életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Szeged télen-nyáron...
... azaz inkább "nyáron-télen", de a fentebbi verzió jobban hangzik :) 2006 első kétharmadában elég sokat jártam a Napfény Városába, aztán hirtelen abbamaradt a sorozat. Augusztusban azt hittem, hogy pár hét múlva csinálok még pár képet, és elkészülhet ez az oldal, de a "pár hét" hónapokkal később lett. Sebaj, annál nagyobb a kontraszt! A nyár híre természetesen az átépített tarjáni végállomás elkészülte volt, ami egyben az egyirányú Tátra járművek megjelenését is jelentette a 4-es vonalon. A 3/3F járatokon persze maradtak a Bengálik... ... de a 4-es "betátrásodott". Ez nyáron/hétvégén/iskolaszünetben (nem kívánt törlendő) a négytengelyes T6A2H-kat jelentette, szólóban. Érdekes volt ilyen régi díszletek közt menetrendszerűen látni ezt a járgányt (különjáratként már jártam vele itt). Az új tarjáni végállomáson a forgóvázas Tátrák... ... dupla hurokban fordulnak... ... míg a nem éppen "kanyarbarát" Bengálik egy egyenes csonkavágányon. Egyszerűen fogalmazva: nekik nem kell fizikailag megfordulniuk, hisz' mindkét végükön van vezetőfülke. A 4-es vonal felújításának célja a nagyobb járatsűrűség elérése volt, ennek érdekében a Vám téren is építettek egy forgalmi kitérőt az egyvágányú szakaszra. T6 rohan az Alsóvárosi temető mellett kifelé... ... majd visszafelé. A fordítás Kecskés végállomáson deltavágánnyal történik: a villamos behalad a delta egyik, majd... ... kitolat a másik ágán... ... a felszállóhelyre. Közben véletlenül a nosztalgiaszerelvényt is sikerült elcsípnem tisztes távolságból... ... és a - szintén budapesti eredetű - 820-as pályaszámú Bengálit. Az Anna-kúti kereszteződést elvileg teljesen újjá kellett volna építeni 2006-ban, de ez elmaradt, csak a sínek közül kiálló kockaköveket cserélték ki aszfaltra. A nyári látogatás végén egy potsdami... ... és egy cottbusi eredetű KT4-es a Kossuth Lajos sugárúton.
Az új év egyik legelső vonatozása Szegedre vitt... ... az újonnan bevezetett "félig gyors, félig Intercity" vonatok egyikével. Engem nem zavar ez a felállás, hiszen cserében gyakrabban van vonat Budapest és Szeged között, mint régen, amikor külön voltak a gyorsok, és a náluk még gyorsabb IC-k. A Nagyállomás felújítása közel teljes, szerintem gyönyörűen néz ki! A hajdani koszos lépcső helyét részben mozgólépcső vette át... ... az állomásépület pénztárcsarnoka pedig pompázatos látvány ezzel a színes csillárral! Na persze távolról se rossz a hatás, még félig nappal szemben sem :) Tiszta "Nyugat": a villamosok egy részén TFT monitorok részben utastájékoztatnak, részben reklámokat nyomatnak. Egy szokványos(an árnyékos) beállítás a Hősők kapujáról... ... és egy másik csatolt T6-os szerelvényről a Kelemen utcában. Most elsősorban ilyet akartam fotózni: olyan ex-cottbusi KT4-est, melynek megmaradt a ráncajtaja. Mivel Szegeden eddig a bolygóajtók voltak a Tátrákra jellemzők, jópofa volt ilyet látni itt. (Tudom, szép az, amikor valaki ilyesminek is tud örülni:) A Dugonics tér Kálvária sugárúti kiágazása kedvenc 820-asommal, napsütésben... ... és egy másik Bengálival, néhány órával később, naplementekor. "Megállószendvics": két busz közt egy villamos. A 4-esen jobbára KT4-esek járnak hétköznap, mivel a szóló T6-osok bizonyos időszakokban szűkösnek bizonyultak. Pár kép a remizből: az udvar hátsó részében sorakoznak a feleslegessé vált Bengálik: a 805 és a 804. A 801-es már meg is lett bontva. Végülis ezek a járgányok legalább harminc évvel élték túl a saját korukat, pedig van köztük olyan, ami még nincs is harminc éves :-/ Vélhetően ez is eltűnik: Bengáli "folyosó". Útikalauzom, NZA hívta fel a figyelmemet arra, hogy míg a Cottbusból jött, eredetileg méteres nyomtávú KT4-esek egy része Potsdamból vásárolt forgóvázat kapott, hogy futhasson a normál nyomtávú szegedi pályákon... ... addig van köztük olyan is, mely alatt... ... berlini (?) eredetű, eredeti CKD forgóváz van. Ez kicsit halkabb, a másik viszont strapabíróbb. Az oldalt egy Fonógyári úti naplementével zárnám. Nem igazán a villamos, inkább az ég színei miatt. Remélem, tetszett!
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||