Igaz, a maradék szakaszon legalább egyre több Combinót lehetett látni, immár hétköznap is.
Mivel a nyár legforróbb heteit éltük, az utasokat zavarta a légkondi hiánya, bár egyes mérések szerint nem volt melegebb az új villamosokon, mint a régieken!
Megoldásnak persze mindenki a ló túlsó oldalát választotta: nagyobbra nyitható ablakok helyett légkondiért kiáltottak, ami az év 52 hetéből talán 6-ban okoz jelentős változást, viszont pénzbe kerül, folyamatosan karban kell tartani (már csak higiéniai okok miatt is, lásd légiós-betegség), amikor be van kapcsolva, akkor sokat fogyaszt, plusz sokan megfáznak tőle, mert nem bírják a kinti melegből a benti hidegbe való átmenet nélküli átlépést. Gazdag ország vagyunk, na :-/
Azért én élveztem a Combinóval való munkába járást klíma nélkül is. Direkt kipróbáltam, és se melegebbnek, se tömöttebbnek nem éreztem a régi csuklósoknál, akárhogy is bizonygatták sokan. Mivel erre megyek dolgozni, és erre jövök aztán haza, nem hinném, hogy sokkal reprezentatívabb felmérést lehetett volna ennél csinálni :)
Ez az Óriáshernyó épp a kisföldalatti alagútja felett hullámzik át az Oktogonon.
Közben időről-időre esti vágányzárakkal kínoztak minket utasokat, amíg a felsőveztéket erősítgették - ugyanis nem csak a Margit hídon volt velük gond.
Hazafele induló Combino a Népszínház utcában, ...
... üres Boráros tér irányú peron a Blahán. A bal felső sarokban látható világítótesteknek amúgy én speciel örültem, kicsit barátságosabbak lettek tőle a megállók.
Nem emlékszem, hogy korábban túl sokat fotóztam volna a Baross utcai megállóban...
... most viszont állandóan azt vettem észre, hogy ott állok, és nyomom a gombot. Persze most mindenhol másutt is ezerrel nyomkodtam a gombot a körúti vonalak mentén :)
Petőfi híd, ...
... Goldmann György tér, ...
... Irinyi József utca, ...
... és ugyanez visszafelé. Aztán holmi ajtóhibák okán egyszercsak visszaküldték próbázni a Combinókat az 1-es vonalra. Pedig minden új szerkentyűnek vannak gyermeketegségei, és ezen nem sokat segít az, ha utólag akarják azokat a próbafutásokat lebonyolítani, amiket előtte kellett volna. Ekkor már hetek, talán hónapok óta botrány volt a felsővezetékkel, a peronok milyenségével, akkor miért most, és miért a Combinót kellett ideiglenesen kivonni az utasforgalomból?! :-/
Na mindegy. A Móriczra mondjuk eddig se tette be a kerekeit Combino, pedig most már végre elkészült...
... az új végállomás, azaz mindkét vágányt végig...
... használatba lehetett venni.
Így néz ki a földbe ásott új végállomás.
Én el is neveztem Kígyóveremnek.
Végülis olyan, mint az 1-es Bécsi úti vége, csak ami ott, abban a környezetben nem zavaró, az itt nem feltétlenül nyerő. Valami ízléses tető, vagy nagylombú fa elkéne fölé!
A legnagyobb baj persze szerintem az, hogy a besüllyesztés miatt esély sincs arra, hogy a téren levő bármely másik villamosvonallal összekössék. Nem forgalmilag, hanem terelések, vágányzárak idejére, kocsiszíni meneteknek, stb. Ez nálunk sajnos nem szempont :(
Augusztus második felében a metróépítésre készülve a volt hurkot is...
... elkezdték felszedni.
Hát így sikerült a 2006-os nagykörúti modernizálás. Remélem szeptember elejétől lassan (gyorsan) beáll minden a normális kerékvágásba, bár én még félek a felsővezeték és a Margit hídi oszlopok cseréje miatti vágányzaraktól. Kár, hogy a budapesti villamosok nagy generációváltásából (mert a Combinók igazából talán nem is egy, hanem két generációval is korszerűbbek annál, ami eddig a Nagykörúton járt) ilyen cirkusz lett :(