Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
UV: búcsú a 49-es villamosvonaltól

A 19-es után a 49-es villamosnál is eljött a típusváltás ideje: a jó öreg, pótkocsit rángató UV-k helyett Ganz csuklósokat helyeztek üzembe. Ezek kapacitása ugyan kisebb, mint egy háromkocsis szerelvényé, de mivel a típuscserével egyszerre a kiskörúti villamost is visszarövidítették a Kálvin térig, a forgalomszervezők úgy gondolták, hogy az utasok egy része úgyis a pótlóbusszal fog járni... :-/

Már jóval a típuscsere előtt is mindig fotóztam egyet-egyet, ha a vonal környékén volt dolgom - dokumentum jelleggel, ...

... sokszor állvány nélkül, ami az esti fotózást persze eléggé megnehezítette. Bolondnak is néztek, ahogy próbáltam odarögzíteni valamihez a gépet :)

Egy alkalommal a fogorvostól távoztamban vettem észre, hogy a ház nyitott ajtaján át meg lehet örökíteni azt a bizonyos UV-hangulatot, amit kiskorom óta nem tudok elválasztani a Bartók Béla úttól.

Március 30-án, az utolsó napon is kimentem - természetesen. Sok fotós volt kint, még Heinz Heider is arrajárt, pedig ő bécsi :)

A Múzeum körúti vágányzat egyébként valami eszement rossz állapotban volt...

... csak úgy ugráltak rajta a villamosok.

Ugra-bugra belülről nézve, néhány órával később.

Milyen klassz lenne ez a hely, ha a házak fel lennének újítva (na meg persze a sínek is), az utat pedig fák szegélyeznék!

Az Astoriához közelítve, ...

... majd elhagyva kicsit felgyorsultak a szerelvények, lévén itt a pályát pár éve rendbetették. Persze nem nagyon, csak kicsit.

Huss :)

Akartam volna egy képet a tulajdonképpeni Astoria Szállóval, de sehogy sem sikerült megfelelő szöget találnom hozzá.

Jött-ment villamosok.

Madách tér kicsit szürkén ...

... és halvány tavaszi napfényben.

Mivel nem volt nálam állvány, este inkább csak utazgattam, no meg rövid videókat csináltam, hátha sikerül "archíválnom" a hangulatot..

Ekkor egyébként a szokásosnál több Ganz csuklóssal lehetett találkozni a Bartókon, mivel sorban hozták át a másnap kezdő kocsikat a kelenföldi remizbe.

Megpróbáltam megörökíteni a Szabadság hídon átdübörgő tujákat is.

Vérszagra gyűl az éji vad: ezek a munkajárművek pár órával később nekiestek a felsővezetéknek, de most egyelőre csak várakoztak itt, a Fővám téren.

A házasságkötő terem tükrös ablakain tükröződik a 49-es villamos utolsó UV szerelvénye, és nekem csak jönnek az emlékek: a pub, ahol haverokkal találkozgattunk anno, a Keravill, ahol néha elemet vettünk Nagyi kisrádiójába. Majd a Bartók Béla út 8, ahol Nagyi lakott, és ahol csörögtek a poharak a szekrényben, ha odakint elment egy-egy villamos. És persze ott van a zöldséges egykori helye, aztán a sarkon az ábécé, ami ma bank. A következő sarkon egykor Ezermester Bolt volt, aztán valahol egy háztartási, és egy jókora Keravill. Ezek már nincsenek, és most a "hagyományos" villamos is eltűnik előlük. A "hagyományos" szó talán nem túlzás, hiszen UV motor+pót+motor szerelvények 1957 óta jártak a 49-esen.

És ez itt a végső végállomás: a kelenföldi remiz. A szép kis UV-k még kicsit vártak itt, hogy fényképezhessük őket ...

... majd "lábon" elindultak Pestre, ahol sorsuk további alakulásáig tárolni fogják őket. A transzportokat már nem volt erőnk megvárni; csak ezt az egyet sikerült elcsípni, ahogy átrobogott a Moszkva téren. Sajnos nem kapott pirosat, úgyhogy ez az elmosódott kép maradt csak róla emlékül.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra