Újabb gülüszemű: a 237-es pályaszámú M.III HÉV motorkocsi.
Ez egy tipikus acélvázasított kocsiszekrény, a Füzesi főműhelyben készült. A homlokfal tetején levő viszonylatszámjelző csak rövid ideig volt használatos, mert megszüntették a betűjelzéses HÉV viszonylatokat.
A dupla szélességű teleszkópajtó olyasvalami volt, amit igazán belevehettek volna a főműhely villamosátalakítási programjába is! A hajtűkapaszkodó mögött az eredetileg a tetőn levő ellenállásmező egy darabja látható. (Annyit emlegettem már ezt a titokzatos "ellenállásmező" szót, hogy némi magyarázatot is illő lenne hozzátennem: Az ellenállások porcelán szigetelőcsigákra helyezett spirálellenállások, a feladatuk a motorra jutó áram mennyiségének csökkentése. Ahogy egyre kevesebb ellenállás kapcsolódik a motoráramkörbe, egyre több áram jut a motorra, egyre gyorsabb a kocsi, illetve fékfokozatban egyre lassul a jármű.)
A kocsi alján ez a szerkezet talán valami menet-fék vagy irányváltó henger része lehetett.
Ez a kocsivég jobban le van kopasztva.
Még egy pillantás a 237-re.
Az áramszedő, ...
... és a vezetőállás pultja.
Az utastér.
Felsővezeték-javító kiskocsi. Nem egy különösebben bonyolult szerkezet :)
Ennek az öreg teherkocsinak a színe nagyon tetszett. Érdekes az a peron az elején!
A csapágytok.
Látkép 1.
Látkép 2.
Látkép 3.
A 63-as pályaszámú M.I-es motorkocsi, ...
... és annak érdekes formájú csapágytokfedele.
Egy tábla, melynek felszólításait sajnos nem mindig tartották be.
Szegény kocsinak még a peronlépcsője is elgörbült.
A belső tér is szét van szedve, de azért látszik a szép formájú fém vázszerkezet. Csodás lenne egyszer utazni vele!
Ezek az akkumulátorok nem tudom, hogy ehhez a kocsihoz tartoztak-e.
A vezetőállás a korábban az 1714-esnél látotthoz hasonló kézi homokszóróval.
Az 1-es pályaszám valami komolyat sejtet, de hogy ez vajon tényleg a BHÉV első sorozatban gyártott távkapcsolású villanymozdonya-e, azt nem tudom megmondani.
A csapágytok fedél nélkül.
Érdekesek ezek a faburkolatú ("lambériás") villanymozdonyok: mai ésszel nézve egész furcsa, hogy ilyennel építették őket.
Egy kéttengelyű teherkocsi (hűtőkocsi?).
Egy másik teherkocsi. Számomra érdekes, hogy homlokrakodós, azaz a kocsi elején (is) van ajtó.
Egy újabb "villamosos kinézetű" pőrekocsi, ...
... és egy lóré.
Teherkocsi...
... teherkocsi hátán.
A 176-os pályaszámú M.II-es motorkocsi. Ez az acélvázas kocsiszekrény más, mint a Füzesi műhelyben gyártottak: Debrecenben készült, a MÁV Járműjavítóban.
A kocsi belseje nem túl komfortos, de legalább a tágasság érzetét kelti a világos színek miatt.
A vezetőállás... és a vezetőülés :)
Tiltások, ...
... és javítások.
Egy leégett teherkocsi.
Róla se tudok semmit, de nem kellemes látvány!
Az oldal alján egy újabb pőrekocsi, ...
... és még kettő, egymásra borítva.