Sajnos a Móricz Zsigmond körtéren a környék négyes metróval kapcsolatos felásása kapcsán megszüntették a 6-os villamos hurokvágányát. Kár, hogy a forgalom miatt ezt nehézkes volt "szépre fotózni", mert mindenképpen érdekes hely volt egy villamosmániásnak!
Néhány héttel később már a Nagykörút Blahától délre eső felén dolgoztak.
Ez megint buszok tömegével járt...
... és némi tolatgatással a villamosok részéről, külön "tolatópilótával", hogy ne a vezetőnek kelljen rohangásznia a villamos két vége között.
Mínusz kettes villamos a megújultnak tekintett Moszkva téri végállomáson.
Sokminden nem változott, ...
... a Ganz csuklósok mellett a magasított peron sem volt nagyon feltűnő.
A szomszédos buszvégállomás út- és járdaburkolatát is megújították, a közelgő metrópótlásra való tekintettel, lévén a pótlóbuszok majd innen indulnak.
Egy elegáns ugrással a Boráros tér környékén termünk. Buszsáv a villamospótlónak, sorban állás az autósoknak.
A korábban meglehetősen keskeny megállókat kicsit ki is szélesítették, a közút rovására.
És itt már nem jár többé villamos: a körtéri hurokvégállomás Siroki utcai szakasza, felsővezeték nélkül, árnyékban pihenő busszal.
Az új végállomás az újkori szokásoknak megfelelően kicsit megint távolabb került a tértől, a Karinthy Frigyes út torkolatába. A harmincas évek végén is itt volt eredetileg a végállomás, de a pótkocsik ide-oda csatolgatása olyan zajjal járt, hogy a környék lakóinak kímélése érdekében nemsokára megépítették a most megszüntetett hurokvágányt.
Túrás-fúrás...
... és az új, kétvágányos fejvégállomás egyik leendő váltója.
Búfelejtésként inkább fotóztam egy sort a már átadott szakaszon...
... gondolván, hogy nemsokára úgyis ritkaságszámba fog menni egyszerre ilyen sok régi csuklóst látni itt.
A Nagykörút amúgy nagyon fotogén hely lenne...
... csak a házak árnyékai miatt ezt nehéz észrevenni :)
A Wesselényi utcai megálló egyik...
... és másik irányból fotózva.
Az egyik új esőbeálló. Nem kimondottan praktikus, igaz, szerintem egy ilyen kis vacak nem is lehet praktikus valós körülmények közt, maximum a tervezőasztalon.