Maradjunk még kicsit az NDK kocsiban: a hangulatról keleti blokkos hirdetések gondoskodtak, bár az a Skoda-reklám pont hollandnak tűnik.
Ez viszont echte "VEB Fabrik" életérzés.
Míg az indulásra vártunk, innen is lekaptam a várakozó mozdonyokat.
KGST csúcstalálkozó: szovjet és magyar mozdony NDK kocsiból nézve.
A szerelvényt a retró festésű bordó? vörös? (színtévesztő vagyok) Csörgő húzta, ...
... útközben pedig elhaladtunk a retró pályaszámos, de hagyományos festésű Szergej mellett, mely egy totál értelmezhetetlen vörös csillagot viselt. Ilyen volt a valóságban.
A Mitropa eredetileg egy nemzetközi étkező- és hálókocsiüzemeltető cég volt, ami a második világháború után a keletnémeteké lett.
A képre kattintva nagyobb méretben fog felugrani
Akárcsak előző nap, most is Badacsonynál szálltam le, ahol egy klasszikus "vastagcsíkos" (kabinos) szerelvénnyel kaptam el a 424-est.
A képre kattintva nagyobb méretben fog felugrani
A szépséges mozdony mögött...
... nem nagy történelmi értékű kocsik gurultak, egy bautzeni első osztályúval az élen. Ez a kocsi tudtommal már nem nagyon közlekedik normál forgalomban, de ez nem azt jelenti, hogy fel lett újítva nosztalgiának. Sőt, tavaly pont elkeserített, hogy milyen állapotban sorozták a szerelvénybe: mintha a bontóból húzták volna vissza indulás előtt! És nem túlzok: ha valaki rendes kocsira számítva vett első osztályú helyet, az megszívta. Nem tudom, idén jobb volt-e, de ránézésre nem hiszem. Poénnak persze jó volt.
Az elsőosztályú mögött egy másodosztályú bautzeni jött, ez se nézett ki sokkal jobban kívülről. Megismételném, hogy ez nem különvonat volt, hanem egy sima expressz, ami normál menetrendben közlekedett.
A következő egy győri gyorsvonati kocsi volt. Ezeket szeretem, ráadásul a közelmúltban automata ajtóműködtetéssel is felszerelték őket. Szerintem nincs rajtuk szégyellnivaló, maximum a klíma hiánya. Ami persze ebben az esetben semmit nem ért volna, hiszen mindenki a nyitott ablakban lógott :)
Ez pedig egy olyan lengyel kocsi, amilyen elvileg már nem közlekedik. Mivel a vasúti kocsikhoz abszolút nem értek, ezeket a bautzeniekhez és győriekhez képest szögletesebb ablakaikról szoktam felismerni. Szerintem ez is khm... előnytelenül nézett ki a kifakult kékkel, meg a lefolyó nemtudommik csíkjaival - nem tudom, belülről milyen volt. Mögötte egy hasonló, bár más jelzésű (Bo helyett Bko) kocsi jött. Annak idején elég sokat utazam ilyen kocsikkal, és még nem nagyon érzek nosztalgiát utánuk.
A szerelvény végén ez a győri poggyászkocsi lobogott, mely ma már bicikliszállítóként van használva. Kár, hogy a győriek leépítették a vasúti járművek gyártását, és csak a közútiakkal foglalkoztak, mert laikusként úgy érzem, elég jó cuccokat csináltak.
Kicsit kinézem a hajóállomásra, aztán visszajöttem a badacsonyi megállóhelyre, hogy elkapjam a bajszos Szergej által vontatott vonatot. Ugye, hogy nem csúnya gép?
Balatontördemic-Szigliget állomáson leszálltam, hogy elkapjam a visszafele jövő vonatot, de az késett, úgyhogy volt időm lefotózni a már látott 116-os Szergejt. Érdekes módon eddigre lekerült róla az a furcsa csillag, ami azért volt jó, mert a rendszerváltás után tényleg így néztek ki, miután a csillagokat gyorsan lefestették.
A gép a "telikék" szerelvényt vontatta, a végén ezzel az Ap-nak (azaz első osztályúnak) nevezett Bp (azaz másodosztályú) kocsival, ami eredetileg tényleg Ap volt, csak valamikor "deklasszálták". Mellesleg ez volt a kedvenc itthoni kocsitípusom a fotelszerű üléseivel.
És már meg is jött a vonatom, élén a piros? bordó? (még mindig színtévesztő vagyok) Csörgővel. Ez elvileg a zöld ingavonati szerelvényt húzta, de elsőosztályúnak belesoroztak...
... egy egykori kormányzati kocsit. Hivatalosan szalonszakaszos hálókocsinak hívják, úgyhogy örülök, hogy a szalonrészbe vettem helyjegyet, nem a sokkal szűkebb hálófülkék valamelyikébe. Itt jegyzem meg, hogy a MÁV jegyvásárló weboldalán grafikus felületen tudtam a konkrét ülőhelyet lefoglalni, ami szerintem nagyon menő volt.
Fura volt szó szerint fotelekből nézni az elsuhanó tájat, de egyben nagyon kényelmes is. Szerintem ilyen kényelmesen még soha nem ültem vonaton A telefon viszont sajnos csak dísz volt :)
Tegnappal ellentétben most remot Szergej volt a révfülöpi tartalék, meg is örökítettem, ahogy elmentünk mellette.
Érkezés után a következő körre készülve Füreden körbejárt a mozdony, ...
... eközben lekaptam a zöld szerelvény vezérlőkocsis végét.
Pár kattintásra volt csak lehetőség, mert már meg is érkezett a mozdony, ami aztán egy kicsit hátrébb tolta a szerelvényt.
A pályaudvar előtt még lekaptam az előző nap a tihanyi kompnál látott Farost, aztán a következő Kék Hullám IC-vel hazaindultam.
Idén nem nagyon videóztam, ezért csak egy ilyen rövid filmecske jött össze, többek közt motorhangokkal. Hihetetlen, hogy a Csörgő milyen hangos tud lenni még egy helyben állva is! Szerintem ebben a hőségben jól döntöttem, hogy takarékra vettem a programot, így nem hullafáradtan kezdtem a következő hetet másnap, hanem pihenten, élményekkel tele.
Kíváncsi vagyok, mi lesz a balatoni retró hétvégével jövőre. Nem akarok negatív lenni, de esik a színvonala; lehet, hogy valami mással kellene próbálkozni. Ugyanakkor persze hiányozna a Balaton környéke...