Szeged feltúrás előtt és alatt
A hűvös, ám hó nélküli tél után következzék pár olyan szegedi fotó, amit sál és sapka nélkül is lehet nézegetni :)
Egyen-ruhába bújt Bengálik: mostanában csak az SZKT színtervét hordó sínrombolók kerültek a gépem lencséje elé. Vajon végleg elmúlt a teljes reklámfestést viselő tuják ideje?
Baloldalt: az évszázad forgalmi dugója a Kossuth Lajos sugárúton: valakik "ügyesen" szervezték a Nagykörút felújítását - ekkora sor még Pesten is ritka, mivel fél Európa Románia felé irányuló közúti forgalma itt tipródott. Ja igen, a sor mellett egy ex-cottbusi KT4-es látható. Jobboldalt: a T-800-as Skoda 21Tr is használtan jött, bár azt hiszem, ő nem konkrét helyen dolgozott előtte, hanem bemutatójárműként járta Európát.
További csodák, izé: Skodák: a 14Tr típus igazi KGST konfekciótermék. Az itt látható kocsik közül a T-700 eleve Szegednek épült, a T-750 viszont Zlin városából érkezett.
A Kiskörút Szegeden arról ismerszik meg, hogy a sínek igyekeznek nem egyenesek maradni :)
De ugorjunk egy kicsit kijjebb: a 3F járat Fonógyári úti vágányáról sokáig azt hittem, hogy Közép-Európa legcikkcakkosabbja - aztán eljutottam Katowicébe; azóta tudom, hogy csak gyenge kezdő.
A ritkán használt kitérő a Belvárosi temetőnél, illetve a T-610-es csuklós skodabogár (15Tr).
Balra: a Tisza Volán és az SZKT Ikarus 417-esei köteléket repülnek. Jobbra: volános Ikarus 435 a Mars térnél. A volános járművek a tető-iránytáblák tanulsága szerint egyébként szinte mind "helyijárat"-ba mennek ;)
Tök jó érzés a hajtás nélküli pótkocsiból hajtott motormellékkocsivá átépített 950-est végre forgalmban látni! (Azóta már tán a 951-es is csatlakozott hozzá.)
Az SZKT beszerzett egy rakás használt Citaro buszt, ezek közül van, amelyik azóta már trolivá lényegült át (balra), és van, amelyik továbbra is büdösbuszként csikorogtatja a gumijait (jobbra).
Idén nyáron végre elkezdődött az Anna-kúti kereszteződés generálozása. Ez az itt található villamos-kereszteződés miatt az összes villamosvonal kettévágását jelentette: innentől Tarjánig 3-4 néven villamos közlekedik, ...
... az 1-est busszal pótolják (balra egy Miskolcról kölcsönkért busz), ...
... a 3/3F pedig csak a Dugonics tértől kifele jár. A 4-est busz pótolja (4V-8 jelzéssel).
Ezen képek készítésekor még "csak" a villamosvágányt távolították el a kereszteződés közvetlen közelében; azóta már elkezdték az új vágányzatot betonozni. Hogy elkészülnek-e szeptember közepéig, azt még nem tudja senki, mert a vártnál gyengébb minőségű talajt találtak a sínek alatt, illetve esőzés is hátráltatta a munkavégzést.
A mostani túrás a leendő nagyprojekt előfutára. Ami viszont már most is látszik a szép jövőből: a Vidra utca és a Szent István tér szerintem marha jól néz ki (balra) - akár Svájcban is lehetne! Jobbra: a Rókusi körúton a nagyprojekt befejezte után villamos fog járni.
És végül két további trolis kép: a T-602 (balra) '93 óta közlekedik Szegeden, a T-613 (jobbra) ellenben csak pár éve került ide Ceské Budéjovice-ből. A jelek szerint még nem szokta meg új lakhelyét, lásd a kijelzőt :)