Szeged - tényleg a napfény városa!
Két évvel ezelőttig kimondottan gyakran jártam Szegedre. Megörökítettem a nagyprojekt előtti állapotokat, az első vágányzárat, majd az igazán nagy építkezést és átépítést, az újjávarázsolt kocsiszínt, az új villamosokat, az új villamosok első üzemnapját... aztán viszont valahogy sose sikerült lejutnom a Tisza mellé. Már tényleg nagyon hiányzott, úgyhogy egészen addig féltem, hogy megint közbejön valami, amíg a vonat be nem gördült a vasútállomásra. A jelek szerint ráadásul nem csak én örültem a viszontlátásnak, de Szeged is, mert olyan klassz napsütéses idő volt, ami nem is tudom hirtelen, mikor fogadott utoljára itt. Na jó, szerintem mondjuk a 2012 februári nagy hó is jó idő volt, de a "napfény városa" címet túlzásnak éreztem az elmúlt 6-8 évben tett látogatásaim során ;)
A 2-es villamos mára furamód átvette az 1-es szerepét, ami csak elég ritkán jár, ennek köszönhetően a látvány olyan, mintha nem is ugyanazon a Kossuth Lajos sugárúton járnék, mint régen: új pálya, új kocsi, új szám.
Az Anna-kút és a Széchenyi tér környéke közlekedési és városfotósok számára olyan kánaán, amihez hasonlót maximum svájci nagyvárosokban találni. Tudom, hogy ez túlzásnak hangzik, de nem az - ha Budapest negyed ennyire fejlődött volna az elmúlt 15 évben, mostanra a fél világ hozzánk járna csodálkozni.
Cottbus-i, helyben normál nyomtávúsított KT4-es, és helyben épített, SZKT-ARC Tr187/TV.EU troli a közös villamos+troli+busz sávon.
A saját erőből épített troli új márkanévvel és villamosberendezéssel, Ikarus-©koda Tr187-ként lett "ipari" sorozat. 13-at vettek belőlük, önjáró (már hogy felsővezeték nélkül haladási) képességgel. Nekem eléggé bejött.
Balra: azért vannak még régi Skoda (ebben az esetben 15Tr) trolik is. Jobbra: a Hősök kapuja.
A Boldogasszony sugárúton viszonylag ritkán szoktam fotózni, ezt most pótoltam.
A megállói kijelzők léte újdonság volt számomra - a felirat a valóságban nem volt hiányos, csak a fényképezőgép látta ilyennek. Az alacsonypadlósságot jelző kerekesszék melletti kis D betű jelentését sajnos elfelejtettem, aki tudja, kisegíthet!
Egy kicsit a 2-esre is elnéztünk. Tudom, hogy ez az oldal nem bővelkedik kommentárban, de szerintem nincs is rájuk szükség.
Nem volt nálam az eredeti, ezért csak vaktában próbáltam a Rókusi körút/Vásárhelyi Pál út/Kossuth Lajos sugárút kereszteződéséről készült régi képemet reprodukálni. Pontosabban tudtam, hogy kicsit előrébbről kellene kattintanom, de nem akartam elüttetni magam.
Baloldalt: a 4-es villamos egyvágányos szakasza kimaradt a nagyprojektből, bár vannak tervek a felújítására, csak a forrást kell megtalálni. Jobbra: a nap laposan és rossz irányból sütött, úgyhogy rendes fotót nem tudtam volna csinálni - kattintottam hát egy ilyen újságba valót a nagyállomás előtt.
Összehasonlításként ugyanez a tér 9, illetve 8 éve. A szegediek büszkék lehetnek, nem jut eszembe más magyar város, ahol ilyen feltűnő fejlődést tapasztaltam volna a vasútállomás környékén - ami Magyarországon valamiért még ma is a lerobbantság szinonimája :(
Szokásosan van egy videóm is, amin olyan dolgok is szerepelnek, amik kimaradtak a képek közül, például pótkocsis T6-os hátsó szedővel. Hétköznap olyan nyüzsgés van a szegedi utcákon, hogy azt mozgásban is látni kell!