Vasúti vegyesfelvágott 2020-21 (2)

Előző oldal

Ugyan vittem magammal állványt, de nem volt kedvem a szokásos "a videókamera a statívon dolgozik, amíg én kézből fényképezgetek" módihoz, úgyhogy csak akkor videóztam, amikor épp nem volt kedvem fotózni.

Bézé és Csörgő Csittényhegy előtt. A nap itt már nem abból az irányból sütött, mint akkor, amikor kinéztük magunknak ezt a fotóhelyet, de nem volt erőnk elhagyni az árnyékot a hatszáz fokos hőségben. 

Peronspotterkedés Kelenföldön

Budapesten belül is van vasút, ha az embernek épp nincs lehetősége messzebb menni. Mivel Kelenföld a magyar vasút egyik legforgalmasabb helye, viszonylag hatékonyan elfoglalhatja magát az ember itt munka után...

Balra: éveken át nem használták rendeltetésszerűen a "halberstadti" vezérlőket, úgyhogy most tök jó így látni őket! Jobbra: román mozdony angolul írt magyar névvel. Jó, ez így hülyeség, de valamit ide kellett írni :)

Vectronból már mindenfélét látni itt, jó lenne végre MÁV-os festésűt is!

Az elmaradhatatlan videó.

Ez meg egy elmaradható videó, ami mégse maradt el ;)

Egy kis KISS

(én kérek elnézést)

A MÁV új emeletes motorvonatai 2020-ban mutatkoztak be, közvetlenül a járvány kitörésekor, ami után se kedvem, se lehetőségem nem volt kipróbálni őket. Ezek a fotók egy évvel később készültek Erpúp (Rákospalota-Újpest) állomáson, ahová villamosokat fotózni mentem ki, ...

... de vissza végül vonattal mentem a Nyugatiba. Balra az emeleti utasteret látjuk, jobbra a földszintit - érdekes módon hiába vagyok 190 centis, soha semmi bajom nem volt a modern emeletes vonatokkal, sőt, kimondottan szeretem őket. Ezt is imádom!

Teljes a "nyugati" hangulat. Valamint a Nyugati is :)

Villanyvasúttal a Balcsira

Ha voltam a villamos vontatás elindulása előtt a Balatonon, le kellett mennem utána is!

Tudom, hogy sokan utálják az egész projektet, de nekem tetszett Flirttel megérkezni a Magyar Tengerhez! Manapság mindenki csak a szépre, a Nohabokra, meg fiatalon a lehúzott ablakból a csajoknak integetésre emlékszik, de volt olyan is, hogy az ember Fehérvár és Füred közt nem ment ki vécére, mert az ülések közt és a peronon is végig utasok ültek-álltak. Öregszem? :)

Balra: a Flirtünk Arácson, ami az egyik leghangulatosabb megállóhely az országban. Jobbra: Pest felől Füredre érkező villanyvonat egy másik vonatból nézve. A Szili helyett nemsokára kap egy Csörgőt, aztán mehet is tovább.

És itt az ellenkező irány párja: megérkezett Tapolca felől Csörgővel, ami gyorsan lejár a szerelvényről, ...

... a csonkavágányról pedig már jön is a cserejátékos Szili. Az ellenkező irányú folyamat nagyjából ugyanígy néz ki a pályaudvar másik végén.

Egy kis Pest

A 142-es vonal a főváros környékének messze legmostohábban kezelt viszonylata. Remélhetőleg belátható időn belül újjáépítik, mert amikor arra járok, sosincs az az érzésem, hogy azért nem foglalkoznak vele, mert senki nem utazik a vonatokon. És bár rendkívül hangulatosan néz ki Kispest állomáson a Csörgő a nosztalgia inga szerelvénnyel (lásd jobbra), itt azért igazából már rég Flirtöknek kellene szaladgálniuk.

Amúgy ez az állomás tényleg egy kisebb csoda; minimális változtatásokkal a magyar történelem bármelyik időszakát eljátszhatná 1920 és 1970 közöttről. Nagyobb változtatásokkal pedig bármelyiket :)

Négy kép Buda különbejáratú hegyivasútjáról

Az én időmben csak narancs Mk45-ösök és középbejáratú kocsik (szalonkocsik/nagykilátók) jártak az Úttörővasúton, úgyhogy az elmúlt években odaszoktam a sok új dolog miatt: "új" mozdonyok, "új" kocsik, szó szerint színesebb járművek - mindig van valami! Egyszer például a fentebb látható különvonat miatt rohantam fel Ságvárili...izé, Szépjuhásznéhoz: a Ganz motorkocsi előtt a C50-es pöfögött, az AEGV kiskocsi mögött meg egy nyitott peronos Cax kocsi lógott. Vasúthistóriai szempontból biztos nem egy rettentően szép összeállítás, de valahogy nagyon szerethető, és ennek a vasútnak ez a dolga :)

Ez a két fotó egy nem kimondottan pozitív emlék mellékterméke: elvileg videózni akartam Hárshegyen, de oda megérkezvén a táskámba nyúlva szomorúan tapasztaltam, hogy a kamerám eltűnt. Hogy hova lett, azóta se tudom, mert aznap több helyen is jártam előtte... Jobb híján fotóztam párat, de igazából már sötét volt hozzá.

Ez+az

A kamera emlékére itt van még egy videó. Nem volt szívem törölni ezeket a snitteket, annak ellenére, hogy az elsőn majdnem kifújta a kamerát a vonat a kezemből, és a többinél se voltak optimálisak a körülmények (vagy különösebben érdekesek a témák). A helyszínek: Dunakeszi, Alsóörs, valahol Vác és Sződliget közt, Örvényes és megint valahol Vác és Sződliget közt.

Ezt a tehervonatot Rákospalota-Újpesten láttam: a cseh CZ Lokónak köszönhetően most már felénk is lehet ilyen csúnya belga mozdonyokat látni. Igazán építhetnének valamelyik francia "törött orrúból" is párat valamelyik magánvasútnak, hogy Nyugat-Európa összes levetett vacka képviseltetve legyen a volt KGST országokban...

Na jó, morgás helyett két jelenkori klasszikus: balra a Szili és a csíkos ingakocsik közt egy "hosszú Schlieren", jobbra pedig egy új festésű Bézé mellékkocsi.

Köszönöm a figyelmet!


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez