Jártamban-keltemben fotók 6. II. oldal

Előző oldal

Egy újabb RPÚP-i látogatásunkkor épp jött egy alaposan kitömött vonat, amivel bementünk Rákosrendezőig, ahol kedvenc sorompóm döbbenetesen sokat volt felnyitott állapotban. "Tíz percnél tovább is felnyitva tartható", wow :)

Amúgy Rákosrendező Central is szépséges hely: a peront leviacolorozták, az omladozó homlokzat viszont maradt (balra). De legalább van vécé. Igaz, le van rácsozva, de van (jobbra).

Az egyik sztrájk alkalmával szép tiszta (frissen fővizsgázott) járműveket is láttunk a Keletiben. Ők tárolóvágányon álltak (balra). A bent álló "valódi" vonatokon viszont voltak kék halberstadtik is, melyek szintén viszonylag frissnek mondhatók, ámde mégis évtizedesnek tűnő kosz volt rajtuk -  csak ott voltak tiszták, ahol az utasok kezei gyakran előfordulnak (jobbra).

Balra: ezzel a lepedővel (balra) szinte minden Budapesten ragadt turista lefotóztatta magát ezeken a napokon. Jobbra: Ez a kis lugas-szerű ficak a Keletiben (jobbra) tök jó hely lenne, ha rendbe lenne hozva, és vigyáznának rá. Utóbbira már csak azért is oda kéne figyelni, mert elég sok nemzetközi vonatot ide hoznak be esténként, tehát sok külföldinek ez az első élménye Budapestről. Bár újabban a késő esti bécsi vonattal többször az első vágányra érkeztem, ami legalább ennyire romos, de még ezeknél is kijebb esik; jó kirándulás onnan eljutni a metróig, vagy a taxis hiénákig!

No, ez még meglepő volt: Flirt a Keletiben! Természetesen ő is csak az egyik sztrájk miatt került oda, és mire rendes fotóhelyet kerestünk volna, már el is indult vissza - valahova (a személyzet sem volt biztos benne, hogy eljutnak Győrbe).

Itt-ott-amott

Budafok-Hároson egy siklott tartálykocsi visszaemeléséhez áramtalanították az állomást - gondolom ez a szép kis Bobó (balra) kitoló gépnek tartózkodott ott. Persze amíg várakoztunk, nem volt szükség rá: a vonatok leengedett áramszedővel, lendületben gurultak át az állomáson. Persze a "gurulás" relatív fogalom, mert mentek rendesen. Jobbra végre valami nagyvas: az emeléshez szükséges darut ez a Szergej (létezik, hogy a Dunai Finomító tartaléka/tolatósa?) hozta.

Videó is készült a sötétben.

Baloldalt: Kecskemét-alsó a fülöpszállási vonal bezárása óta még csak nem is elágazó állomás; mindössze a Lajosmizse-Kecskemét vonal négy vonatpárja (=8 vonat) halad itt át (legalábbis személyforgalmilag). Ennek ellenére az állomás büszkén őrzi "pályaudvarságának" utolsó bizonyítékát a homlokzati neon képében (balra). Jobbra: a vasút környezetbarátabb, mint az országúti forgalom. Általában.

A Lajosmizse-Budapest (fél)vonal ilyen kis "alföldi kanyargós" fajta (balra) - a legnagyobb baj vele, hogy lasssssssúúúú. Jobbra: ez már Pestszentimre - a vágány melletti üres helyen egykor szintén egy vágány húzódott, konkrétan az 51-es villamosé.

Fogyatkozó Nyugati

A múltkoriban elkezdett bontás eredményeképpen egyre kevesebb maradt a pályaudvar Podmaniczky utca felőli oldalán.

Ez az "ezeréves" kis vasúti épület (balra) nagy kedvencem volt, de sajnos eltűnt. A jobboldali kép szélén látható törmelékhalomban valószínűleg megtalálhatók darabjai: egy nagy "kő-malom" morzsolta össze a kitermelt téglákat kisebb darabokra.

Mivel Kormányzati Sehanyad nem lesz, az összkép az, hogy lett egy jókora üres térség a szélső vágányok mellett, plusz ott árválkodik  a szintén kiürített fűtőház/szerelőcsarnok is.

További kirándulgatások

Az imént kikívánkozó morgást bölcsen lenyelve inkább utazgassunk egy kicsit még!

Ebben a túrában csak mérsékelten sok örömöm volt: szinte végig esett az eső, erősen megnehezítve a fotózást. Azért Sellyéig - ahonnan ma már se Középrigóc, se Villány felé nem indul személyvonat - eljutottunk.

Unalmas Hangulatos ;) robogás valahol Sellye és Szentlőrinc között. Utóbbiból előbbi felé túl volt terhelve a szóló Bz, visszafele meg ilyen üresség volt. Gondolom a két utasterhelés átlagaként kijövő számra van kitalálva a szóló kocsis közlekedés...

Balra: na, ilyet még ma (2008. szeptember 16.) se gyakran látni: "Cirmos" mozdonnyal (a V43 "Szili" kimondottan a német vezérlőkocsikkal való együttműködésre átalakított verziója) kezdődő, és német vezérlőkocsival végződő ingavonat! Ugyanis hiába alakítottak át x+1 darab mozdonyt a német szerkentyűvel való együttműködésre, a valóság az, hogy ezek a mozdonyok sima vonatokat, IC-ket, sőt: tehervonatokat húznak, a vezérlőkocsikat meg nem használják - amolyan "így mulat egy magyar úr" jelleggel. Jobbra: Bélavár megállóhely a 60-as vasútvonalon.

A Szentlőrinc-Barcs-Gyékényes vonal számomra az év felfedezése volt: nagyon kellemes tájon halad, sokszor a Dráva közelében, plusz az állomásépületek is érdekesek (pedig típusépületekről beszélünk - lásd a Babócsa/Vízvár "párost"; de Középrigóc is hangulatos). Igaz,nem keveset hozzátett az örömömhöz, hogy MDmot-tal robogtunk errefelé!

Sajnos van egy elég hosszú és kellemetlen lassújel is errefelé...

Gyékényes igazi nagyforgalmú helynek néz ki, még állomásépületből is kettő van: ez és ez. Valamint egyik piros vonatról (MD) át lehet a másik piros vonatra (halberstadti kocsik - jobbra) szállni.

A horvát határ közelségét (Gyékényes ugye határállomás is) jelezte ez az 1141-es mozdony (baloldalt). És amikor elment, láthatóvá vált ez a transzformátorszállító kocsi.

És immár Nagykanizsán vagyunk, ahol a Szilik már csak fűtenek (balra), a vontatási feladatokat pedig Kisdácsiák látják el (jobbra). Természetesen a jobboldali fotó csak tolatgatást-kocsirendezést ábrázol, de akkor is klasszul ment a piros kocsikhoz a kis piros mozdony :)

Mostanában bárhova mentem, mindenütt DGKUm-ek és munkakocsik (baloldalt) jöttek szembe. Jobbra: Csörgő érkezik Fonyódra Kaposvár felől, jobboldalt pedig már ott várakozik az ellenirányú vonat.

Mivel már vagy két perce nem hallottunk Csörgő-indulást, itt egy újabb videó róla :)

Felkészülés a télre

És az őszre való tekintettel fejezzük be az oldalt pár téli képpel; hogy szokjuk a hideget :)

Baloldalt: Bz veri fel a havat Tapolca felől érkezvén Keszthelyre. Ezek a kis vonatok annyira aranyosak tudnak lenni! Jobbra: az állomáson állt bent ez a jó kis modernizált Csörgő. Meg persze a háttérben a Szilis villanyvonatok, de ennek a képnek akkor is a Csöresz a főszereplője.

Relativitás: egy Szilis vonat három kocsival már rövidnek tűnik, míg egy nagyságrendileg azonos hosszú, hatkocsis Bz már nagyon hosszúnak. Egyébként nem is tudom, láttam-e valaha hatkocsis Bz-t - szerintem ötkocsis volt a max.


Vissza az oldal tetejére    Vissza a tartalomjegyzékhez