Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
(majdnem) Totális BKV-sztrájk
2008. április 18.

Még sosem láttam teljespályás BKV-sztrájkot (lévén nem is volt még soha), így a fent nevezett napon szinte magától értetődő volt, hogy korán keltem, felkészülve arra, hogy begyalogoljam a várost. Persze hiába volt nálam a fotógép, nem nagyon volt mit fotózni - igaz, körülbelül erre számítottam. Pár pixelbe tömörített pillanatot azért megosztanék a nagyvilággal, hátha más se látott még teljespályás BKV-sztrájkot :)

No, ez itt a Moszkva tér reggel fél kilenckor. Aki már járt arra máskor, az tudja, hogy a fentebbi üresség elég megdöbbentő jelenségnek számít. Tömegközlekedés nem volt, ezért nem volt tömeg a megállókban; erre számítottam. Hogy autóból alig lesz, az  furcsa volt. De  ennél sokkal furább volt, hogy biciklistából se láttam többet, mint egyébként. Ehhez képest a híradások arról szóltak, hogy tele volt minden cangásokkal. Biztos elbújtak előlem :)

Baloldalt: amikor odaértem a Moszkvára, két csatolt Ganzot is láttam a 4/6-oson. Egyikük nemsokára eltűnt, mert lerobbant - állítólag a másik is vele ment, mert ő tolta vissza a remizbe. Jobboldalt: a Móricz Zsigmond körtér, kicsit később. A "K3" feliratú busz elvileg egy 73-as volt, ami a piros 173-as útvonalán közlekedő, de mindenütt megálló viszonylatot jelentett aznap.

Mivel a BKV-s buszok nem jöttek ki a garázsokból, az alvállalkozók által üzemeltetett villamospótló buszokat tették erre a járatra. Volt rajta minden: Nógrád Volános csuklós Volvo, VT Transmann-os MAN, mittudoménmilyen Alfa Localo.

Persze a szívem a kötöttpályás eszközökhöz húzott, vonatoztam is egy sort. De a MÁV kivételesen normálisan járt aznap, így a vonatoknál sokkal jobb témának viszonyult a két (?) Tátra, ami 18-asként és 56-osként járt ugyanazon az útvonalon, Hűvösvölgy és a Szent Gellért tér közt.

Ha valaki nem tudná, utóbbinál hogyan fordult (fogott vissza): hát így, a Bútorváltó becenevű vágánykapcsolaton.

Egy csúnya és egy szép busz. Előbbi a 73-ason, utóbbi promóciós turnén.

Hazafele tartva ki akartam próbálni az 1-es villamost is, amikor hirtelen feltűnt egy Bécsi út fele haladó Ganz csuklós a távolban. Hoppá, gondoltam, a jelek szerint beindul a 17-es villamos, ami így szokott a remiztől a vonalig eljutni. A "menetrend szerinti" 1-essel üldözőbe vettem, és mire fel sikerült valami fotópozíciót venni a Vörösvári út végén, megjelent mögötte a következő csuklós is. Aztán még egy, de őt már nem vártam meg, míg áthalad az egykori Óbuda kocsiszín előtti tárolóvágányból kiinduló vágánykapcsolaton, hanem inkább felszálltam az előzőre.

A Margit híd budai hídfőjéhez érve aztán megint nem bírtam magammal, és kisvártatva ismét az Etele téren találtam magam :) Útközben átmentem a Moszkva téren, ahol a délelőtti állapotoktól eltérően viszonylag sokan vártak a két ingázó szerelvény egyikére. De olyan gemütlich módon, nem idegeskedve.

Ha már megint a Délinél voltam, fotóztam egy lezárt metrólejárót.

A fotósétát a pályaudvar előtt fejeztem be, a kóbor 18/56-os villamosokkal. Elvileg ők nem sokkal ezután visszamentek a remizbe, mert lejárt a vezetőik szolgálata, úgyhogy nem tudom, mi volt ezután. Mindenesetre a halvány tavaszi napfénnyel kombinálva nagyon kellemes kis nap volt ez, ilyen csendes legutóbb a taxisblokád alatt volt a város. Csak akkor hideg volt, és sok volt az ideges ember, most meg nem. Azért egy nem pénteki, pláne több napos sztrájk nem így nézne ki...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra