Nyílt nap a Miskolci Városi Közlekedés Zrt-nél

Míg legutóbb elég barátságtalan időjárás közepette sikerült Miskolcra látogatnom, az MVK Zrt nyílt napja ragyogó napsütéssel várt bennünket.

No meg a 151-es pályaszámú kétirányú Bengálival, ami a Tiszai pu. és Diósgyőr végállomás közt ingázott. Milyen furcsa, hogy lassan már öt éve eltűntek a menetrend szerinti forgalomból ezek az öreg sínpusztítók!

A nyílt nap keretében körül lehetett a cég központi telepén is nézni. A piros-fehér bécsi villamosokon kívül egyéb érdekességeket is találni errefelé, ...

... például az M5-ös hóseprőt, ami eredetileg Budapesten szolgált, 7131-es pályaszámon. A jobboldali képen látható 40-es munkakocsi is fővárosi eredetű: papírforma szerint egy eredetileg a Budapest-Budafoki Helyiérdekű Villamos Vasúton (BBVV), majd a BHÉV-nél szolgált járműből alakították ki 1958-ban.

Teherkocsit, pőrekocsit, pályakocsit, ilyesmit ritkán szoktam fotózni, de a baloldali szerkezetnél (1010-es pályaszám) van egy olyan érzésem, hogy százvalahány évvel ezelőtt ez is valami budapesti villamos lehetett, talán egy BVV A kocsi?

A munkakocsik közt bújt meg a 199-es oktatójármű is (baloldalt). Jobboldalt vélhetőleg azt a pultot láthatjuk, melynek segítségével az oktató különféle hibák generálásával izzaszthatja meg a tanulóvezetőt.

Baloldalt: általában az itt látható, 100-as pályaszámú egyirányú Bengáli szokott nosztalgiajáratokat teljesíteni, már csak ezért is érdekes volt, hogy aznap a 151-es közlekedett. Jobboldalt: ha minden igaz, az 1002-es teherkocsi (is?) egy ősi budapesti villamosból keletkezett. Persze, hogy mennyi található meg az eredeti "régi vasból" a mai járműben, azt csak a téma szakértői tudnák megmondani.

Az MVK néhány éve felújított egy Ikarus 31-es buszt, természetesen "őt" is ki kellett próbálni. Sajnos a felsőzsolcai buszvégállomáson (jobboldali kép) nem éppen kedvező irányból sütött a nap fotózásilag.

Motor az utastérben, a  vezető mellett, fémvázas ülések, kis ablakok, függönyök - élmény ez a járgány, még a magam fajta sínbolondnak is :)

Baloldalt: nem bírtam nem lefotózni - alacsonypadlós busz hátsó része. Jobboldalt: ex-bécsi villamos.

Szent Anna tér: a hetvenes évekig a baloldali képen látható Tátra villamostól jobbra volt a lillafüredi kisvasút végállomása. Jobbra: még egy bécsi villamos, csak mert jobban tetszik nekem, mint az előbbi Tátra :)

A helybeliek, illetve azon szegediek és debreceniek, akik még ma is Bengálival kénytelenek nap mint nap utazni, biztosan másképp gondolják, de turistaként, nosztalgiaüzemben azért érdekes ezzel a már gyártásakor is elavult típussal utazni. A rövid videó hangerejét kicsit levettem, mert túl zajos volt, de talán így is jól visszaadja az élményt.


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez