2006 Budapesten: kenyeret és Combinót a népnek! (2)
avagy a nagykörúti történések

Előző oldal

Sajnos a Móricz Zsigmond körtéren a környék négyes metróval kapcsolatos felásása kapcsán megszüntették a 6-os villamos hurokvágányát. Kár, hogy a forgalom miatt ezt nehézkes volt "szépre fotózni", mert mindenképpen érdekes hely volt egy villamosmániásnak!

Néhány héttel később már a Nagykörút Blahától délre eső felén dolgoztak.

Ez megint buszok tömegével járt...

... és némi tolatgatással a villamosok részéről, külön "tolatópilótával", hogy ne a vezetőnek kelljen rohangásznia a villamos két vége között.

Mínusz kettes villamos a megújultnak tekintett Moszkva téri végállomáson.

Sokminden nem változott, ...

... a Ganz csuklósok mellett a magasított peron sem volt nagyon feltűnő.

A szomszédos buszvégállomás út- és járdaburkolatát is megújították, a közelgő metrópótlásra való tekintettel, lévén a pótlóbuszok majd innen indulnak.

Egy elegáns ugrással a Boráros tér környékén termünk. Buszsáv a villamospótlónak, sorban állás az autósoknak.

A korábban meglehetősen keskeny megállókat kicsit ki is szélesítették, a közút rovására.

És itt már nem jár többé villamos: a körtéri hurokvégállomás Siroki utcai szakasza, felsővezeték nélkül, árnyékban pihenő busszal.

Az új végállomás az újkori szokásoknak megfelelően kicsit megint távolabb került a tértől, a Karinthy Frigyes út torkolatába. A harmincas évek végén is itt volt eredetileg a végállomás, de a pótkocsik ide-oda csatolgatása olyan zajjal járt, hogy a környék lakóinak kímélése érdekében nemsokára megépítették a most megszüntetett hurokvágányt.

Túrás-fúrás...

... és az új, kétvágányos fejvégállomás egyik leendő váltója.

Búfelejtésként inkább fotóztam egy sort a már átadott szakaszon...

... gondolván, hogy nemsokára úgyis ritkaságszámba fog menni egyszerre ilyen sok régi csuklóst látni itt.

A Nagykörút amúgy nagyon fotogén hely lenne...

... csak a házak árnyékai miatt ezt nehéz észrevenni :)

A Wesselényi utcai megálló egyik...

... és másik irányból fotózva.

Az egyik új esőbeálló. Nem kimondottan praktikus, igaz, szerintem egy ilyen kis vacak nem is lehet praktikus valós körülmények közt, maximum a tervezőasztalon.

Folytatás: következő oldal


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez