Annyiféle módja van annak, hogy körbejárjuk szép fővárosunkat, de elég ritkán merül fel a villamos, mint eszköz, ha ilyenre gondolunk. Márpedig a Városi és Elővárosi Közlekedés Egyesület pont ezt találta ki; ha más városokban vannak buli- és büfévillamosok, nálunk miért ne lehetne ezt a kettőt összekötni? Igaz, az erre a célre lefoglalt 3200-3800 szerelvényhez nem lett étkezőkocsi csatolva, de önkiszolgálás is van a világon :-) A nagy nap 2001. július 22. volt, fél tíz körül gyülekeztünk a budafoki forgalmi telepnél, ahol felkapaszkodtunk (idézőjelben, mert ugye az UV a város legalacsonyabb padlójú villamosa) a két, egyesületi tagtársak és ismerősök által kitakarított kocsira. Barátnőmmel ülőhelyet foglaltunk, mert lusták voltunk, pedig ekkor még nem tudtuk, hogy a villamosozás hét és fél órán keresztül fog tartani!
A budafoki remiztől a 47-es vonalán elmentünk a Bocskai útig, ahol átalakultunk 4-es villamossá, egészen a Mester utcáig, ahol viszont hirtelen 30-as lettünk. Fényképezni nem nagyon fényképeztem, mivel a jelenlevő negyven másik villamosmániás elég jól fel volt szerelkezve fotóapparátokkal. Úgy éreztem, aligha készíthetek olyan képet, amiből más ne csinálna legalább tíz jobbat.
Ezt a táblát azért megörökítettem, mivel a közepén látható 1000-es villamos az én művem volt.
Ha már ott voltam, az egykori közvágóhidi kiágazásnál lekaptam a vilingert ezzel a szép, fekete alapon fehér számjegyes 31-es táblával.
Az 51-es villamost se nagyon lehetett az utóbbi 20 évben lefényképezni, igaz, nem is járt rajta UV, és nem erre ment :)
Itt éppen a Kápolna téren várakozunk. Sose fogom megérteni, miért ejtették ki a hálózatból ezt a kellemes terecskét!
K-járat: "K" mint "Keleti".
Vagy 44-es? Oldalról meg 67-nek voltunk táblázva, úgyhogy volt egyfajta értetlenség a 67V-re várók közt, amikor meglátták a szerelvényt :) A villamos mögött a Park Szálló remélhetőleg nem sokáig így romoskodó épülete látszik. Igaz, a tőle jobbra látható foghíjtelek még jobban elcsúfítja ezt a teret! A Baross térről a Thököly úton mentünk tovább a Hungária körútig, ...
... és akkor hirtelen átváltoztunk 1-es villamossá. Igaz, csak 3-4 lámpaváltás után jutott át a villamos a kereszteződésen, de átjutott! Személyes megjegyzés: nagyon örülnék egy "1C" járatnak: Keleti pu .- Óbuda.
Kis UV-nk a Róbert Károly körút felüljáróján. Kicsi koromban sose értettem, hogy miért "Róbert Károly", és miért nem Károly Róbert. Na nem mintha most érteném :)
A 14-es, majd a 12-es vonalán végigszáguldva egyszercsak Rákospalotán találtuk magunkat. Az "elvesztett sínekben" nem annyira kiműveltek itt jól rácsodálkoztak arra, hogy mennyi döglött vágány található a környéken. Én inkább azon dühöngtem, hogy az indulás utáni kereszteződésben a fedezőjelző piros jelzése ellenére az autósok lazán átmentek előttünk. Nem félnek attól, hogy pár tucat tonna erővel oldalbabokszolódnak?
Az előző kép készülte után visszamentünk az 1-es vonalára, majd azon a Salgótarjáni útig. Innentől kezdve megint identitászavarral küszködtünk táblaügyileg, ugyanis felül 37-esek voltunk, alul pedig 47A. A Hungária körúttól a 37-es vonalán a Blaha Lujza térig mentünk, ahol kimentünk a Nagykörútra, 6-osra táblázva. Az UV kimondottan illett oda!
A Moszkva térre érve egy olyan fotótéma adta magát, amit szervezéssel soha nem tudtunk volna összehozni: a 4000-es pályaszámú, azaz az első forgalomba állt Tatra T5C5 villamos pihent az 56-os végállomásán. Az első UV és az első Tátra - kell ennél több? (igen, én az 1100-as Bengálit szívesen láttam volna mellettük még, a háttérben az 58-asra táblázott 1000-essel:-) A Moszkva tértől az 56-os villamos vonalát jártuk be.
Hűvösvölgyben még az eddigieknél is sötétebbre sikerültek a fényképek, ezért az a rész kimarad, elég annyi, hogy a 18-as vonalán visszagurultunk a hegyvidékről a XI. kerületbe. A képen egyik kedvenc gyerekkori járatom, a 9-es megy Albertfalva felé. Az illúzió tökéletes, a jövő közlekedésbarátai meg gondolkozhatnak a képet nézegetve, hogy ez meg mikor készülhetett :-)
Ez a kép jogosan sötét: egyrészt túránk végét ábrázolja (utána már csak a budafoki forgalmi telepig mentünk vissza), másrészt a 43-as villamos végét, illetve az elejét, illetve... szóval azt a helyet, ahol a 43-asnak tovább kellene mennie, de a síneket eltűntették alóla (pedig hivatalosan nem számolták fel a vonalat, mi több, pár éve még a vágányok és a felsővezeték is alkalmas volt arra, hogy egy darabig közlekedjen rajta a nosztalgiavillamos!)...