Nemzetközi (vasúti) nosztalgia találkozó Mürzzuschlagban

2018. június 10-én öreg és/vagy érdekes mozdonyok gyülekeztek a Semmering-hágó túloldalán fekvő Mürzzuschlagban, a Südbahn múzeumban ugyanis nemzetközi nosztalgia találkozót tartottak. Magyarországról rögtön két különvonat is érkezett: az egyiket a MÁV Nosztalgia indította Nohabbal és 424-essel, a másikat pedig a Continental Railway Solutions angol mozdonyával, a Falconnal. Persze mi autóval mentünk, mert a vonatfotózáshoz az illik ;)

A nap nem zajlott le fennakadások nélkül: az első betervezett (osztrák) különvonatot elcsíptük (lásd a fentebbi képeket 1010-es villannyal és 310-es gőzössel), a másik kettő viszont csak nem jött. Aztán egy személyvonat megállt előttünk a wolfsbergkogeli állomáson, és nem ment tovább - mint kiderült, zárlat miatt nem volt áram a felsővezetékben. Ehhez képest nem is késtek olyan sokat a különvonatok, a jelek szerint a menetrendjükbe belefért némi késés-ledolgozás.

Normál esetben az oldal végére szoktam tenni a videót, de most kivételt teszek, hogy "élőbb" legyen az élménybeszámoló.

A CRS említett Falconos különvonata előző nap ment Mürzzuschlagba, úgyhogy hazaiból "csak" a MÁV Nosztalgiás szerelvényt kaphattuk el. A 424-es a Nohab mögött bújt el, ...

... és volt egy harmadik mozdony is, a vonat végén, lásd balra. Jobbra a mürzzuschlagi állomásra láthatunk rá - tele volt a vendégségbe érkezett szerelvényekkel!

A Vectronok immár az ÖBB-nél is megkezdték pályafutásukat. Jobbra az itt kiállított 1293 003 pályaszámú gép egyik forgóvázát láthatjuk - érdekes, hogy mennyivel egyszerűbb szerkezet, mint a külön féktengelyes Taurusé! Ami még megfigyelhető a jobb oldali táblázaton, hogy ez a gép csak Ausztriában és Németországban lett levizsgáztatva, a többi ország betűjele (még?) át volt húzva.

Stájer vasútbarátok (pontosabban a Steirische Eisenbahnfreunde egyesület) hozták magukkal ezt az 1953-as gyártású uerdingeni sínbuszt.

A típusból jelen volt egy másik is, de ezen nem volt rajta az uerdingeni jelvény, szóval vagy leszedték róla, vagy ez egy licenszben épült példány volt - sajnos nem néztem meg a pályászámát, hogy aztán kiguglizhassam a megfejtést. Jobbra a kocsi fa rolóval lezárható műszerasztala látható.

Balra a korábban már látott piros (narancs) 1010-est láthatjuk. Elvileg volt valahol egy zöld is belőle, de azt nem láttam. Jobbra: látkép Falconnal.

Bár néha sütött a nap, az időjárás nem volt kimondottan jó; igaz, a felhők kétségtelenül szép hátteret biztosítottak a nagyvasak fotózásához. Jobbra: az angol gép forgóváza. Valahogy az UV villamoséra emlékeztetett :)

Szlovéniából jött ez a 644-es sorozatú nagydízel. Ez a hetvenes évekből származó mozdony amerikai konstrukció (EMD G22U), de a Jugoszláv Vasút 644-es sorozatba számozott példányait a spanyol Macosa gyártotta, ezért "Spanka" a beceneve.

Gőzösök a szemerkélő esőben: balra egy kkStB 310-es, jobbra egy MÁV 424-es.

Balra: még egy vectronos fotó, mert az esőfelhőtől jópofa hangulata lett, plusz az egyes Nohab is látható rajta. Jobbra: a Vectron műszerasztala.

Balra: rendőrségi "reklámfestéses" Taurus. Jobbra: a Südbahn múzeumba is benéztünk, de túl sötét volt a fotózáshoz, ezért csak ezt az egy képet mutatom meg, egy 180-as sorozatú gőzmozdonyról. Nem olyan mintha szemei lennének, és frusztráltan nézne ki a fejéből? :)

Két csak mellesleg ott álló jármű: balra egy 1040-es villanymozdony, jobbra pedig egy kocsi, amit nem ismerek, de amihez hasonlóakat képen a Stern und Hafferlnél láttam.

Délután egy másik hegyoldalból néztük a hazafele tartó vonatokat a payerbachi viadukton, de ismét várnunk kellett: a hírek szerint néhány vasútbarát túlságosan közel merészkedett a sínekhez, ezért leállították a forgalmat.

És az oldal végére is jut videó, ezúttal a találkozóhoz nem kapcsolódó vonatokkal...


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez