben nem halberstadti, hanem egy MDmot-szerelvényhez készült Bx. Az MDmot mozdonyok mára igencsak megfogyatkoztak, de a fennmaradó személykocsikat igyekeznek még használni.
Ezek a Ganzban készült személykocsik jópofa dizájnnal rendelkeznek.
Pervezeknek: egy Bx vécéje. És ez még az út során látottak közül a tisztábbik-rendesebbik fajta volt!
A kétkocsis tarkasággal Rétszilasig mentünk, ...
... ahol vonatmentes ürességben néztük, ahogy csendben lemegy a nap.
Ez a cikkcakkos peronszél se semmi!
Mire a 43-as vonalon Dunaújváros felé menő vonatunk megjött, már nem nagyon volt értelme fotózni, ...
... ezért nem is erőltettem. Egyébként ez a vonat eléggé megtelt, itt tehát volt forgalom. Végül Pusztaszabolcson keresztül tértünk haza, ahol sikerült kéregjegyeket is zsákmányolnom, szóval minden szinten sikeres út volt :)