Megint rámjött, hogy megosszam a világgal pár jobban sikerült vasútfotómat - no meg pár rosszat is ;)
Kezdjük valami lendületessel: balra épp egy remotorizált Csörgő hagyja a háta mögött a Fűzfői-öblöt. Jobbra: bár életem első 9 évében egyenes rálátásom volt a Kelenföld-Déli szakaszra (az erkélyről), mégse tudtam megszokni a "fordított oldali" (vasutasul: helytelenben való) haladást.
A baloldalt képen érdekesnek mondható, hogy dízelt látunk (ugyanott, ahol az előző kép is készült, a Déli és Kelenföld közt). A fehérvári vonalon zajló felújítási munkák miatt néhány gyorsvonatot a pécsi vonal felé küldtek, ahonnan Pusztaszabolcstól Börgöndön át jutottak vissza a balatoni vonalra. Ez az összeköttetés viszont nincs villamosítva, úgyhogy inkább elhagyták a gépcserét, és végig dízel vitte a vonatot. Persze a Csörgő döglékeny állat (vagy csak nincs elég belőle), úgyhogy időnként néhány remot Szergej is besegített ezeken a vonatokon. Jobboldalt éppen Révfülöpön látjuk az egyiket.
Az előbbi vonat mozgóképen, a hang megörökítése végett.
Ugrunk egyet, egyenesen Drezdába! Teljesen kómásan kászálódtunk le a vonatról hajnalban, amikor láttuk, hogy a mozdonyunkat az osztrák 1216-osról (=négyáramnemű (15 kV 16,7 Hz AC / 25 kV 50 Hz AC / 3 kV DC / 1,5 kV DC) Taurus) a Raillion (ezt hogyan kell kimondani? Rélion? Rélj'on? Rél-lájon?) 145-ösére cserélik. Azt hittem, ezt csak tehervonatok vontatására használják - de most már nem hiszem.
Baloldalt: ha már ott volt, lefotóztam ezt a Trabit (DB 143-as) is. Jobboldalt a bennünket innen (egy ideig?) hazafelé vontató cseh mozdonyt láthatjuk, a kétáramnemű (15 kV 16,7 Hz AC / 3 kV DC) 371-es sorozat egyik tagját.
Bevallom, számomra ezek a csehszlovák mozdonyok teljesen egyformák, úgyhogy ideteszek két másik fajtát ezzel a kasztnival, hogy el ne felejtsem, hogy nem egyformák :) Baloldalt egy csak egyenáramű 163-ast láthatunk Csorba állomásán, jobbra pedig egy kétáramnemű (25 kV 50 Hz AC / 3 kV DC) 362-est Kassán. Hm, most olvastam utána, a jobboldali masina prototípus volt, ebből a sorozatból az összes többi 363-asok átalakításával készült.
Ugorgyunk: baloldalt a Südbahnhof keleti oldalát (azaz az Ostbahnhof-ot, amit mégis ritkán neveztek így) láthatjuk egy kétáramnemű Taurusszal. Ezt a képet már talán nem is lehetne megismételni, mivel az új bécsi főpályaudvar miatt a környéket erőteljesen szanálják mostanában. (Azért írtam ilyen bizonytalanul, mert már másfél éve nem jártam arra, és nem tudom, a keleti oldalból nem hagytak-e meg valamit). Jobbra egy SM42-es tolatómozdonyt látunk, valahol Lengyelországban.
A sok külföld közt egy kis hazai: Csörgős vonat Szeged remrégiben felújított állomásán. Jobbra: végre sikerült elcsípni egy egykori komfortkocsit, a szegedi hibrid-IC első osztályán! Gyerekkoromban ezeket nagyon hirdették, de sose utaztunk ilyen puccos vonattal, pedig nagyon szerettünk volna.
Még egy kis Szlovákia: a cse'szlovák ipar műanyagcsodáját, a Laminátka becenevű jószágot régóta le akartam volna fotózni, de mindig lassú voltam hozzá, amikor épp áthussantunk Szlovákia váltóáramú vidékein. Erre most hol sikerült elcsípni egy szlovák cargo-gépet a sorozatból? A Soroksári úton (balra)! Jobbra: szlovák Bézé Poprádon, csak úgy.
Az első Szilit nemrég visszafestették (közel?) eredetire. A kecskeméti repülőnapra vivő Farkas Bertalan Expressz örömére még a vörös orrdíszt is megkapta, matrica formában.
Kicsit térjünk vissza a hétköznapi vonatokhoz: egy Balatonra menő Csörgős gyors és egy Gigantos teher Budatéténynél.
A kevés olyan változás egyike az utóbbi évekből, amit utasszemmel is elég könnyű észrevenni: FLIRT szerelvények.
Balra: tehervonatok a budaörsi reptér mellett. Jobbra: na, őt még nem láttam mozgás közben - a magyar vasút síndiagnosztikai szerelvénye, ami két átalakított Bbmot motorkocsiból, és a közéjük sorozott mérőkocsiból áll.
A Győr-Sopron-Ebenfurth Vasút egy társasági színű, illetve egy "matricás" Taurusa. Meg kell mondjam, a MÁV kék kocsijai szerintem a legjobban kinézők közt vannak (a természetben látva őket), de azért a zöld-sárga vonatok továbbra is a különlegesség érzetét keltik bennem.
Mellékvonali pirosságok: baloldalt egy Csörgős vonat Pannonhalmán, jobbra egy manapság már nem látható vonatkereszt Veszprémvarsányban.
Még egy kis kőérberki tehervonatfotó: a Siemens négyáramnemű ES64F4 sorozata tulajdonképpen valahol a Taurus továbbfejlesztése, tehervonatra specializálva. AZ MRCE Dispolok "mozdonykölcsönző" cég színeiben elég gyarkan lehet immár nálunk is látni, a vasutasok állítólag Negrónak nevezik.
Balra: még egy matricás GySEV-Bika. Jobbra: gyorsvonati (120 helyett 160-ra méretezett) Gigant.
KZsoci barátom mostanában többször is utazgatott az éppen villamosított-villamosítandó Szombathely-Szentgotthárd vonalon. Ekkoriban kérdezte, hogy ha jártam ott még a mazdagosítás előtt, akkor miért nem tettem fel képeket róla eddig? Pedig tettem (de én is elfelejtettem). Mindegy, itt van még kettő :) Főleg a minőségük miatt nem erőltettem őket, bár tényleg érdekes volt magyar területen a hosszú Schlieren kocsik + Herkules összeállítás (jobbra). Mellesleg érthető, a GySEV miért akarta megszerezni ezt a vonalat: minden állomáson volt kereszt tehervonattal! Jobboldalt éppen egy Púpos füstölög a kijárat felé, de láttam még Szergejt is.
Ha az előbbi képeket kibírtuk minőségük ellenére, akkor ezekkel tovább feszegetem a határokat :) Baloldalt MDmot Sárbogárdon, jobboldalt kedvenc EN57-es típusom (a lengyel nagyvasúti HÉV, marha jó "marokcsapágyas" hanggal) a katowice főpályaudvaron.
Baloldalt: tél a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton. Jobbra: szlovák Gorilla a Keletiben.
Nemrég Nagycenken jártunk. A kisvasút ugyan nem közlekedett, de azért a skanzent körbemászkáltam. Kicsit szomorú a látvány, de azért aranyos is, a lényeg pedig az, hogy ezek a mozdonyok megvannak.
És az oldal végén két klasszikus: V43 és V63.